کد خبر 998286
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
پول

بررسی‌ها نشان می‌دهد، تنها در سال ۹۸ حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار به اقتصاد تزریق خواهد شد.

به گزارش مشرق، با کاهش درآمدهای نفتی راهکارهای مختلفی پیش پای دولت مردان برای جبران هزینه‌ ها قرار گرفته است. ظاهرا آزادسازی بخشی از یارانه‌های پنهان به یکی از اولویتهای امروز دولت تبدیل شده است. این موضوع هرچند موافقان خاص خود را دارد اما در این بین اقتصادانانی هم هستند که آزادسازی بی قید و شرط یارانه‌ها در شرایط فعلی اقتصاد (تورم ۴۰ درصدی) را نوعی سیاست تشدید تحریم ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 ابهام ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی یارانه پنهان

سهم هر ایرانی از یارانه پنهان چقدر است؟ +جدول

اما بررسی های تازه نشان می‌دهد کل یارانه بودجه‌ای، فرابودجه‌ای و پنهان در سال جاری نزدیک به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. بر این اساس مجموع یارانه بودجه‌ای نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان، مجموع یارانه فرابودجه حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و یارانه پنهان نیز نزدیک به ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین مجموع تسهیلات یارانه‌ای اعطایی نیز حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده  است.

بر این اساس یک نهاد بررسی کننده در زمینه یارانه‌های پنهان معتقد است، راهبرد اصلاح نظام قیمت گذاری و نظام هدفمندی یارانه‌ای مبتنی بر تدریج و رصد و استفاده از اطلاعات خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    12 8
    یاراان پنهان میره جیب کیا به ملت که چیزی نمیدید
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
      7 0
      گل گفتی.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    6 0
    مردم از خدا شونه یارانه رو نقدی بگیرن و مثل آدم زندگی کنن بشرط اینکه طبق قانون دولت برای دادن حقشون منت و تهدید نکنه مثل الان!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس