خودروهای فیلم های سینمایی

در دهه‌های گذشته، ما شاهد نمایش فیلم‌های محبوبی بودیم که اتومبیل‌های گوناگونی در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته و نمادی از داستان‌های جذاب فیلم‌های سینمایی شده‌اند.

به گزارش مشرق، به نظر می‌آید که توجه مردم به اتومبیل‌های گوناگون کمتر شده و آن‌ها دیگر برسر اتومبیل‌های مختلف با یکدیگر به گفتگو نمی‌پردازند. این امر دلایل بسیاری دارد که جمله آن‌ها باید به بودجه کم مردم و پیشرفت مداوم صنعت خودروسازی جهان اشاره کرد. با این وجود هنوز راه‌هایی هست که با استفاده از آن‌ها می‌توان توجه مخاطبین مختلف را جلب کرد.

همان‌طور که می‌دانید بخش بزرگی از صنعت تبلیغات مدرنِ جهان شامل تولید و پخش فیلم‌های گوناگون و نمایش محصولات کمپانی‌های مختلف در درون فیلم‌های سینمایی است.

به بیان دیگر مدیران برندهای تجاری بزرگ با پرداخت مبالغی به کمپانی‌های بزرگ فیلم‌سازی جهان، محصولات خود را در فیلم‌های گوناگون نشان داده و به این ترتیب ذهن مخاطبینِ میلیونی فیلم‌های سینمایی معروفِ جهان را درگیر محصولات خود می‌کنند.

همین اتفاق ساده به تولیدکنندگان اتومبیل کمک کرده و باعث افزایش آمار تولید و فروش محصولات آن‌ها می‌شود. در دهه‌های گذشته، ما شاهد نمایش فیلم‌های محبوبی بودیم که اتومبیل‌های گوناگونی در آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته و نمادی از داستان‌های جذاب فیلم‌های سینمایی شده‌اند. در ادامه ما ۱۰ نمونه از جالب‌ترین اتومبیل‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم که فیلم‌های سینمایی عامل محبوبیت آن‌ها بودند.

پارک ژوراسیک - فورد اکسپلورر

فیلم‌سینمایی پارک ژوراسیک (JURASSIC PARK) یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های سینمایی جهان است. ساخت پارکی مصنوعی و نگهداری دایاناسورها نظر مردم را جلب کرده و ترس و وحشت را به جان آن‌ها انداخت. درست مانند صحنه‌ای که تیرانوسوروس به جان فورد اکسپلورر (FORD EXPLORER) می‌افتد!

اکسپلورر در فیلم‌سینمایی پارک ژوراسیک اتومبیلی کاربردی بوده و کاوشگران داستان با آن به نقاط مختلف پارک سفر می‌کنند. رنگ‌آمیزی اکسپلورر در فیلم‌سینمایی مذکور بسیار جالب و جذاب بود و به همین دلیل تعدادی از علاقه‌مندان به پارک ژوراسیک به سراغ اکسپلوررهای خود رفته و آن‌ها را همانند نمونه نمایش داده شده در فیلم‌سینمایی پارک ژوراسیک رنگ‌آمیزی کردند.

مکس دیوانه - فورد فالکون

فورد به عنوان یک کمپانی آمریکایی برخی از محصولات خود را در کشورها و بازارهای گوناگون به تولید رسانده و عرضه می‌کند. یکی از بازارهای خارجی کمپانی فورد کشور استرالیا است. این کشور زادگاه سری فیلم‌های مکس دیوانه (MAD MAX) بوده و طبیعتا باید در ساخت چنین فیلمی از اتومبیل‌های آمریکایی استفاده کرد.

اتومبیل آمریکایی فورد فالکون (FORD FALCON) در سری دوم فیلم‌سینمایی مکس دیوانه حضور داشت و تبدیل به اتومبیلی آخرالزمانی شد. اتومبیل مذکور برای رانندگی در جاده‌های معمولی نبود و فیلمبرداری مکس دیوانه در ایالات‌متحده و استرالیا انجام شد.

تبدیل شوندگان - شورلت کامارو 

شاید فیلم‌سینمایی تبدیل شوندگان (TRANSFORMERS ) به کارگردانی مایکل‌بی، محبوب‌ترین فیلم موجود در لیست ما است. در این فیلم‌سینمایی از اتومبیل‌های گوناگونی استفاده شده و به این ترتیب برخی از هزینه‌های فیلمبرداری و... تامین شده است. یکی از اتومبیل‌های مذکور، شورلت کامارو (CHEVROLET CAMARO) نام داشته و علاوه بر فیلم‌سینمایی تبدیل شوندگان در فیلم بامبلبی نیز از آن استفاده شده است.

در چندگانه تبدیل شوندگان تقریبا از نسخه‌ای خاص از شورلت کامارو استفاده شد؛ ولی بامبلبی میزبانِ جدیدترین و بهترین نسخه کامارو بود. ممکن است که شما نظرات مختلفی درباره فیلم‌سینمایی تبدیل شوندگان داشته باشید؛ اما این‌ها اصلا مهم نیست! چون تبدیل شوندگان کارِ خود را کرده و تاثیر زیادی در موفقیت و افزایش آمار فروش کامارو داشته است.

شکارچیان ارواح - کادیلاک میلر مترو

فیلم‌های سینمایی مختلفی درباره ارواح و با محتوایی طنزآلود به تولید رسیده‌اند. این فیلم‌ها باعث می‌شوند که شما به نقش اصلی و بزرگ وسایل نقلیه مورد استفاده در داستان فیلم‌ها توجه نکرده و آن‌ها را نادیده بگیرید. با این حال طرفداران فیلم شکارچیان ارواح (GHOSTBUSTERS)، هرگز کادیلاک میلر مترو را از یاد نمی‌برند.

شکارچیان ارواح در صورت نیاز باید با سرعت و به موقع به مکان مورد نظر خود رسیده و ارواح عیجب و غریب را شکار کنند. به همین منظور برروی کادیلاک میلر مترو (CADILLAC MILLER METEOR) علائم هشداری و ضد روح نصب شده تا همه از کارکرد آن اطلاع یابند! اتومبیل یادشده سریع‌ترین خودروی لیست ما نیست؛ ولی دوست داشتنی‌ترین آن‌ها بوده و محبوبیت بالایی دارد.

سرقت در ۶۰ ثانیه - شلبی جی‌تی ۵۰۰ النور

کرول شلبی عامل خلق موستانگ شلبی بود و به این وسیله برای خود اسم و رسمی بلند آوازه دست و پا کرد. شلبی‌ها بسیار گران قیمت بوده و امروزه باید بابت خریداری هر کدام از آن‌ها بین صدها هزار تا میلیون‌ها دلار هزینه کرد. با این حال شلبی بدون دغدغه به تولید رسیده و هر از چندگاهی روح پر جنب و جوش آن بروزرسانی می‌شود!

شلبی جی‌تی ۵۰۰ النور (ELEANOR SHELBY GT۵۰۰) یکی از اتومبیل‌های یادشده بوده و نام آن از فیلمی قدیمی به نام النور الهام گرفته شده است. اما شلبی جی‌تی ۵۰۰ النور را ما باید در فیلم «سرقت در ۶۰ ثانیه» (GONE IN ۶۰ SECONDS) با بازی خارق‌العاده نیکلاس کیج مشاهده کنیم. اتومبیل مزبور نسخه خاص و اصلاح شده شلبی استاندارد بوده و از نظر ظاهری تقریبا شبیه به جی‌تی ۵۰۰ است.

جیمز باند - استون‌مارتین دی‌بی ۵

قبل از آنکه دانیل‌کریگ بازی در نقش جیمزباند (JAMES BOND) را برعهده بگیرد؛ شان کانری به بازی در نقش جیمزباند می‌پرداخت. کانری به عنوان مامور ۰۰۷ و ام‌آی ۶ یکی از جالب‌ترین اتومبیل‌های تاریخ سینما را راند و آن چیزی نبود جز، استون‌‎مارتین دی‌بی ۵ (ASTON MARTIN DB۵) افسانه‌ای!

دی‌بی ۵ اتومبیلی جاسوسی و کاملا انگلیسی بود. اتومبیل مزبور در انگلستان ساخته شد و زیبایی خارق‌العاده‌ای داشت. دی‌بی ۵ در فیلم‌سینمایی «پنجه طلایی» مورد استفاده قرار گرفت؛ اما کارگردانان و تولیدکنندگان فیلم یادشده، مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام‌آوری بابت ساخت دی‌بی ۵ شدند. اگر امروز هزینه‌های سال‌های تولید فیلم‌سینمایی پنجه طلایی را صرفه ساخت دی‌بی ۵ می‌کردیم؛ قیمت آن به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد.

بولیت - موستانگ

در تاریخ پرفراز و نشیب فیلم‌های اکشن هالیوودی، کمتر فیلمی در حد و اندازه «بولیت» (BULLITT) ساخته شده است. فیلم مزبور ژانری پلیسی داشته و داستان آن کمی کُند روایت می‌شود؛ اما سرعت و هیجان صحنه‌های اکشن و جذاب آن را نمی‌توان نادیده گرفت. از جمله صحنه‌های مشهور و اکشن فیلم بولیت باید به سکانس تعقیب گریز دوج چارجر و موستانگ (MUSTANG) اشاره کرد.

مطمئنا تعقیب و گریز مذکور، بهترین سکانس تعقیب و گریز در تاریخ سینما است. این سکانس باعث شد که موستانگ تبدیل به اتومبیلی کلاسیک و دوست داشتنی شود و حتی کمپانی فورد نسخه بولیت را برای مدل جدید فورد موستانگ به تولید برساند.

اسموکی و بندیت - پونتیاک ترنس ای‌ام

قبل از شروع فیلمبرداری اسموکی و بندیت (SMOKEY & THE BANDIT) مشخص بود که باید از کدام اتومبیل استفاده شود! عوامل هوشیار فیلم یادشده به سراغ پونتیاک ترنس ای‌ام مدل ۱۹۷۷ (PONTIAC TRANS AM) رفته و چاشنی هیجان را به فیلم خود آوردند.

مدل مورد استفاده در فیلم مربوط به سال ۱۹۷۷ نبود؛ بلکه عوامل فیلم مدل ۷۶ پونیاک ترنس را تهیه کرده و قطعات بدنه مدل ۱۹۷۷ را به آن وصل کرده بودند! همه این‌ها مانع محبوبیت ترنس ای‌ام نشد و پونتیاک نسخه بندیت ترنس ای‌ام (مانند موستانگ بولیت) را به تولید رساند و فروش خوبی کرد. رنگ مشکی و طلایی ترنس ای‌ام نظر هزاران مشتری را در سراسر جهان جلب کرد و اگر شما به دنبال ترنس ای‌ام ۷۷ هستید؛ باید بدانید که نسخه بندیت آن بسیار گران قیمت است.

سریع و خشمگین - سوپرا ام‌کِی‌آی‌وی

زمانی که اتومبیل‌ها در آغاز دوران تغییر و تحولات خود بوده و همه مردم عاشق اعمال تغییرات عجیب و غریب برروی اتومبیل‌های گوناگون بودند؛ سری فیلم‌های سریع و خشمگین (FAST & FURIOUS) مسیر جدیدی را به همگان معرفی کرد. سری اول این فیلم سینمایی جذاب، به سرعت مشهور شده و حتی اتومبیل‌هایی ویژه و خاص هم برای آن ساخته شد.

از میان چندین و چند اتومبیلِ خاصی که در سری فیلم‌های سریع و خشمگین مورد استفاده قرار گرفته است؛ باید به سوپرا ام‌کی‌آی‌وی (MKIV SUPRA) اشاره کرد. اتومبیل مزبور با استفاده از رنگ‌های روشن، برچسب‌های بدنه و... نمایش داده شد و پس از آن تبدیل به اسطوره‌ای الهام بخش برای علاقه‌مندان به اتومبیل‌های اسپرت شد.

ظاهر اتومبیل یادشده محبوبیت زیادی نداشت؛ اما سریع و خشمگین به آن کمک کرد که کمی نفس کشیده و طعم محبوبیت را بچشد! البته سوپرا قدرت و کیفیت خوبی داشته و به خوبی از پس وظایف گوناگون خود در فیلم سریع و خشمگین برآمده است.

بازگشت به آینده - دلورین دی‌ام‌سی-۱۲

در سال ۱۹۸۵ اتومبیل دلورین دی‌ام‌سی-۱۲ (DELOREAN DMC-۱۲) در فیلم سینمایی بازگشت به آینده (BACK TO THE FUTURE ) حضور یافت و به یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های تاریخ سینما تبدیل شد. هر اتومبیلی می‌توانست در دهه ۸۰ میلادی تبدیل به ماشین زمان شود؛ اما دلورین داستانی جداگانه داشت و طراحی اسپرت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن عوامل فیلم بازگشت به آینده رامجذوب خود کرده بود.

منبع:برترین ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    28 1
    پراید - مزاحمت - استاد ایرج ملکی
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
      7 0
      دمت گرم ترکیدم
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    13 0
    زرد قناری - پیکان جوانان دو کاربراته
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    9 0
    پراید کجاست؟ تو فیلم قتل عام ایرانیها معروف شد
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    9 0
    پراید تهران 11 ساخته مرضیه برومند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس