کد خبر 998101
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
رویترز: شاهزاده‌های سعودی از بن‌سلمان به ستوه آمده‌اند

یک رسانه غربی نوشت برخی شاهزاده‌های خاندان حاکم در عربستان سعودی از نحوه عملکرد ولیعهد در دفاع از کشور و سیاست‌های بسیار تهاجمی وی علیه ایران، نگران و ناراضی هستند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز» از ناامیدی و نارضایتی بسیار از شاهزاده‌های خاندان حاکم در عربستان سعودی از نحوه عملکرد «محمد بن‌سلمان» ولیعهد در بحران حمله آرامکو، که 14 سپتامبر توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) انجام شد، خبر داده است.

بیشتر بخوانید

افزایش نارضایتی‌ها از بن سلمان بعد از حمله به آرامکو

رویترز در این گزارش خود، که عصر دیروز منتشر کرد، به نقل از 5 منبع نوشته است: حمله انصارالله به تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو موجبات نگرانی و نارضایتی بیش از 10 هزار شخصیت و شاهزاده خاندان سعودی نسبت به توانایی ولیعهد این کشور در دفاع و رهبری بزرگترین صادرکننده نفت در جهان را ایجاد کرده است.

این منابع تأکید کردند، حمله آرامکو باعث خشم برخی محافل نخبه و نزدیک به خاندان سعودی شده است که معتقدند ولیعهد قویا به دنبال چنگ زدن به قدرت است.

به گفته منابع مذکور، این رویداد موجب افزایش انتقادات و اعتراضات در میان اعضای خاندان حاکم شده‌اند که معتقدند محمد بن‌سلمان رفتاری بیش از حد تهاجمی علیه ایران در پیش گرفته است.

یکی از این منابع، که از شاهزاده‌های بانفوذ است، گفت: «نارضایتی‌های زیادی نسبت به رهبری ولیعهد وجود دارد. چگونه نتوانسته‌اند این حمله (را قبل از اجرایی شدن) شناسایی کنند؟ برخی شاهزاده‌های بانفوذ به ولیعهد اعتمادی ندارند.»

یک دیپلمات غربی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «خاندان حاکم شوکه شده‌اند؛ چرا که ولیعهد نتوانسته است با وجود هزینه صدها میلیارد دلار بر دفاع از کشور، مانع حملات به آرامکو شود. آنها تأکید دارند که سیاست‌ها و تلاش‌های او برای به قبضه درآوردن کامل قدرت به این کشور پادشاهی لطماتی وارد کرده است.»

حمله جنبش انصارالله یمن حدود 3 هفته پیش به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان سعودی در مدتی کوتاه به کاهش 5 درصدی کل تولید نفت جهان منجر شد و همچنان نیز بازگشت فوری این تاسیسات به چرخه تولید، پالایش و صادرات با تردیدهایی روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس