کد خبر 998353
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
ترامپ برای شکست دادن بایدن به سراغ چین رفت

دونالد ترامپ که همچنان به دلیل درخواست از اوکراین برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و پسرش، تحت فشار شدید رسانه ای قرار دارد گفت که باید از چین نیز خواست تا درباره بایدن‌ها تحقیق کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با وجود جنجال و حاشیه‌های به وجود آمده درباره درخواستش از رئیس جمهوری اوکراین گفت: به هرحال، چین هم باید تحقیقی را درباره بایدن‌ها آغاز کند. آنچه که در چین اتفاق افتاد به همان بدی است که در اوکراین اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید

جو بایدن که پیش از این در دوران باراک اوباما معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود و پسر او هانتر بایدن، مدیر و عضو هیأت مدیره یک شرکت گازی در اوکراین است.

جو بایدن در سال ۲۰۱۳ میلادی در جریان سفری به چین، پسرش را نیز با هواپیمای رسمی دولت با خود برده است. هانتر بایدن در آن زمان به دنبال راه‌اندازی یک صندوق سهامی بود که قرار بود بخشی از سرمایه مالی آن از سوی سرمایه‌گذاران چینی تامین شود.

پسر جو بایدن به خبرگزاری ان‌بی‌سی گفته است که در آن سفر، با یک سرمایه‌گذار چینی ملاقات کرده اما این ملاقات بیشتر جنبه معاشرتی داشته است.

ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین خواسته که چنین تحقیقی انجام دهد، گفت: نه، من هنوز چنین درخواستی نکرده‌ام ولی می‌شود درباره این موضوع فکر کرد.

سفارت چین به درخواست‌های رویترز درباره واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، پاسخ نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس