امیدواری موسوی نسبت به توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط استراتژیک ایران و چین

سخنگوی وزارت خارجه ایران عادل خواه را تبعه ایران خواند و مداخله وزارت خارجه فرانسه در پرونده اتباع ایرانی را فاقد موضوعیت و وجاهت برشمرد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص یکی از اتباع ایرانی گفت: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است. 

بیشتر بخوانید:

موسوی با تاکید بر اینکه پرونده خانم عادلخواه در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی است، مداخله وزارت خارجه فرانسه در  پرونده اتباع ایران  را فاقد موضوعیت و وجاهت خواند و افزود: این اقدام  نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند، بلکه منجر به پیچیده تر شدن روند دادرسی خواهد شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام دولت فرانسه را به منزله مداخله در امور داخلی کشورمان و غیر قابل پذیرش خواند.

وزارت خارجه فرانسه پنجشنبه در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از ایران خواسته شهروندش به نام «فریبا عادل‌خواه» را که در ایران بازداشت شده آزاد کند. 

«آگن ون در مول»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «حیاتی و ضروری است که مسئولان ایران در این پرونده و همچنین در تمامی پرونده‌های مربوط به اتباع خارجی بازداشت‌ شده در ایران شفاف عمل کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 1
    ما هر کار دلمون بخواهد میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس