کد خبر 998607
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

رزرو هتل آن هم به صورت آنلاین کار ساده ای به نظر می رسد. کافیست وارد سایت شده، راهنمای رزرو را خوانده و با انجام مرحله به مرحله آنها اتاق مورد نظرمان را رزرو کنیم. اما بیشتر کاربران حتی متوجه اشتباهاتی هم نمی شوند که ممکن است در این حین انجام دهند؛ اشتباهاتی که می تواند برایشان گران تمام شود. اگرچه بیشتر سایت ها یک تیم پشتیبانی 24 ساعته دارند که در صورت بروز هرگونه مشکل به کمک کاربران خواهد آمد؛ این به معنای پایان ماجرا نیست. چرا که سایت های رزرو آنلاین هتل در قبال اشتباهاتی که مسافران انجام می دهند، مسئولیتی نمی پذیرند. وبلاگ جااینجاس در مقاله رایج ترین اشتباهاتی که در هنگام رزرو هتل بصورت آنلاین انجام می دهیم، شما را با این اشتباهات و راه های اجتناب از آنها آشنا می کند.

وقتی یک اتاق غیر قابل استرداد رزرو می کنید

کم نیستند مسافرانی که برای صرفه جویی در هزینه های اقامت خود، سراغ اتاق هایی می روند که رزرو آنها قابلیت کنسلی ندارد. این کار اگر برنامه های سفر شما در دقیقه نود دچار تغییراتی شود، هزینه بیشتری به شما تحمیل خواهد کرد. رزرو یک اتاق غیر قابل استرداد در صورتی که به صورت اتفاقی و ناخواسته هتل اشتباهی را رزرو کرده باشید هم یک اشتباه پر هزینه خواهد بود. به هر حال برخی هتل ها هم نام مشابه دارند و هم موقعیت مکانی مشابه و ممکن است شما را دچار اشتباه کنند.

چه می توانیم بکنیم؟هتل ها معمولا گزینه های متعددی برای رزرو در اختیار مسافران قرار می دهند و شما می توانید گزینه های موجود برای اتاق های غیر قابل لغو(با هزینه های کمتر) را در کنار گزینه هایی که قادر به لغو کردن آنها روی سایت هستید، مشاهده کنید. اگر این امکان برایتان وجود دارد سراغ رزرو اتاق هایی بروید که انعطاف لازم را برای کنسل کردن در هر زمان توسط مشتریان دارند.

وقتی قیمت ها را با هم مقایسه نمی کنید

شاید وقتی برای اقامت تصمیم گیری می کنید، نام هتل مورد علاقه تان را در ذهن داشته باشید و در هنگام رزرو مستقیم سراغ آن بروید یا اینکه به محض دیدن اولین سایت، کار را تمام کنید. هر کدام از این کارها را که انجام دهید، تحقیق نکردن کافی قبل از رزرو یک هتل ممکن است منجر به آن شود که بیشتر از آن چیزی که لازم بوده، پول خرج کنید.

چه می توانیم بکنیم؟همانطور که می دانید سایت های رزرو آنلاین هتل قیمت های متفاوتی در اختیار مشتریان قرار می دهند. پس اندکی جستجو در گوگل قبل از نهایی کردن رزرو به نفع شما خواهد بود. از طرف دیگر رزرو آنلاین هتل به خودی خود شما را مشمول تخفیف های باورنکردنی خواهد کرد. با این حال از مقایسه قیمت هتل مورد نظر خود در سایت های مختلف غافل نشوید. ضمن اینکه می توانید با عضویت در خبرنامه یک سایت از آفرهای ویژه با خبر شوید. چنین امکانی در سایت جااینجاس برای کاربران فراهم شده است. اهل سفرها، برای با خبر شدن از پیشنهادهای ویژه جااینجاس تنها کافیست ایمیل خود را وارد کنند!

وقتی هزینه های جانبی را در نظر نمی گیرید

هزینه های اضافی که در برخی هتل ها از مسافران دریافت می شود، در دل هزینه های اصلی پنهان شده و ممکن است نادیده گرفته شوند. اما به هر حال این هزینه ها که شامل مالیات، برخی خدمات مانند پارکینگ، اینترنت، تخت اضافه و غیره می شود، هم مبالغی را روی دست شما خواهند گذاشت.

چه می توانیم بکنیم؟

واقعیت این است که برخی هزینه ها اجتناب ناپذیر هستند و در مقابل می توانید از برخی هزینه های دیگر مانند خدمات خانه داری یا حتی روزنامه چشم پوشی کنید. بنابراین عاقلانه این است که قبل از رزرو هتل مورد نظر خود، به هزینه های جانبی توجه کنید. به شما توصیه می کنیم مطلب چگونه از پرداخت هزینه های اضافی در هتل معاف شویم را بخوانید.

وقتی یک هتل اشتباهی را رزرو می کنید

همانطور که پیشتر گفتیم تشابه اسمی یک هتل، توضیح و حتی موقعیت مکانی آن با یک هتل دیگر می تواند هر کسی را به اشتباه بیندازد. علاوه بر این، خیلی از مسافران هتل خود را بدون اینکه به اندازه کافی در مورد موقعیت مکانی آن جستجو کنند، رزرو می کنند. حتما عبارت"این هتل در مرکز شهر واقع شده است" را در توضیح خیلی از هتل ها دیده اید، اما یک جستجوی سریع به شما نشان خواهد داد که مثلا هتل مورد نظر فرسنگ ها تا مرکز شهر فاصله دارد.

چه می توانیم بکنیم؟بهترین کار این است که آدرس دقیق یک هتل را روی گوگل مپ مشاهده کنید. همیشه آدرس هتل مورد نظر خود را وارد کرده و ببینید که پیاده، با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی فاصله آن با جاذبه های دیدنی یا رستوران ها چقدر است. حتی می توانید خیابان ها یا محدوده اطراف هتل را هم نگاهی بیندازید. اگر چند هتل متعلق به یک مجموعه خاص در شهری وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که هتل خود را درست رزرو کرده اید.

وقتی به نظرات سایر کاربران توجهی نمی کنید

بر کسی پوشیده نیست که همه هتل ها تلاش می کنند تا امکانات و خدمات هتل خود را فوق العاده و منحصر به فرد جلوه دهند. مثلا شاید در معرفی یک هتل نام استخر و باشگاه ورزشی توجه شما را به خود جلب کند، اما به محض رسیدن به هتل با چیزی در حد و اندازه یک حوض کوچک یا اتاق کوچک با چند دستگاه ورزشی درب و داغان و بدون تهویه مناسب مواجه شوید! خلاصه کلام اینکه هر آنچه یک هتل در مورد خود می گوید را به نوعی تبلیغ بدانید.

چه می توانیم بکنیم؟جواب ساده است، تحقیق! خواندن نظرات سایر کاربران در مورد یک هتل، بهترین تحقیق است. بهتر است از منابع مختلف تجربه های کاربران در مورد یک هتل را بخوانید و بعد تصمیم گیری کنید. مثلا برخی سایت ها مانند تریپ ادوایزر نظرات مشتریان را بدون کم و کاست منتشر می کنند. نکته دیگر این است که گول نظراتی را که تعریف محض است، نخورید، اینها می توانند قلابی باشند!

رزرو هتل جا اینجاس

وقتی زمان نادرستی را برای رزرو هتل انتخاب می کنید

فرقی نمی کند رزرو هتل یزد را انتخاب می کنید یا رزرو یکی از هتل های مشهد. بدون شک انتخاب دقیقه نود برای رزرو هتل عواقب بدی برای حساب بانکی شما به دنبال خواهد داشت. به هر حال قیمت هتل ها در روزهای منتهی به یک تاریخ خاص، سیر صعودی پیدا می کنند. در این صورت یا اتاق گیرتان نخواهد آمد یا یک اتاق ساده را با قیمتی فراتر از تصور رزرو خواهید کرد. البته این نکته را هم باید افزود که رزرو هتل، خیلی زودتر از موعد هم منطقی نیست و هزینه هایتان را افزایش خواهد داد.

چه می توانیم بکنیم؟متاسفانه پاسخ درستی برای اینکه بهترین زمان برای رزرو هتل چه زمانی است، وجود ندارد. قیمت هتل ها از عوامل مختلفی متأثر می شوند: موقعیت مکانی، های سیزن یا آف سیزن، شلوغی و حتی آب و هوا. به طور کلی رزرو هتل 21 روز قبل از زمان رسیدن به هتل برای بیشتر مقاصد محبوب، به هیچ وجه منطقی نیست؛ چرا که ریسک قیمت های نجومی افزایش پیدا می کند. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل 40 روز پیش از موعد شروع به چک کردن قیمت ها و نظارت بر روند آنها بکنید. اگر فکر می کنید قیمت ها افزایش پیدا خواهند کرد، رزرو خود را انجام دهید.

رزرو هتل جا اینجاس

وقتی تاریخ ورود و خروج خود را چک نمی کنید

اینکه در هنگام رزرو آنلاین هتل تاریخ ورود و خروج خود را اشتباهی وارد کنید، محتمل است. در این صورت همه چیز به هم خواهد ریخت و شاید بعد از رسیدن به مقصد اتاق گران تری نصیبتان شود یا حتی اتاق ها پر باشند.

رزرو هتل جا اینجاس

چه می توانیم بکنیم؟ساده است! در هنگام رزرو هتل خود دقت کافی به خرج دهید؛ به خصوص در مورد اعداد که امکان بروز اشتباه در آنها بیشتر است.

اشتباهاتی که کاربران در هنگام رزرو آنلاین هتل ممکن است مرتکب شوند، فقط به موارد بالا محدود نمی شوند.

• انتخاب یک سایت غیر معتبر و ناشناس برای رزرو هتل،
• استفاده نکردن از تخفیف های ویژه هتل ها،
• تهیه نکردن کپی از تأییدیه نهایی رزرو،
• رؤیاپردازی در مورد اتاقی که قرار است در آن اقامت کنید،
• و بی اطلاعی از قوانین کنسلی هتل ها از دیگر اشتباهاتی هستند که کاربران ناخواسته انجام می دهند. اندکی دقت و صرف وقت برای کسب اطلاعات لازم، تمام مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

*این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس