کد خبر 997791
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
ابراهیم قاسمپور

کارشناس فوتبال گفت مربیان خارجی وقتی می‌بینند که در فوتبال ما بلبشویی به پاست، آنها نیز هم‌رنگ جماعت می‌شوند و مانند مربیان ایرانی به داوران اعتراض می‌کنند.

به گزارش مشرق، ابراهیم قاسمپور در مورد ظهور پدیده‌ای به نام اعتراض مربیان به داوران در فوتبال ایران که شامل همه مربیان از استراماچونی در استقلال گرفته تا رسول خطیبی در ماشین‌سازی و محمد نصرتی در تیم گل ریحان و... گفت: فکر می‌کنم قبلا هم مربیان ما به داوران اعتراض می‌کردند، اما شدت اعتراض‌ها به این حد نبود. شاید اعتراض مربیان جوان‌تر توجیه‌پذیرتر باشد، هرچند کار درستی نیست. اما اینکه مربیان باتجربه و یا حتی مربیان خارجی ما به داور اعتراض می‌کنند، جالب توجه است. مربیان خارجی معمولا با قوانین اعتراض‌کنندگان به داوری آشنا هستند و کمتر چنین رفتارهایی می‌کنند، اما وقتی می‌بینند که در فوتبال ما بلبشویی به پاست، آنها نیز هم‌رنگ جماعت می‌شوند و مانند مربیان ایرانی به داوران اعتراض می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نقش هاشمیان در فهرست جدید تیم ملی

وی افزود: اگر کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال برخورد قاطع و قانونی با مربیان معترض انجام دهد، تا حدی می‌توان این پدیده را کنترل کرد. به هر حال اشتباهات داوری در فوتبال اجتناب‌ناپذیر است و حتی در بالاترین سطح فوتبال نیز شاهد اشتباهات داوری هستیم، اما گاهی برخی مربیان مدعی هستند که اشتباهات به سود تیمی پرطرفدار که زور بیشتری دارد انجام می‌شود و آنها تصور می‌کنند که این اشتباهات مغرضانه است و این مسئله است که به مربیان گاهی فشار روانی وارد می‌کند و آنها عکس‌العمل‌های شدید نشان می‌دهند.

این کارشناس فوتبال در مورد اینکه ظاهرا قانون نانوشته‌ای در فوتبال ما حاکم شده که داوران با تیم‌های معترض مهربانانه‌تر رفتار می‌کنند، گفت: متاسفانه گاهی اوقات چنین حوادثی رخ می‌دهد، البته داوران خوب و درجه اول ما چنین رفتاری ندارند، ولی گاهی اوقات برخی داوران با سروصداهایی که ایجاد می‌شود، قانون را به سود آن تیم خم می‌کنند یا می‌شکنند.

وی افزود: اگر داور به چیزی اعتقاد دارد باید قانون را به خوبی اجرا کند نه آنکه با سروصدای یک مربی به سمت آن تیم غش کند. اگر داوری چنین رفتاری انجام بدهد، اشتباه است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گاهی اوقات بهتر است اگر داوری تخلفی کرد نیز به صورت علنی اعلام شود تا همه بدانند که با داوران متخلف هم برخورد قاطع و قانونی می‌شود. این که فقط مربیان و بازیکنان را به خاطر اعتراض جریمه کنیم کافی نیست، گاهی باید با داورانی هم که تخلفی را مرتکب می‌شوند برخورد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس