تهدیدات شدیداللحن معاون سخنگوی نیروهای یمنی علیه عربستان وامارات

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عربستان و امارات باید طرح سیاسی یمن را جدی بگیرند، زیرا حملات آتی به این کشور، از نظر اقتصادی و نظامی، بسیار دردناکتر خواهد بود.

به گزارش مشرق، «عزیر راشد» معاون «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از احتمال تداوم حملات نیروهای یمنی به عربستان سعودی خبر داد.

راشد گفت که اگر عربستان به تکبر خود ادامه دهد، نیروهای یمنی نیز سازه‌های سعودی را هدف قرار خواهند داد و ملت عربستان هم به تبع آن، به خیابان‌ها خواهند آمد و «سرنگونی رژیم سعودی را خواستار خواهند شد».

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان تهدید کرد که «ارتش یمن، مناطق اماراتی و سعودی را هدف قرار خواهد داد که از نظر اقتصادی و نظامی [برای این دو کشور] دردناک خواهد بود».

این فرمانده یمنی ادامه داد: «امارات بر سیستم هواپیمایی و تجارت بین‌الملل تکیه دارد. اگر تجارت بین‌الملل و بندرگاه‌های آن را هدف قرار دهیم، از نظر اقتصادی، [این کشور] به پایان خواهد رسید و بازار املاک آن، به شدت سقوط خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

یمن: عملیات آرامکو تنها «نوک کوه یخ» بود

دیدار هیئت ملی یمن با نماینده سازمان ملل در مسقط

پاسخ موشکی انصارالله به تداوم حملات سعودی‌ها

روایت سعدالله زارعی از دو دهه فرماندهی حاج‌قاسم

راشد با بیان اینکه با اولین حمله نظامی –موشکی یا پهپادی- سرمایه‌های خارجی، از امارات خارج خواهد شد، عملیات «نصر من الله» (+) نیروهای یمن را «سیلی نظامی» توصیف کرد که «سستی نیروهای سعودی و ناتوانی آنان برای مقابله» را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه در پنجمین سال تجاوز سعودی به یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور توانستند، توانمندی نظامی خود را افزایش دهند، عنوان کرد که در پی این مسئله، «دشمن قادر به رویارویی نظامی نیست».

معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر این باور است که عملیات نظامی نقش مهمی در نشان دادن همکاری فرماندهان سعودی با عناصر داعش و ناتوانی عناصر سعودی برای مقابله نظامی دارد.

راشد درباره طرح یمن برای پیشبرد مذاکرات و حل سیاسی جنگ علیه این کشور گفت: «طرح ما برای آزادسازی اسرا، یکجانبه بود، ولی عربستان به سربازان و افسران خود اهمیت نمی‌دهد، بلکه آنان را هدف قرار می‌دهد... ولی اخلاق و دینمان، ما را وادار می‌کند که به صورت مستمر، اسرا را آزاد کنیم».

این فرمانده یمنی خاطر نشان کرد، استقبال «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از طرح یمن –علیرغم عدم اجرای آن- نشان می‌دهد که روحیه وی تضعیف و ابزار نظامی‌اش قدرت خود را از دست داده است؛‌ به گونه‌ای که سلاح آمریکایی نمی‌تواند جنگ یمن را به سود سعودی به پایان برساند.

وی با اشاره به نخستین اعتراف بن سلمان به شکست‌های نظامی سعودی در یمن، راهکار سیاسی را بهترین راه برای حل مشکلات و عدم تجزیه منطقه دانست؛ «زیرا، رژیم سعودی و همپیمانانش بازنده خواهد بود... طرح ما، سیاسی و مسالمت‌آمیز است، ولی دشمن این را نمی‌فهمد».

راشد ضمن توصیه به عربستان سعودی برای جدی گرفتن روند سیاسی، تصریح کرد که اقدامات پس از این طرح سیاسی، «دردناکتر و مؤثرتر خواهد بود؛ بدین معنا که دیگر هیچ خط قرمزی [برای نیروهای یمن] وجود نخواهد داشت».

این فرمانده یمنی با بیان اینکه «نیروهای جنگی سعودی و اماراتی، درد بیشتری را متحمل خواهند شد و حملات "بقیق" و خریص" از آنچه در راه است، سبکتر خواهد بود»، خاطر نشان کرد که مراکز آب شیرین‌کُن سعودی بخشی از هداف نیروهای یمن خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    7 12
    خخخخخ
    • US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
      0 0
      بترسید از آل سعود. بترسید از امریکا.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    17 5
    بن.سلمان.باید.اجازه.راآقااجازه.(USA)بگیره.خودش.که.کاریی.نیست.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    برج ۸۰۰ متری خلیفه در دبی رو بیارید پایین .
  • ناشناس IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    1 0
    عربستان احمقه اخه جنگ با گدا چه سودی داره
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 0
    یمن بهتر است با ترامپ حرف بزند چون بن سلمان از خود هیچ اختیاری ندارد و این ترامپ است که تصمیم می گیرد
  • محمد مولایی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    1 0
    دندان خراب را باید از ریشه در اورد وبیرون انداخت این مثال برای عربستان سعودی و عمال آمریکایی میباشد که باید برای همیشه خاموش شوند تا دیگه فرصت نفس کشیدن را نداشته باشند درود بر ملت مقاوم یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس