کد خبر 999000
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
قوی سفید روس

یک نشریه آمریکایی با تحلیل در مورد چهار فروند از بمب افکن‌های مخوف ارتش روسیه، به رمز ماندگاری آن‌ها اشاره کرده است.

به گزارش مشرق، یک نشریه معتبر آمریکایی در مطلبی با پرداختن به مخوف‌ترین بمب افکن‌های نیروی هوایی روسیه نوشت که ارتقاء همراه با پیشرفت در ساخت موشک‌ها و مهمات با هدایت دقیق، دلیل حفظ قدرت هواپیماهای روسی است.

بیشتر بخوانید:

ایرلاین‌ها بر سر ۲ راهی دشوار؛ خرید هواپیمای دست دوم غربی یا سوخو روسی

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» مجله آمریکایی «نشنال اینترست» «توپولوف-۹۵»، «توپولوف-۲۲ ام»، «توپولوف-۱۶۰» (قوی سفید) و بمب‌افکن پیشرفته «پاک‌دا» را به عنوان «خطرناک‌ترین بمب افکن‌های روسیه»  معرفی کرد.

«کیلب لارسن» نویسنده این گزارش در تحلیل خود  چهار فروند از خطرناکترین بمب افکن های روسیه «همواره قابل پرواز»  را معرفی کرده و استدلال می‌کند با وجود این واقعیت که بیشتر تجهیزات سخت افزاری روسیه میراث اتحاد جماهیر شوروی است، اما برخی از بمب افکن‌های موجود در زرادخانه کنونی  این کشور به لطف ارتقاء قدرتمند باقی مانده‌اند.


قوی سفید روس‌ها

این نویسنده آمریکایی توپولوف-۹۵ را بمب افکنی «بادوام» با «قابلیت حمل بارهای سنگین» معرفی می‌کند. در مورد توپولوف ۲۲ام، نویسنده  توانایی حفظ بارهای سنگین در عین حفظ سرعت بالا را مورد اشاره قرار می‌دهد. توپولوف-۱۶۰ نیز به مدد به روزرسانی‌ها تا سال‌های آینده همچنان باقی خواهد ماند.

چهارمین هواپیمای ذکر شده پاک‌دای در حال توسعه است که به «کشنده‌ترین» بمب افکن پنهان کار روسی نسل بعدی مبدل خواهد شد. قرار است این بمب افکن جایگزین سه بمب افکن نامبرده که درحال خدمت در ناوگان هواپیماهای دوربرد روسیه هستند، شود.

این در حالی است که  چندی قبل رئیس جمهور روسیه نسل پنجم «سوخو-۵۷» را به عنوان «بهترین هواپیمای جنگی جهان» توصیف کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این زمینه گفت: «سوخو -۵۷ ،بهترین هواپیمای روز جهان است.»

 رئیس جمهور روسیه ادامه داد:«این بهترین هواپیما در جهان با تمام ویژگی‌های عملیاتی و تسلیحاتی است و هیچ هواپیمای دیگری نمی‌تواند همانند هواپیمای ما پرواز کند.»

رئیس‌جمهور ترکیه نیز به تازگی از علاقه خود به خرید  خرید جنگنده‌های نسل جدید سوخو از روسیه اشاره کرد. روسیه نیز متعاقب آن  جنگنده سوخو-۵۷ خود را برای شرکت نمایشگاه صنایع هوانوردی موسوم به «تکنوفست ۲۰۱۹» به ترکیه ارسال کرد.

گفته می‌شود که نیروی هوایی ایران هم  نیم نگاهی به خرید جنگنده های سوخو-۳۲ یا مدل‌های پیشرفته میگ -۳۵ ساخت روسیه دارد. نیروی هوایی مصر نیز در اقدامی جهت سبقت گرفتن از رقبای منطقه‌ای خود قصد دارد به جنگنده‌های پیشرفته روسی مجهز شود.

به نوشته  وبگاه «دیلی ایجپت» نیروی هوایی مصر قصد خرید ۵۰ فروند «میگ-۳۵» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر جدید منتشر شده پرواز یک میگ- ۳۳ با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    25 5
    امیدواریم به ما هم سوخو 35 بفروشن وگرنه بهترش میسازیم
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      11 13
      آره ساختید قاهر با موتور RD
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
      3 2
      قاهر موتورش موتور میگ 29 است البته نسخه بهینه سازی شده
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    6 5
    دست بالای دست بسیار است ، روسیه کم کم داره مخوفترین سلاح هاش رو میکنه این تازه یک دهم از سلاح هاش است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس