کد خبر 997906
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
رضا سخندان

کمک داور سرشناس فوتبال ایران در حالی از لیست مربوط برای قضاوت در دیدارهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته شد که هنوز شرایط لازم را برای قضاوت در این سطح را داشت.

به گزارش مشرق، کمیته داوران فدراسیون فوتبال فهرست نهایی داوران و کمک داوران بین‌المللی ایران برای سال 2020 جهت معرفی به فیفا و کنفدراسیون آسیا را روز گذشته اعلام شد.

یکی از عجیب‌ترین نکات این لیست، عدم حضور رضا سخندان، کمک داور سرشناس کشورمان در جمع داوران برگزیده فوتبال ایران است. سخندان که سابقه حضور در جام جهانی را دارد و در فینال المپیک 2016 ریو، فینال جام ملت‌های آسیا، دیدارهای بزرگ قاره‌ای و ... پرچم زده است، در حالی از لیست کمیته داوران برای ارسال به فیفا و AFC خط خورده که هنوز شرایط لازم برای حضور در میادین بین‌المللی را دارد.

بیشتر بخوانید:

فغانی قاضی دیدار مهم لیگ قهرمانان

نکته مهم اینکه چند روز قبل در تماس یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال با سخندان و زمانی که از او درباره آمادگی‌اش برای حضور در لیست بین‌المللی و قضاوت در این سطح سوال پرسیده شده بود، این کمک داور اهل مشهد جواب مثبت داده بود تا همچنان در سطح بین‌المللی حضور داشته باشد.

نکته دیگر که شاید برخی به آن استناد کنند، بالا بودن سن سخندان باشد، این در حالی است که هنوز داورانی از کشورهای مختلف هستند که از 45 سالگی عبور کرده‌اند، به قضاوت می‌پردازند.

در همین باره شنیده می‌شود یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون خواستار خط خوردن نام فغانی از لیست داوران بین‌المللی هم بوده، اما اعضای هیئت رئیسه با آن مخالفت کرده‌اند.

به‌هرحال عبور از کنار نام کمک داوری که در دیدارهای بزرگی در سطح دنیا حضور داشته و باسابقه‌ترین کمک داور تاریخ دربی نیز محسوب می‌شود، کار راحتی نیست، اما مشخص نشده دلیل این تصمیم چه بوده است. قطعاً شفاف‌سازی در این باره می‌تواند از ابهامات کم کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس