کد خبر 998379
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
حمید بعیدی‌نژاد

«حمید بعیدی نژاد» سفیر کشورمان در لندن از پرداخت غرامت لندن به بانک ملت خبر داد و آن را یک موفقیت حقوقی برای ایران خواند.

به گزارش مشرق، حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن از پرداخت غرامت لندن به بانک ملت خبر داد.

وی روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: «غرامت دولت انگلیس به بانک ملت که بر اساس رأی چهار ماه پیش دادگاه می باید به آن بانک پرداخت میشد، پرداخت شده است. این غرامت بر مبنای رأی دادگاه بریتانیا و بعلت غیر قانونی بودن تحریمهایی میباشد که خزانه داری انگلیس از سال ۲۰۰۹ میلادی برای چند سال بر علیه بانک ملت اعمال کرده بود.»

نتیجه دادگاه بریتانیا و الزام خزانه داری آن کشور به پرداخت غرامت به بانک ملت یک موفقیت مهم حقوقی برای ایران محسوب میشود.

بانک ملت که دولت 17 درصد در آن سهام دارد به دلیل اعمال تحریم دولت انگلیس علیه این بانک در سال 2009 از دولت این کشور به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد چرا که این تحریم‌ها فعالیت بانک ملت در نظام مالی انگلیس را ممنوع می‌کرد و از هرگونه تعامل مالی این بانک با دیگر شرکت‌ها جلوگیری می‌کرد.

روزنامه تایمز روز جمعه نوشت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد دولت انگلیس برای پرداخت 1.25 میلیارد پوند غرامت مصالحه شده به بانک ملت از یک کشور ثالث استفاده کرده است تا بتواند تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 3
    مشرق چرا این موفقیت های روحانی را سانسور نمی کند ؟ چه دستاوردی داشت روحانی . این هم شد دستاورد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس