امید نورافکن

کارشناس فوتبال ایران گفت: نورافکن می‌تواند یک بازیکن شاخص و تأثیرگذار برای تیم ملی باشد، استقلال می‌توانست او را به راحتی جذب کند اما از زرنگی قلعه‌نویی بود که او به سپاهان رفت.

به گزارش مشرق،‌ حسین چرخابی در خصوص دربی روز گذشته اصفهان گفت: در ابتدا باید بگویم دربی اصفهان یک بازی اختصاصی است و کاری به جدول ندارد، این بازی در لیگ تخت‌جمشید هم همین‌گونه بود.کمتر دیده‌ام که دربی اصفهان جذاب نباشد، باید از تماشاگران و طرفداران سپاهان و ذوب‌آهن گله کنم چون آن‌ها با اینکه می‌دانستند دیدن این بازی از نزدیک لذت‌بخش خواهد بود اما متأسفانه به ورزشگاه نرفتند و استقبال کمی از این مسابقه شد. این را بدون تعصب به شهر اصفهان می‌گویم؛افرادی که دیروز به نقش‌جهان نرفته‌اند واقعاً ضرر کردند.

دربی اصفهان در نیمه دوم بسکتبالی شد

پیشکسوت فوتبال اصفهان در ادامه گفت:‌ در مسابقه دیروز هر دو تیم برای پیروزی به میدان آمده بودند و اصلاً به فکر دفاع همه‌جانبه نبودند. به نظر من در نیمه اول ذوب‌آهن تغییر شکلی داشت که باعث شد سپاهان غافلگیر شود. در این نیمه نسبت به نیمه دوم، دو تیم موقعیت‌های کمتری داشتند اما در نیمه دوم بازی بسکتبال‌گونه شد و توپ روی دروازه‌ها مدام در رفت و آمد بود که این مسئله هیجان بازی را بالا برده بود. سپاهان روی یک ضربه سر به گل رسید و پس از آن ذوب‌آهن در گیرودار جبران گل خورده بود اما این سپاهان بود که باز هم روی ارسال و ضربه سر استادانه‌ کی‌روش به گل رسید، بعد از این گل هیجان بازی باز هم بالاتر رفت. به نظر من نیازمند ثابت کرده می‌تواند شماره یک تیم ملی باشد، او مقابل ذوب‌آهن چند موقعیت گلزنی خوب را از بازیکنان این تیم گرفت. البته سپاهان هم بعد از گل دوم بیکار نبود و چند موقعیت خیلی خوب داشت که با بی‌دقتی مهاجمانش از دست رفت.

دفاع تیمی ذوب‌آهن ضعیف است

وی در مورد شرایط  تیم ذوب‌آهن گفت:‌ ذوب‌آهن روی زمین خوب بازی می‌کند و بازی تماشاگرپسندی دارد اما به اعتقاد من این تیم تا به حال نشان داده که شخصیت بردن را ندارد چرا که از نظر دفاع تیمی ضعیف است. کادر فنی این تیم تا به حال دو دروازه‌بان را آزمایش کرده و آن‌ها شرایط خوبی ندارند. اگر آن‌ها می‌خواهند ذوب‌آهن حرفی برای گفتن داشته باشد حتما باید به فکر ترمیم باشند، این تیم نیاز به یک گلزن تمام‌عیار و همچنین یک دروازه‌بان شش‌دانگ دارد. ضمن اینکه از نظر تاکتیکی باید منصوریان روی دفاع تیمی خودش کار کند.

بیشتر بخوانید:

دو گلر در کمین دروازه‌بان استقلال

رکورد شکنی سپاهان و تراکتور در لیگ

سپاهان متفاوت حمله می‌کند

چرخابی در مورد شرایط سپاهان گفت: سپاهان مقابل نفت مسجدسلیمان، تیمی نبود که من انتظار داشتم اما بعد از این بازی، مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن تلاش کرد که متفاوت حمله کند. اگر حریفان این تیم کناره‌ها را می‌بستند بازیکنانش از عمق کار می‌کردند و حملاتشان عمق دفاع حریف را هدف قرار می‌داد و هر زمان هم که کناره‌ها باز می‌شد آن‌ها رو به ارسال‌ها می‌آوردند. ارسال‌های بازیکنان سپاهان در بازی دیشب نسبت به بازی‌های قبل خیلی بهتر بود و در کل ما در دو بازی اخیر تفاوت چشمگیری در سپاهان دیدیم.

*نیازمند گل مفت نمی خورد

وی در مورد اینکه گل خورده سپاهان پس از 6بازی در لیگ و یک بازی حذفی همچنان صفر است و این موضوع تاثیر کار یک نفر است یا اینکه تمام بخش دفاعی سپاهان را باید در آن سهیم بدانیم،‌گفت:‌ دفاع تیمی سپاهان نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده و هافبک‌های این تیم و به خصوص مهدی کیانی که در نقش یک هافبک میانی وظایف دفاعی را به خوبی انجام می‌دهد هم به خط دفاعی کمک می‌کنند. همچنین دروازه‌بانی پشت مدافعین سپاهان ایستاده که گل مفت نمی‌خورد. ضمن اینکه آن‌ها نورافکن را دارند، او بازیکنی است که چه در کار دفاعی و چه در کار هجومی نمی‌توان به او نمره منفی داد. نورافکن می‌تواند یک پلی‌میکر فوق‌العاده برای سپاهان باشد و به اعتقاد من اگر او در میانه زمین بازی کند تأثیر و عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت.

استقلال خیلی راحت می‌توانست نورافکن را بگیرد

چرخابی در مورد حضور سه بازیکن سپاهان در تیم ملی گفت:‌ من هر سه نفر را تأیید می‌کنم، در مورد نیازمند صحبت کردم، محبی یک بازیکن آینده‌دار است و منصوری هم نشان داده که آمادگی بسیار بالایی دارد و عملکرد خیلی خوبی داشته اما واقعا برای من جای سوال دارد که چرا امید نورافکن به تیم ملی دعوت نشده، او می‌تواند یک بازیکن شاخص و تأثیرگذار برای تیم ملی باشد. باید این را بگویم؛ تعجب می‌کنم از استقلال که خیلی راحت می‌توانست نورافکن را بگیرد، این زرنگی امیر قلعه‌نویی بود که نورافکن را به تیم خودش برد چرا که نورافکن پاس‌هایش را با کمترین اشتباه می‌دهد، در درگیری‌ها نقش پررنگی دارد و یک بازیکن توپ‌گیر است. پاس‌های کنار را همه می‌توانند بدهند اما او در ارسال پاس‌های عمقی هم خوب کار می‌کند.

سپاهان در هر دو جام می‌تواند حرف اول را بزند

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه سپاهان در بازی‌های بعدی لیگ برتر و جام حذفی چقدر شانس برای قهرمانی دارد، گفت: الان نمی‌توانیم بگوییم چه تیمی قهرمان می‌شود و اگر کسی در این مورد صحبت کند باید گفت از فوتبال چیزی نمی‌داند اما می‌توانیم بگوییم تا این لحظه سپاهان خودش را بالاتر از همه نشان داده، این تیم وابسته به یک باشگاه به معنای واقعی است و اسپانسر بسیار قوی این تیم حمایت می‌کند بنابراین بعید به نظر می رسد سپاهان از قدرتی که الان دارد پا پس بکشد. البته اسپانسر قوی بودن دلیلی برای هزینه بیشتر نیست بلکه اسپانسر قوی اسپانسری است که به تعهداتش عمل می‌کند.سپاهان از نظر فنی مشکل خاصی ندارد و نشان داده در مسابقات داخلی شانس 100 درصد برای قهرمانی دارد، این تیم می‌تواند در هر دو جام حرف اول را بزند اما نمی‌شود گفت که به  قهرمانی خواهد رسید یا خیر.

شرایط فعلی سپاهان برای لیگ قهرمانان کافی نیست

چرخابی در مورد حضور سپاهان در رقابت‌های باشگاهی آسیا و اینکه آیا با همین شرایط می‌تواند نتایج خوبی هم در مسابقات قاره‌ای بگیرد گفت: من شرایط  فعلی سپاهان را برای آسیا کافی نمی‌دانم. نه تنها سپاهان بلکه هیچکدام از تیم‌های ما این شرایط را ندارند. دیدیم که ذوب‌آهن تقویت نشد و مقابل حریفانی قرار گرفت که خودشان را به خوبی تقویت کرده بودند.کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای عربی فوق ستاره جذب می‌کنند، سپاهان اگر به فکر آسیایی شدن است باید بازیکنان این چنینی را جذب کند و ما چنین بازیکنانی در فوتبال‌مان کم داریم.

* سپاهان برای موفق شدن در آسیا باید تقویت شود

وی در پایان افزود: سپاهان به یک بازیکن تمام عیار در نوک حمله نیاز دارد، ضمن اینکه بازیکنی را می‌خواهد که عمق دفاع حریف را بشکافد. خط حمله سپاهان در حال حاضر خیلی خوب است اما صحبت از لیگ قهرمانان آسیا است و باید مهره‌هایی در حد مهره‌های تیم‌های عربی جذب کنیم.به نظر من یک هافبک یا وینگر چپ با کیفیت بالا نیاز سپاهان است. من نمی‌گویم بازیکنان فعلی این تیم ضعیف هستند، همه آنها عملکرد و کیفیت خوبی دارند اما حرفم این است که سپاهان برای نتیجه‌گیری و موفق شدن در لیگ قهرمانان آسیا باید تقویت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدعلی IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    3 1
    نور افکن بازیکن بی اخلاق و بی تربیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس