کد خبر 999169
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
عراق و فرانسه

در جریان دیدار سفیر فرانسه در بغداد با وزیر دفاع عراق، موضوع خرید رادارهای فرانسوی برای پدافند هوایی عراق، بررسی شد.

به گزارش مشرق، «برونو اوبر» سفیر فرانسه در عراق به دیدار «نجاح الشمرِی» وزیر دفاع عراق رفت.به گفته وزارت دفاع عراق، در جریان این دیدار، سفیر فرانسه به نقش و اهمیت عراق در منطقه خاورمیانه اشاره کرد.

شبکه خبری «السومریه» به نقل از سفیر فرانسوی تأکید کرد که دولت فرانسه از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.السومریه گزارش داد که در جریان این دیدار، مطالبات عراق برای خرید رادارهای فرانسوی ویژه پدافند هوایی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

راه حل ایرانی- روسی برای بغداد

از دیگر محورهایی که در این دیدار بررسی شد، فعال‌سازی کمیته دوجانبه ویژه مربوط به ارزیابی همکاری نظامی بین عراق و فرانسه بود.اوبیر همچنان بر لزوم ثبات عراق تأکید کرد؛ «زیرا عراق نقطه توازن در منطقه است».

این دیپلمات فرانسوی در پایان خاطر نشان کرد که فرانسه برای ارتقای توانمندی نظامی عراق، در کنار این کشور خواهد بود؛ زیرا این دو کشور روابط تاریخی طولانی دارند.

تصمیم عراق برای تجهیز نیروی هوایی این کشور به سامانه‌های پدافندی هوایی از زمانی جدی شد که پهپادهای رژیم صهیونیستی طی دو ماه گذشته بارها مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق را بمباران کردند.

این بمباران در حالی صورت گرفت که آمریکا و نیروهای «ائتلاف» تحت رهبری واشنگتن مسئولیت حمایت از حریم هوایی عراق را بر عهده داشتند، ولی اقدام عملی انجام ندادند و نظاره‌گر بودند.

مسئله زمانی اهمیت بیشتری به خود گرفت که یکی از فرماندهان ارشد عراقی اعلام کرد که نظامیان تروریست آمریکایی، هنگام حملات پهپادی صهیونیست‌ها، رادارها را از کار می‌انداختند تا پهپادهای اسرائیلی رهگیری نشوند.

پس از این همدستی آمریکایی-صهیونیستی بود که عراق اعلام کرد از کشورهای اروپایی یا روسیه سامانه دفاعی هوایی خریداری خواهد کرد. «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد و مشاور امنیت ملی عراق برای همین مسئله عازم مسکو شد و با مسئولان روس برای خرید سامانه «اس-400» گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 0
    چرا ازما نمی خرن؟
    • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      3 4
      چرا زنگنه میخواست صنعت گاز رو دو دستی تقدیم توتال فرانسه کنه؟ چرا شرکت نروژی به جای شرکت های مظلوم ایرانی جا زده شد؟ جواب، فساد و پورسانت و رشوه؟؟
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      2 1
      عراق ، سوریه ، افغانستان و پاکستان و ... رو اروپایی ها ساختن
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      5 0
      تحت فشار آمریکا مجبورن از روسیه و ایران که بهتر هستند نخرند و برند سراغ نمونه فرانسوی که از قبل میشه کد پدافند ها رو تنظیم کرد !
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    5 0
    مشرق درج کن مردم بدونن : پر واضحه بدلیل فشار شدید آمریکا مجبور شدند از فرانسه بخرند نه از روسیه که سامانه خیلی بهتری داره ، این جوری تنظیم سیستم ها دست خودشونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس