کد خبر 997846
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
موشک

منابع نظامی در روسیه از پایان آزمایشات به روی سامانه دفاع ضدهوایی "اس-۵۰۰" در شرایط سخت آب‌و هوایی و فنی سوریه خبر دادند که موفقیت آمیز بوده و در جریان آن برخی نواقص این سیستم برطرف شده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، در وزارت دفاع و مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کردهاند که سامانه دفاع ضدهوایی "اس-500" (پرومتی) با موفقیت مجموعه آزمایشاتی را در خاک سوریه پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

نواقص بیشمار گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

بر اساس این اطلاعات، در جریان یک سری آزمایشات کامل به روی این سامانه موشکی، برخی نقصها در کار فنی این سامانه شناسایی شد. البته این مشکلات به سرعت رفع گردیدند و در در نهایت آزمایشات به اتمام رسیده و موفقیتآمیز شناخته شد.

سرلشکر "آیتچ بیژییف" معاون سابق فرماندهی نیروهای هوایی روسیه در مسائل مربوط به سامانه‌های پدافند هوایی متحد کشورهای عضو جامعه مشترک المنافع توضیح داده است که کلیه تجهیزات این سامانه قبل از شروع به تولید انبوه در شرایط جوی دشوار و شرایط فنی سخت مورد آزمایش قرار میگیرند. علاوه بر این، چنین رژیم کاری این اجازه را می دهد تا نقصها و کمبودهای احتمالی در عملکرد این سامانه شناخته شده و رفع گردند.

این مقام نظامی در گفت‌وگو با روزنامه گفت: «سوریه موقعیت بسیار مناسبی برای چنین آزمایشاتی دارد. این کشور همیشه گرم و درجه حرارت بالایی دارد. علاوه بر آن سیستم رادار باید در یک رژیم زمانی کامل کار کند. وضعیت در سوریه همچنان ناآرام بوده و حمایت سیستم رادیویی-الکترونیکی باید دائماً وجود داشته باشد. بدین ترتیب شرایط رزمی واقعی و مناسب برای آزمایشات کامل به روی عملکرد سامانه دفاع ضدهوایی "اس-500" به خوبی فراهم است.»

پیش از این "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه خبر داده بود که تحویل سامانه‌های موشکی اس-500 به نیروهای مسلح این کشور در سال 2020 آغاز خواهد شد. مجتمع صنایع دفاع روسیه امکان بهره برداری از این سیستم طی 25 سال آینده را ایجاد کرده است.

رسانه‌های گروهی غربی یادآور شده‌اند که آزمایشات به روی سامانه‌های موشکی جدید روسیه، این موفقیت بدست آمده تا اهدافی در مسافتی بیش از 480 کیلومتری، یعنی 80کیلومتر بیشتر از هر نوع سامانه‌ پدافند هوایی موجود دیگری، منهدم شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    16 2
    سوریه شده سرزمینی که برای آزمایش سلاح های دیگر کشور ها به کار میره. تراژدیه دردناکیه
  • US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    4 1
    بومی سازی س-۵۰۰ از اوجب واجبات است.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      2 1
      وقتی بومی میکنن که اون سامانه رو داشته باشند! ما اس 300 داریم و نه اس 500! تازه اس 400 هم نداریم ولی ترکا تحویل گرفتن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس