دلیل عدم پذیرش دفترچه «بیمه سلامت» توسط برخی مراکز درمانی

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان با بیان اینکه بیمه سلامت از پنج صندوق برخوردار است، گفت: صندوق بیمه رایگان با بخش خصوصی قرارداد نمی‌بندد و بیمه رایگان معطوف به گروه‌های نیازمندی است که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند.

به گزارش مشرق، طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت درخصوص محدود شدن قراردادهای این سازمان توضیح داد: درحال حاضر سازمان با محدودیت بودجه مواجه است اما با این حال، ۴۴ هزار ارائه دهنده خدمت طرف قرارداد ما هستند.

وی گفت: با وجود این موضوع، پرداخت‌های ما نسبت به سایر بیمه‌ها از موقعیت بهتری برخوردار است به طوری‌که بدهی خرداد ما به مراکز درمانی پرداخت شد و تیر ماه نیز پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل یبمه سلامت ادامه داد: وضعیت ما نسبت به برخی از بیمه‌ها که ۱۵ ماه بدهی دارند مناسب است.

وی با بیان اینکه شاخص‌هایی برای عقد قراردادها مشخص کردیم  افزود: به طور مثال مراکزی که در حوزه سازمان الکترونیک پیشگام شوند در اولویت هستند، مراکزی که راهنماهای بالینی را با دقت بیشتری اجرا کرده یا مشتری مدار هستند نیز در اولویت بستن قرارداد قرار دارند. این شاخص‌ها هفته گذشته تصویب شد و بر اساس این شاخص‌ها قراردادها گسترش خواهد یافت.

موهبتی تصریح کرد: اینکه برخی اوقات اعلام می شود که دفترچه بیمه سلامت توسط مراکزخصوصی پذیرفته نمی‌شود که این اتفاق معمولا مربوط به بیمه رایگان است، بیمه‌شدگان رایگان طبق قانون (بند الف تبصره ۱۷) فقط باید به بخش دولتی مراجعه کنند به این دلیل که بر اساس قانون ما مکلف شدیم افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت از پنج صندوق برخوردار است توضیح داد: صندوق بیمه رایگان با بخش خصوصی قرارداد نمی‌بندد بیمه رایگان معطوف به گروه‌های نیازمندی است که توانایی پرداخت حق بیمه را ندارند.

مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان گفت: در این زمینه باید اطلاع‌رسانی کافی صورت گیرد تا مردم دچار اشتباه نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس