کد خبر 997777
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
کلاهبرداری نمایه

دو کلاهبردار حرفه‌ای که با عناوین جعلی مأمور نیروی انتظامی و کارخانه دار در طول ۳ سال بیش از ۳ میلیارد تومان از عمده فروشان مواد غذایی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی شکایت تعدادی از کسبه و عمده فروشان مواد غذایی در اسفند سال ۹۷ پرونده‌ای در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

دستگیری شهردار و یک عضو شورای شهر رودهن

در گام نخست، کارآگاهان دریافتند که متهمان، در نقاط مختلفی از شهر تهران با هویت‌های ساختگی دفاتری را اجاره و اقدام به کلاهبرداری از عمده فروشان مواد غذایی می‌کنند. با توجه به اینکه شاکی‌ها مدعی بودند متهمان لباس نیروی انتظامی بر تن داشتند موضوع با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت پس از چند ماه اقدامات پلیسی مشخص شد یکی از متهمان با هویت جعلی، دفتری در حوالی میدان فاطمی اجاره کرده است.

سرهنگ کارآگاه «جهانگیر تقی پور» معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در خصوص جزئیات این پرونده گفت: بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم به محل دفتر متهمان اعزام و با ۲ مرد میانسال مواجه شدند. یکی از متهمان خود را مالک کارخانه ظروف یکبار مصرف و دیگری نیز که با لباس فرم نیروی انتظامی و درجه سرهنگی حضور داشت خود را سرهنگ ناجا معرفی کرد. پس از شنیدن اظهارات متهمان، کارآگاهان بلافاصله هر ۲ متهم را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

بدین ترتیب در بازجویی‌ها به جرایم‌شان اعتراف کردند. یکی از متهمان در اظهاراتش عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ با هویت‌های جعلی دفاتری را در شهر تهران اجاره کرده و دسته چک‌هایی نیز به همین شیوه گرفته‌ایم. برای جلب اعتماد شهروندان همدستم لباس نیروی انتظامی به تن می‌کرد و با مراجعه به بازار و عمده فروشی‌های مواد غذایی کسبه را فریب داده و اجناس مالباختگان را به‌صورت چکی خریداری می‌کردیم و از آن‌ها دعوت می‌کردیم برای عقد قرارداد به دفتری که به همین منظور از قبل اجاره کرده بودیم مراجعه کنند. پس از مراجعه فروشندگان به دفترمان با جلب اعتماد، اجناس را خریداری و در عوض چک به آن‌ها پرداخت می‌کردیم که با مراجعه فروشندگان به بانک متوجه چک بلامحل و جعلی بودن آن می‌شدند و قبل از مراجعه دوباره مالباختگان دفتر را تخلیه می‌کردیم.

این مقام انتظامی درباره ارزش ریالی کلاهبرداری این دو نفر عنوان کرد: این دو در مجموع ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند و بیشتر آن را هم صرف خوشگذرانی و مسافرت خارج از کشور می‌کردند.

در بررسی سوابق متهم اصلی پرونده مشخص شد وی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه جعل و کلاهبرداری است و متهم ردیف دوم هم طی این چند سال با هویت‌های جعلی متعدد اقدام به کلاهبرداری کرده است.

متهمان با دستور بازپرس شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۶ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ۱۳ این پلیس قرار گرفتند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • باران IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    6 0
    اینا دیگه کی اند شیطان درس میدن
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    12 4
    سلام عنوان خبر خوب نیست. بعضی ها فقط عنوان خبر می خونند و فکر می کنند واقعا یه سرهنگ نیروی انتظامی این کار کرده.
  • CA ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 0
    لااقل مینوشتی از کدوم بخش ایران هستند! بنظرم جنوبی کرمانی باید باشند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس