خالد بن سلمان

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی ضمن تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران، از طرح پیشنهادی شورای عالی سیاسی یمن استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی به صورت ظاهری از طرح صلح پیشنهادی شورای عالی سیاسی یمن استقبال کرد و گفت، ریاض به این طرح «مثبت» نگاه می‌کند و همانطور که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد اعلام کرد، امیدوار است این طرح اجرایی شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، خالد بن سلمان در ادامه مانند همیشه اتهامات خود علیه ایران را آغاز کرد و مدعی شد: زمان آن رسیده که تمام یمنی‌ها در صفی واحد در برابر پروژه آشوب، ویرانی و فتنه ایران بایستند و منافع، امنیت، ثبات و شکوفایی یمن و ملت کریم آن را بر دیگر منافع مقدم کنند؛ ما نیز در کنار یمنی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید:


وی که کشورش فرماندهی جنگ علیه یمن را بر عهده دارد و پنج سال است مردم بی دفاع یمن را بمباران می‌کند، مدعی شد: صحبت نظام ایران از آتش‌بس در یمن و ارتباط دادن آن به خروج از بحران‌ها، استثمار ارزان‌قیمت یمن و مردم آن است، پس از آنکه نظام ایران بحران در یمن را شعله‌ور کرد و به تشدید آن ادامه داد.

خالد بن سلمان در ادامه هجمه خود به ایران ادعا کرد: نظام ایران با تمام وقاحت دنبال سوءاستفاده از یمن به نفع منافع خود است، از یک سو یمنی‌ها را سرزنش می‌کند و به آنها اتهام می‌زند تا از مسؤولیت خود در قبال اقدامات تروریستی شانه‌خالی کند و از سوی دیگر به نیابت از آنها صحبت می‌کند و می‌گوید آنها همان طرفی‌اند که دنبال آتش‌بس هستند تا از ارزش یمنی‌ها بکاهد . همه این اقدامات (ایران) در راستای کارزار تبلیغاتی و دورغ‌هایی صورت می‌گیرد که بر کسی پوشیده نیست.

ولی‌عهد سعودی اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی «سی بی اس» از پیشنهاد شورای عالی سیاسی یمن برای توقف حملات به اهداف سعودی در حرف، استقبال کرد و آن را گامی مثبت برای گفت‌وگوی سیاسی جدی‌تر خواند.

هم‌زمان با این استقبال ظاهری، حملات هوایی عربستان به یمن متوقف نشده و ادامه دارد.

«مهدی المشّاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن  ۲۹ شهریور از توقف مشروط عملیات‌های تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ارتش یمن علیه عربستان خبر داد و اعلام کرد، امیدوار است ریاض هم به حملات خود پایان دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    4 0
    این گفته ها نشان می دهد..که سیلی های مقاومت. کاری بوده. وآل سعود راهی جز قبول آتش بس فرا. گیر ندارند.واگر ازین شود. انصارالله گزینه های جدیدی علیه اشغالگران استفاده خواهد کرد. که جبران .آن.برای آل سعود امکان پذیر نخواهد بود
  • محمدرضا FR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    1 0
    وزیر جنگ خوارج،یعنی تو این مدت میفهمیده ای ملت یمن کریمند و ارزشمند واینطوری کودک وجوان وپیر و بیمارستان ومدرسه ومجلس عروسیو آب و برق و زیرساخت وسرمایه شونا........ تو کر و کوری که تعقل نداری ،آیا میتونی جمله معنی کنی؟ (آنها همان طرفی هستند که جنگ طلب نیستندولی غیرتمندانه از خود دفاع میکنند) اینجمله طرفداری از مظلوم است .
  • شعبان IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 0
    پول 10 تا یازده سپتامبر رو ترامپ باید در بیاره تا از خلیج فارس بره بیرون . تمام این جریانات از جنگ سعودی تا مخالفت با ایران همه همه سیاست است . ولی مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس