سپاه

توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آب های خلیج فارس تنها گوشه ای از اقتدار نیروهای دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

به گزارش مشرق،‌ بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با سالگرد صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه در سال ۱۳۶۴ با حضور فرماندهان، مسئولین و مدیران عالیرتبه سپاه برگزار شد.

دانلود

بررسی آخرین تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تبیین راهبرد غلبه عمل و گفتمان مقاومت و سیاست‌های سپاه در دور جدید و چله دوم انقلاب اسلامی،  دستیابی به الگوهای هم افزا و وحدت آفرین با سایر نیروهای مسلح و ارتقای ظرفیت و آمادگی‌های دفاعی برابر تهدیدات متصور فراروی انقلاب و میهن اسلامی از جمله اهداف برگزاری بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه بود.

در این گردهمایی که دوبار در سال برگزار می‌شود فرماندهان سپاه تحلیلی از وضع موجود و راهبردهای آینده این نهاد را مطرح می‌کنند که در ادامه گزیده‌ای از سخنان مدعوین این نشست منتشر می‌شود.


رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

امنیت امروز مناطق مرزی کمتر از مرکز کشور نیست

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (دوشنبه ۸ مهر) در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با گرامیداشت یاد، خاطره و آرمانهای بلند امام راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای عرصه امنیت اظهار کرد: از مجمع قبلی فرماندهان سپاه تا کنون سه سال می گذرد و در این مدت اتفاقات بسیار مهمی در سطح کشور، منطقه و جهان رخ داده است که با مروری بر انها می توان قدری به جایگاه  نهاد مردمی وانقلابی سپاه پی برد.

 سرلشکر باقری با تقدیراز مجاهدت ها و نقش آفرینی های سترگ، راهبردی و تاریخ ساز سپاه طی چهار دهه گذشته از جمله در سالها و ماههای اخیر که در حوزه های مختلف درخشش معناداری داشته و عنایت و رضایت فرمانده معظم کل قوا از سپاه را به همراه داشته است، اظهار کرد: یکی از این عرصه های نقش آفرینی ، حمایت از جبهه مقاومت و پیشتازی در دفاع از حرم و نقش راهبردی، تعیین کننده و تاریخی در شکست فتنه جنگ های نیابتی و تروریسم تکفیری در منطقه بوده که وضعیت نسبت به سه سال قبل تفاوت اساسی داشته است.

وی افزود: به طور قطع وضعیتی که امروز در عراق، سوریه، لبنان، یمن و افغانستان شاهد هستیم با گذشته قابل قیاس نیست؛ در عراق کشور بطور کامل پاکسازی شده، دولت مقتدری حاکم شده، حشد الشعبی به عنوان یک نیروی مسلح قانونی مستقر شده و روابط بسیار نزدیک در تمام ابعاد با جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

سرلشکر باقری با اشاره به پیشروی جبهه مقاومت در سوریه و شکست توطئه تکفیری ها در این کشور و وضعیت کنونی یمن ،گفت: در سوریه امروز بخش اعظم کشور پاکسازی شده، دولت مستحکم شده و مسیر اعاده حاکمیت در بخش های اندک باقی مانده در حال حرکت و پیشرفت است؛ در یمن توانمندی رزمندگان بی دفاع یمنی رشد چشمگیری داشته و موجب کسب پیروزیهای اساسی گردیده است، به گونه ای که در دفاع زمینی، هوایی و دریایی به جایگاه ممتازی رسیده و اخیراً به دشمن خود ضربه های اساسی از طریق هدف قراردادن هواپیماهای راهبردی دشمن و مراکز نفتی آنها و نیز اجرای عملیات " نصر من الله " و به اسارت در آوردن دشمن و چاره ای جز عقب نشینی و پذیرش خاتمه ی جنگ برای آنان باقی نگذاشته است.

وی افزود: اقدامات سپاه در مقابله با اشرار و گروهک های ضد انقلاب و تروریستی در شمال غرب و جنوب شرق کشور و کمک به تأمین امنیت پایدار در کشور و همزمان پیشبرد راهبرد مردم یاری و محرومیت زدایی در این مناطق بسیار اثرگذار بوده به گونه ای که امنیت امروز مناطق مرزی کمتر از نقاط مرکزی کشور نیست.

سرلشکر باقری با اشاره به دستاوردهای نیروی هوا فضای سپاه تصریح کرد: تشکیل و توسعه ظرفیت دفاعی و ارتقای توان موشکی و پهپادی کشور و به رخ کشیدن قدرت و آمادگی های هوشمندانه و قاطعانه در برخورد با تهدیدات و توطئه های دشمن از جمله انهدام مقر تروریست ها در مناطق پیرامونی و هدف قرار دادن پهپاد راهبردی متجاوز رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا تنها بخشی از اقتدار سپاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی توسعه قدرت دریایی و حضور مقتدرانه و هوشمندانه در برقراری امنیت دریایی و برخورد با تحرکات و اقدامات تحریک کننده و مخل امنیت نیروهای فرامنطقه ای از جمله توقیف نفتکش متخلف انگلیسی را از جمله اقدامات نیروی دریایی سپاه توصیف کرد و افزود: حضور جهادی و مومنانه پاسداران و بسیجیان در امداد و خدمت رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان کشور و برجسته شدن ظرفیت های جبهه انقلاب برای پاسخ به نیازها و مشکلات مردم در مواقع بحران و بلایا و حوادث طبیعی در قالب گروههای جهادی و بسیج سازندگی از سوی نیروها، سپاه های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از وجوه برجسته اقدامات سپاه و بسیج به شمار می رود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه قدرت و اقدامات اطلاعاتی سپاه در مقابله با مفاسد اقتصادی و نفوذ و اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)در عرصه ساخت زیرساخت های اساسی و حیاتی کشور را مهم و تعیین کننده برشمرد و اظهار کرد: توفیقات ارزنده سپاه در عرصه های ماموریتی عصبانیت و استیصال دشمن را به همراه داشته و آنانی که خود خاستگاه و مامن تروریست ها هستند این نهاد مردمی را تروریستی اعلام کردند که این هم از نشانه های موفقیت سپاه است؛مجموعه ی اقدامات و دستاوردهای ذکر شده نشان می دهد با تدبیر و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و تلاش کشور به ویژه سپاه در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته هستیم و جایگاه فعلی با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: بحمدالله امروز بازدارندگی پایدار و مستحکمی برابر توطئه های دشمن به منظور هر گونه تجاوز به ایران اسلامی ایجاد شده است و دشمنان دریافته اند که ایران اسلامی توان، آمادگی و اراده و شجاعت برخورد را دارد  و در دفاع از آرمانها و سرزمین و مردم خود لحظه ای تردید نمی‌کند.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اتخاذ راهبرد مقاومت فعال از سوی کشورمان گفت: ملت ایران در برجام از بخشی از حقوق هسته ای خود چشم پوشی کرد و در مقابل بایستی تحریم ها برداشته می شد؛ در مقطع ۵ ماهه ی اخیر، راهبرد مقاومت فعال و پویا در کشور اتخاذ شد ، علاوه بر این گام های سه گانه هسته ای ایران در برابر خروج آمریکایی ها از برجام برداشته شد که این مسیر بایستی با قدرت و استحکام ادامه یابد و تعهد در برابر تعهد معنا دارد.

وی اقتدار و پیش روندگی محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران به رغم توطئه ها و هجمه های مستقیم آمریکا و دنباله روهای آنها را از دستاوردهای مهم و راهبردی برشمرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در جایگاه قدرت برتر منطقه ای ،مسئولیت خود در امنیت و ثبات منطقه را می شناسد و نقش اساسی  را در این عرصه ایفا می کند؛ قصد دشمنی، طمع و تجاوز و ایجاد جنگ و ناامنی ندارد و با مسیر همکاری منطقه ای به سمت آرامش می رویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه یادآور شد: ملت غیور، شجاع، بصیر و مومن و انقلابی ایران در ۲ سال اخیر نشان دادند با صبر و بزرگواری در برابر تحریم ها و فشارهای بیگانه ایستادگی و همراهی می کنند و ثبات امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور حاصل این همراهی مردم است؛ البته بر دولتمردان ماست که با جدیت در مسیر اقتصاد مقاومتی، تلاش جهادی و بهره گیری از همراهی مردم و بخش خصوصی، بیش از گذشته در مسیر حل مشکلات مردم متمرکز شوند و بدانند نیروهای مسلح و بسیج از هیچگونه کمکی در این جنگ دریغ ندارند.

سرلشکر باقری با اشاره به ضرورت ها و اولویت های سپاه در مقطع پیش رو،گفت: سپاه در متن انقلاب به ۴۰ سالگی رسیده و در حال ورود به مرحله ی دوم همراه با گام دوم انقلاب اسلامی است .

وی تقویت جنبه نظامی و انقلابی سپاه، ضرورت توجه هرچه بیشتر به ارتقاء و حفظ آمادگی در همه مأموریت ها و صحنه ها بویژه با توجه به تهدیدات و توطئه های پیش رو و توسعه ی مدیریت و فرماندهی جهادی و انقلابی در سپاه با تقویت جوهره ی رهبری در فرماندهان و مدیران را ازاولویت های سپاه در مقطع پیش رو عنوان و تصریح کرد:ارتقاء معنویت در سپاه در هم افزایی با مجموعه نمایندگی، جستجو و یافتن جوانان مستعد و تربیت آنها و گماردن در مناصب ، مراقبت کامل نسبت به سالم ماندن و صیانت سپاه در برابر کشش ها و شائبه های اخلاقی، سیاسی و امنیتی، تاکید بر نقش حفاظت اطلاعات به عنوان بازوی امین و توانمند فرماندهان در تمام رده ها، توجه ، تربیت و بکارگیری مناسب جوانان سرباز بعنوان سرمایه ی در اختیار نیروهای مسلح و سپاه که می تواند مبنای شکل گیری شخصیت ایمانی و انقلابی جوانان ذکور باشد از ضرورت های سپاه در شکل دهی آینده این نهاد انقلابی است.

سرلشکر باقری در پایان وحدت و هم افزایی با ارکان حکومت در کشور و سایر نیروهای مسلح در حد اعلا، تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر منزلت اجتماعی سپاه در کشور و مردم ، تقویت نقش بسیج در جامعه و حضور در پیشگیری و حل آسیب های اجتماعی و توجه به رشد علوم و فناوریها و تأثیر آنها در مأموریتهای آینده ی سپاه ، توجه به رشد اطلاعات و رصد و هوشیاری مداوم اطلاعاتی نسبت به صحنه های گوناگون و توجه به خانواده ها  در تمام ابعاد فرهنگی، معنوی و معیشتی را از اولویت های دیگر سپاه در تداوم مسیر پاسداری از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ارتقای توجه و اهتمام به گنج بی نظیر دفاع مقدس با توسعه ی راهیان نور، موزه های استانی، نهضت خاطره گویی و توجیه نسل جوان، توجه به نقش بانوان در دفاع مقدس و ساخت جامعه ی مومن تاکید کرد.


حجت الاسلام رئیسی:

سپاه قدرت پوشالی آمریکا را به جهان نشان داد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در آیین افتتاحیه بیست و سومین مجمع فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به ایام سوگواری سیدالشهدا و در آستانه اربعین حسینی، عاشورا  را یک حرکت برنامه ریزی شده عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای این حماسه  بزرگ عقلانیت، تدبیر و حساب شدگی بوده و برای تمامی اعصار و ادوار درس اموز و الهام بخش است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد و پرچمی است که پیام های عاشورا را به عصرها و نسل ها منتقل می کند، اظهار کرد: اربعین نمادی است که به همه افراد و نسل ها بیاموزد که به هیچ عنوان نباید چهره زیبای دین با فساد و ظلم آلوده شود.

وی افزود: قداست نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو قدوس می باشد و ولایت فقیه همان ولایت رسول الله و ائمه اطهار (ع) است و این به لحاظ ساختاری به همه سطوح قداست می دهد.

وی ادامه داد: تمام لایه های نظام جمهوری اسلامی لازم است به باید و نباید های دین عمل کنند. هر حکمی که مطابق با شریعت ودین نباشد اجرش ساقط است.

وی با بیان اینکه هر عامل و مجری در نظام باید قدسی عمل کند، اظهار کرد: همه مسئولان نظام و مدیران از وزیر و نماینده و قاضی  باید عملشان جلوه قداست داشته باشد.

وی گفت: قداست نظام ایجاب می کند اجرای عدالت با جدیت انجام شود و امروز اجرای عدالت سخن از یک عدالت ثبوتی نیست بلکه عدالت اثباتی است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت باید در میدان عمل صورت گیرد و مردم آن را احساس کنند.

آیت الله رییسی گفت: از جلوه های مهم قداست جاودانگی و ماندگاری آن است و امروز رمز ماندگاری شهدا اتصالشان به حماسه عاشورا است و امکان ندارد خون شهدا ضایع شود. شهدایی که برای جهل زدایی جانشان را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی تصور می کنند که اجرای عدالت اقدامی ناشدنی است، اظهار کرد: اجرای عدالت امری شدنی است، همانگونه که کسی باورش نمی شد برادران سپاه بتوانند پهپاد آمریکایی را با به روزترین امکانات در آسمان سرنگون کنند، قطعا ما هم می توانیم عدالت را در این نظام مقدس اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که شما پاسداران کمر داعش را در منطقه شکستید و پیشتر عده ای به غلط باور نداشتند و چه خوب مقتدای ما فرمودند که جنس این ها جنس حرکت صهیونیستی و آمریکایی است و شما با مقاومت و ایستادگی این حرکت را در منطقه از بین بردید.

آیت الله رییسی  با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند در بحث سوریه" دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم"، گفت: این اقدام شما و این مقاومت در منطقه برای بسیاری قابل تصور نبود و شما ظرفیت ها را پای کار آوردید و جهان را مبهوت کار خودتان نمودید و قطعا ما هم می توانیم همچون شما در عرصه اجرای عدالت دست مفسدان اقتصادی را از بیت المال قطع کنیم.

وی افزود: در داخل کشور آن زمان که تهدیدات نظامی مطرح شده، بعضی می گفتند نیروهای مسلح در برابر تجهیزات نظامی دشمن چه می خواهد بکند، اما رزمندگان با اقتدار و مقاومت و خلاقیت پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و به جهانیان نشان دادند که این استکبار قدرتی پوشالی دارد و شعار" ما می توانیم" را در عرصه نظامی به همگان اثبات کردند.

رییس قوه قضاییه گفت: دشمنان به دلیل استیصال خود برابر جبهه مقاومت و همچنین قدرت روزافزون سپاه، این نهاد مقدس را به عنوان گروه ترویستی نامیده اند و حال آنکه هرگز نمی توانند در برابر امواج خروشان مقاومت دوام آورند.

وی با بیان اینکه شما رزمندگان اسلام پیام انقلاب را به کشورهای منطقه صادر کردید و امروز در یمن مقاومت پنج سال است که در برابر تمام فشارها ایستاده است وبه پیروزی های خوبی هم دست یافته است.

آیت الله رییسی با بیان اینکه امروز پرچم" مبارزه با مفاسد" در دست مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است و بنده و همکاران سربازان ایشان هستیم، اظهار داشت: پرچم مقاومت نیز امروز در دستان معظم له قرار دارد و همه ما سربازان ایشان هستیم.

وی افزود: امروز عده ای می گویند مگر می توان با مفسدان و ثروت اندوزان و قدرتمندان مبارزه کرد؛ باید بگویم که آری می شود . این انقلاب ریشه در خون پاک شهدا دارد و خداوند از خون ها نمیگذرد و ما هم نمی گذاریم خون این شهدا پایمال بشود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد اظهار کرد: دست کسانی که به بیت المال دست درازی کرده اند را نه از مچ بلکه از بازو قطع می کنیم.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای کشور اشاره کرد وگفت: پس از ساقط کردن  پهپاد امریکایی، فضای کشور، فضای مقاومت و ایستادگی برابر زورگویان و نه فضای مذاکره شد.

وی ادامه داد: راهبرد دشمن در شرایط کنونی بیان فساد در جامعه و ناامید کردن مردم است و متاسفانه عده ای هم این راهبرد را در داخل دنبال کرده اند. بیان فساد اعتمادآور نیست، مبارزه با فساد اعتمادآور است. دزد دزد گفتن اعتماد نمی آورد، مبارزه با دزدان اعتماد ایجاد میکند.

آیت الله رییسی گفت: امروز راهبرد ما این است که در مقابله بافساد کار با جدیت دنبال شود و مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد تا این وضعیت خاتمه یابد.

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری از روسای سه قوه اصلاح ساختار فسادزا به ساختار فسادزدا است، اظهار کرد:امیدوارم مردم احساس اجرای عدالت را داشته باشند.

سرلشکر سلامی :

برای جلوگیری از جنگ باید ظرفیت غلبه بر جنگ پیدا کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین روز از بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه امروز حتی نسبت به سال گذشته احساس عزت و سرافرازی بیشتری می‌کنیم ،گفت: خداوند متعال به امام حکیم و فرزانه انقلاب ما آبرویی جهانی بخشیده است و این حقیقت را می توان از ماجراهایی که بر ما گذشت دریابیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان ما افسرده و پژمرده و مستاصل هستند، گفت: بسیاری از دستاوردهایمان را نمی توانیم به زبان بیاوریم و فرماندهان ما از بیان آن‌ها معذورند ، اما به طور قطع این مجاهدت ها نزد خداوند متعال محفوظ است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هیچ گوهر گرانقدری در عالم به خودی خود به دست نمی آید، خاطرنشان کرد: امروز رزمندگان ما در نیروی زمینی سپاه بر فراز قله ها با چشمان تیزبین از امنیت ملت ایران صیانت می‌کنند ؛ دریادلان ما عزتی بی مثال را برای اسلام ، مسلمانان  و  نظام مقدس جمهوری اسلامی آفریده‌اند ؛ نیروی هوافضای ما زبان و دستان دشمنان را قفل زده است .

 وی افزود: نیروی قدس ما امروز راه سیطره کفار بر مسلمانان را بسته و بسیج محشری را در همراهی و همدلی با مردم به پا کرده است ؛علمای ما نیز دوشادوش مردم در مشکلات و آلام آنان را همراهی می‌کنند.

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه امروز در جنگ همه جانبه با دشمن قرار داریم گفت: ما در جهات مختلف با همه قدرت استکبار درگیر هستیم و در حال تبدیل حداکثر فشار دشمن به حداکثر خواهش آنان هستیم، پس همه باید قدرتمندانه ادامه دهیم و در هیچ نقطه ای سست نشویم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای ما با فرمان مبارک رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی جنبه نظامی سپاه را تقویت می‌کنند، اظهار کرد: امروز نیروی زمینی ما به سمتی می‌رود که ظرفیت تعقیب مستکبران را در هر نقطه‌ای از منطقه پیدا می‌کند و میدان نبرد آنها دیگر تنها صخره‌های غرب و دشت های جنوب نیست .

وی افزود : نیروی دریایی ما امروز آماده می شود تا قلمرو قدرت دریایی خود را گسترش دهد تا بتواند دشمنان را در دور دست ها تعقیب کند ، در نیروی هوافضای سپاه نیز دقت ،شدت و قدرت سلاح های ما آنقدر افزایش می‌یابد تا هر موقعیتی از دشمن را به هر اندازه که بخواهند به آتش بکشد.

فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد : ما برای جلوگیری از جنگ باید ظرفیت غلبه بر جنگ پیدا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این فقط ما نیستیم که پاسدار مردم هستیم ،آنها هم پاسدار ما هستند و مصداق بارز این پاسداری را در پاسخ قاطع مردم به استکبار جهانی در پی تروریست خواندن سپاه شاهد بودیم.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد : مردم قاعده انقلابند و رهبری قائمه آن و از اتصال آن ها بنای با عظمت این تمدن نوپا مستحکم می شود ؛ ما در آخرین فراز و گردنه سخت قرار داریم و به طور قطع از این فراز نیز عبور خواهیم کرد، پس محکم و مستحکم گام بردارید .

فرمانده کل ارتش در مجمع سراسری فرماندهان سپاه:

ارتش و سپاه شانه به شانه هم در تامین امنیت و منافع ملی برابر دشمنان ایستاده اند

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه توان گفتمان سازی را  از ویژگی های بارز انقلاب شکوهمند اسلامی توصیف و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمانی مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام و مطابق با فطرت و منطق و تجربه بشری و در جهت اهداف خلقت انسان و حفظ کرامت انسانی را به جهانیان ارائه کرده است و این گفتمان با  گفتمان های معمول که دستگاه های وابسته به نظام سلطه برای پیشبرد اهداف شیطانی خود می سازند و معمولاً هم به دلیل بی ریشه بودن برد چندانی هم ندارد تفوت های بسیار زیادی دارد.

 وی افزود: یکی از گفتمان های اصلی که توسط انقلاب اسلامی ایران تولید و ترویج شده است گفتمان مقاومت است . مقاومت به معنای انتخاب راه حق ، حرکت در مسیرحق به نحوی که هیچ مانعی موجب توقف و یا تغییر مسیر نشود و بسیاری از آیات شریفه قرآن کریم مبانی این گفتمان را تشکیل می‌دهد .

سرلشکر موسوی با بیان اینکه فرمایشات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بخش قابل توجهی از ریشه گفتمان مقاومت را تشکیل می دهد، گفت: عبارت برجسته "هیهات من الذله" در واقع به معنای این موضوع است که من راه حق را انتخاب کرده‌ام در مسیر حق حرکت خواهم کرد و حتی اگر ریختن خون عزیزترین بندگان خدا و به اسارت درآمدن خانواده رسول الله باشد نمی تواند من را از مسیری که انتخاب کرده ام بازدارد و یا باعث انحراف مسیر شود و این گفتمان به همه رهپویان راه حق و عدالت منتقل می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت امام (ره) با همین گفتمان رژیم منحوس شاهنشاهی را به زیر کشیدند، با همین گفتمان دفاع مقدس را فرماندهی کردند و به پیروزی رساندند و با همین گفتمان آمریکا را زیر پا گذاشتند و هیمنه پوشالی استکبار جهانی را فرو ریختند و در دهه های اخیر هم مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به عنوان نظریه پرداز،رهبر فکری و عملی و فرمانده گفتمان مقاومت بوده و هستند .

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: در سایه این رهبری و با این گفتمان است که جمهوری اسلامی ایران  برابر سلطه آمریکا و صهیونیسم ایستاد و  شکست سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا را رقم زد که همه اینها از مظاهر و نشانه های عزت و اقتدار ایران در سایه مقاومت به شمار می رود .

وی با بیان اینکه آمریکایی ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا گفتمان سازش را بر ملت ایران تحمیل کنند، گفت: به رغم فشارهای فراوان ، نظام مقتدر اسلامی ما  با بهره گیری از گفتمان مقاومت توانست در برابر دشمن ایستادگی کند و او را عقب براند و تا به امروز نشانه های شکست در راهبرد فشار حداکثری کاملاً پیداست.

 سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه امروز گفتمان مقاومت فراتر از مرزهای جغرافیایی منطقه غرب آسیا را درنوردیده و جهان اسلام را فرا گرفته استریال اظهار کرد: به برکت خون شهدا و به یاری خداوند متعال دور نیست که گفتمان مقاومت در مقیاس جهانی جبهه بزرگ مقاومت در برابر استکبار جهانی تشکیل دهد .

وی افزود: راهبرد امروز و آینده جمهوری اسلامی ایران مقاومت فعال و هوشمندانه که دینی و عقلانی و با کمترین درگیری و هزینه تضمین‌کننده راه انقلاب اسلامی است ، می باشد.

فرمانده کل ارتش در ادامه تاکید کرد: وضعیت امنیتی منطقه و روند دشمنی های آمریکا ایجاب می کند وحدت و هماهنگی و یکپارچگی در نیروهای مسلح برای مقاومت فعال و هوشمندانه تقویت شده و گسترش یابد؛امروز اقتدار برگرفته از هم افزایی و همدلی و هماهنگی نیروهای مسلح در پرتو فرماندهی مقام معظم رهبری از برجسته‌ترین بخش‌های امیدآفرین و دورکننده ترس و ناامیدی از مردم است.

وی افزود: دشمن با ترفندهای گوناگون با استفاده از عوامل نفوذی و بعضاً افراد ناآگاه سعی می کند این قدرت و  کانون امید را دچار شکست و خدشه کند و ما وظیفه داریم با زمزمه های تفرقه انگیز صریح و قاطع و روشن و بدون ملاحظه و به موقع برخورد کنیم؛ ترکیب زیبای بلاغ مبین که برای عنوان بخشی از این همایش انتخاب شده همین را  به ما آموزش می دهد که آنچه که باید گفته شود و ابلاغ شود و رسانده شود به ذهن ها بدون رودربایستی ،بدون ملاحظه ،سریع و قاطع و بدون ابهام در مواضع مشخص باشد که راهی برای نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب برای ایجاد تفرقه در بین نیروهای مسلح و ملت ایجاد نشود .

سرلشکر موسوی در ادامه تاکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران _ با ویژگی های معنویت محوری و انقلابی گری_ و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شانه به شانه هم و پیش  مرگ یکدیگر در حفاظت از انقلاب ، نظام و کشور اسلامی و تامین امنیت و منافع ملی با تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا در مقابل دشمنان ایستاده اند.

 وی تصریح کرد: تعامل و همکاری نیروهای مسلح تهدیدات نوپدید و ترکیبی علیه نظام و کشور را خنثی کرده و بازدارندگی پویا را در برابر دشمنان ایجاد کرده است، به نحوی که دشمن همواره از راهبرد تلافی ۱۰ برابر  یک در هراس است .

فرمانده کل ارتش  با بیان اینکه در طول چهار دهه نیروهای مسلح مظهر و طلایه دار گفتمان مقاومت بوده اند ، گفت: نیروهای مسلح حصاری امن در برابر تهدیدات و تکیه گاهی مطمئن برای کشور و انقلاب در گام دوم و دستیابی به چشم انداز ترسیم شده در آن و در نهایت ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هستند.

سرلشکر موسوی در پایان تقویت مستمر قدرت دفاعی ،ترویج و استحکام بخشی به گفتمان مقاومت اسلامی و ارتقای  بازدارندگی همه‌جانبه و تلافی جویانه را از جمله ضرورت های راهبردی حال و آینده نیروهای مسلح برشمرد و اظهار کرد: از درگاه خداوند بزرگ می خواهیم در سایه الطاف الهی و فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و با شناخت و بصیرت راهبردی ملت بزرگ ایران اسلامی و تلاش و مجاهدت فرزندان ملت در نیروهای مسلح روز به روز شاهد ارتقا و اعتلای جایگاه نظام و کشور اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

 فرمانده نیروی قدس سپاه:

سپاه هیمنه بزرگترین ارتش دنیا را شکست/ امروز حصارها برابر اراده سپاه کارایی ندارد

سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار عزت مسلمین یاد کرد و اظهار داشت: این نهاد انقلابی و مردمی به اعتبار هویت و پیشینه تاریخی و انقلابی خود ، از پایبندی به ارزشها و آرمان های دینی و اخلاقی فاصله نگرفته و روز به روز باید به تقویت و تعمیق رفتار دینی و ارزش مدار بیاندیشد.

وی شهدا را الگوها و اسوه های واقعی و مجسم پایداری توصیف و با تاکید بر ضرورت اهتمام به آموزه های هشت سال دفاع مقدس به عنوان گنجی بی بدیل اظهار کرد: فرماندهان و کارکنان سپاه دارای منهج مدیریتی و رفتاری معین هستند که عمل مقدس، خطرپذیری و جهاد مستمر از جمله شاخص ها و معرف های آن است.
سرلشکر سلیمانی شهیدان همت، باکری، خرازی، باقری، زین الدین و کاظمی را از جمله تربیت یافتگان مکتب ولایت فقیه و سپاه برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه به برکت این سرمایه های جاودانه و برخورداری از خیل عظیم شهدای زنده و پاسدارانی متدین، و متعصب به دین و آموزه های عاشورا و تاسوعای حسینی ، خود را فراتر از هر جریان و جناح سیاسی جلودار پاسداری از انقلاب می داند.

وی در ادامه تصریح کرد:سپاه به برکت هوشمندی و هوشیاری و پشتوانه مردمی و تبعیت از ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته از متن بحران ها ی سخت و تاریک فراروی انقلاب اسلامی با سربلندی و عزت عبور کرده و فرصت های مهم و بزرگی را برای پیش روندگی انقلاب و پیشرفت کشور ایجاد کرده است.

سرلشکر سلیمانی در ادامه با تبیین وضعیت جاری منطقه و تحولات راهبردی و اعجاز گون جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی و تاثیرات آن در معادلات آینده اظهار کرد:  راه غلبه بر دشمنان هموار شده است ، اما پیوسته باید با حکمت عمل کنیم ؛ همان گونه که طی ۲۰ سال اخیر با استراتژی و راهبرد های متنوع دشمن را زمین‌گیر و وادار به شکست کرده‌ایم.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان با تاکید براینکه امروز حصارها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه :

موازنه قدرت تغییر کرده و گزینه سایه جنگ بی خاصیت شده است

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه در تبیین توانمندی ها و قابلیت های منحصر بفرد و بومی این نیرو که مزیت های ویژه ای برای مقابله با تهدیدات دشمنان ایجاد کرده است؛ اظهار کرد:  به برکت اجرای دقیق تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و استفاده گسترده  از جوانان نخبه، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های کشور توانسته ایم موشک های زمین به زمین،موشک های ضد ناو،پهپادها،رادارها و سامانه‌های جنگ الکترونیک را از ایده تا محصول کاملاً ایرانی تولید کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز علاوه بر پایگاههای کشورهای فرامنطقه ای ، ناوهای آنها در دریا را تا 2 هزار کیلومتری بی خاصیت کرده ایم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه امروز موازنه قدرت تغییر کرده و گزینه سایه جنگ بی خاصیت شده است، گفت: با دستیابی به فن آوری های نوین موازنه اقتصاد دفاعی نیز تغییر کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تصریح کرد: امروز دشمن درصورتی که دست به اجرای عملیاتی علیه پهپادهای ما بزند حتی اگر موفق هم بشود مجبور است موشک پدافندی 5 میلیون دلاری را خرج پهپاد فوق پیشرفته 25 هزار دلاری ما  بکند ؛ بزند یا نزند آنها  مغلوب و بازنده این مواجهه هستند .


 

 سردار پاکپور در مجمع فرماندهان سپاه:

یگان های واکنش سریع و جنگ الکترونیک توانمندی های جدید نیروی زمینی سپاه

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با اشاره به وضعیت آمادگی های این نیرو اظهار کرد: امروز بحمدا... در شرایطی قرار داریم که علاوه بر ارتقای توان و پتانسیل هایی که در گذشته از آن برخوردار بودیم، ظرفیت های اقتدار بخش و راهبردی جدیدی در نیروی زمینی سپاه فراهم و به آن افزوده شده است.

سردار پاکپور با اشاره به توان بالگردی نیروی زمینی سپاه و پیش روندگی قدرت افزای آن اظهار کرد:  از سال 1394 و پس از الحاق توان بالگردی به نزسا، این ظرفیت و توان مندی ارزشمند نقش مهمی را در ماموریت های مقابله با توطئه های دشمنان و برخورد قاطعانه با تروریست ها بویژه در مناطق مرزی برعهده دارد و پهپادهای رزمی و شناسایی نزسا در پایگاههای مرزی هم اکنون دارای تاثیرات راهبردی هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: توان دیگری که این نیرو از آن برخوردار است موضوع جنگال است که امروز در مناطق عملیاتی متضمن موفقیت های محوله شده است و بخش مهمی از اقدامات عملیاتی ما مبتنی بر اقدامات جنگال و مرهون نقش آفرینی آن است.

سردار پاکپور در پایان ایجاد یگان های واکنش سریع را از دیگر قابلیت های نیروی زمینی سپاه برشمرد و گفت: این یگان ها در ارزیابی های ستاد کل نیروهای مسلح حائز بالاترین امتیاز در آمادگی و توان رزم شده اند.

 حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی:

سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست

حجت الاسلام و المسلمین عبدا... حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز ( سه شنبه 9 مهرماه) در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه با اشاره به ویژگیهای برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخدادها ممتاز ساخته است، گفت: عاشورا طلوعی بی غروب و شروعی بی  پایان است که "قداست و معنویت"، "ماندگاری" و "اثرگذاری" از وجوه برجسته این حماسه عظیم و ماندگار به شمار می رود.

وی افزود: هر اقدامی که رنگ الهی بگیرد هم قداست و ارزش پیدا می کند و هم ابدی و ماندگار می شود که شاهد مثال بارز آن نهضت امام حسین (ع) است ؛ در عصر حاضر نیز انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان نام برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که با وجود تمامی تلاش های جبهه استکبار، انقلاب اسلامی با اقتدارتر از گذشته به سمت اهداف و آرمانهای والای خود در حرکت است و قلب های ملت ها را فتح و حاکمان ستمگر را متزلزل کرده و گام دوم انقلاب اسلامی را با حکمت و آمادگی بیشتری آغاز کرده است.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی نه تنها زنده و در حال پیش روی بلکه زنده کننده ودر حال پیش بری سایر ملت ها است و در توفیقات ودستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی سپاه و بسیج  نقش مهمی را ایفا  می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی دشمنی و توطئه های استکبار علیه سپاه را از افتخارات این نهاد انقلابی و مردمی توصیف و تصریح کرد: بنا بر مبانی دینی ما ، هرچه شیطان از ما عصبانی تر باشد ودشمنی اش بیشتر شود نشان دهنده حرکت درست و  مورد رضایت بیشتر خداوند متعال  است.

وی مهم ترین عامل اقتدار انقلاب اسلامی و سپاه را تعبد مبتنی بر تعقل و تقوای دینی عنوان و تصریح کرد: تمامی توفیقاتی که تاکنون حاصل شده است در پرتو معنویت و پیوند با ارزش ها و فضائل دینی است؛  بنابراین بر همگان واجب است همراه با  ارتقای آمادگی های نظامی و ابزارها، بیشترین همت خود را برای تقویت  و ارتقای معنویت فردی و سازمانی به کار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری فکری و عملی نسبت به معنویت و ارزش ها در گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است، گفت:  اولویت اول ومحور همه تلاش های سپاه و آحاد فرماندهان و مسئولین می بایست توجه به این مهم قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی قوام و توفیقات سپاه را بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، "معنویت" عنوان و تصریح کرد: آینده انقلاب، نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اهداف و آرمانهای بزرگی همچون تحقق تمدن اسلامی و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور تنها با معنویت حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان معنویت را حیات وجودی و برخورداری از بصیرت سیاسی را عین معنویت توصیف و تاکید کرد: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست، اما هیچگاه هزینه جناح بندی ها و جریانهای سیاسی نمی شود.

 سردار تنگسیری:

با اقتدار از خلیج فارس حراست و حفاظت می کنیم

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنگسیری در مجمع سراسری فرماندهان سپاه اظهار  داشت: توقیف نفتکش انگلیسی و دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آب های خلیج فارس تنها گوشه ای از اقتدار نیروهای دریایی سپاه بود که لرزه بر پیکر دشمن انداخت.

وی افزود: ایران دارای دو دریا در شمال و جنوب است که در جنوب ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و در شمال نیز ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم و همین امر اهمیت مرزهای دریایی ما را نشان می دهد .

سردار تنگسیری با اشاره به مقابله دریایی سپاه در دفاع مقدس  با نیروهای آمریکایی گفت: نیروی دریای سپاه در یک سال و نیم درگیری با نیروهای آمریکایی 9 شهید را تقدیم انقلاب  و اسلام کرد، اما آمریکا بیش از ۲۵ کشته و خسارت های میلیارد دلاری متحمل شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: نیروی دریایی سپاه در این مواجهه ها تنها چهار قایق خود را از دست داد اما آمریکا ناو ساموئل جی رابرتز و کشتی های غول پیکری را از دست داد که سال ها جبران این خسارت ها برای آن ها به طول انجامید.

وی ادامه داد: ما در مقابل هیچ قدرتی غیر از خداوند متعال سر خم نمی کنیم و روز به روز بر اقتدار این سپاه در عرصه های مختلف افزوده می‌شود.

سردار تنگسیری گفت: اکنون آمریکایی ها در هر دو هفته تنها مبلغی بالغ بر دو  و نیم  میلیون دلار را هزینه یک ناوشکن مستقر خود در خلیج فارس می کنند که این نشان می دهد که تا چه اندازه خلیج فارس برای آن ها اهمیت دارد اما هر زمانی که دست از پا خطا کرده اند با واکنش جدی و سریع نیروی دریایی سپاه مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد : دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی تنها یک هشدار برای کشورهای بود که قصد تعرض به مرزهای ایران را دارند و موارد دیگر اگر کشوری به خود اجازه دهد بدون اجازه وارد مرزهای آبی ایران شود سرنوشت تلخی در انتظار آنها خواهد بود.


 

سرلشکر رشید:

قدرت نهفته ما بیش از نمود آشکار آن است

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دکترین نظامی ما در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) برای مدیریت بحران ها و جنگ آینده، براساس تجربه دوران دفاع مقدس، ماهیت متنوع و رو به گسترش تهدیدات، همچنین الزامات رویارویی های جاری در منطقه است.

وی افزود: جدی و قطعی پنداشتن تهدیدات دشمن و ضرورت هوشیاری با برخورداری از اشراف اطلاعاتی، ایجاد و افزایش آمادگی مواجهه با همه سناریوهای احتمالی، برای اجتناب از غافلگیری و بکارگیری همه ظرفیت‌های لازم و حضور همه جانبه و میدانی برای تعیین سرنوشت جنگ احتمالی از جمله مواردی است که براساس آن دکترین نظامی ما در قرارگاه مرکزی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: این قرارگاه با طراحی الگو و شیوه جنگیدن در برابر تهدیدات و جنگ آینده، براساس مزیت های راهبردی خودی و آسیب پذیری های دشمن، از منافع ملت شریف ایران و تمامیت ارضی کشور، در برابر هر گونه اقدام تجاوزکارانه دفاع خواهد کرد.

وی یادآور شد: سرنوشت آینده منطقه در فرآیند رویارویی‌های کنونی ما و دشمن تعیین خواهد شد و نتیجه نهایی، حاصل اشتباه دشمن در محاسبه و چگونگی استفاده ما از مزیت‌های راهبردی در برابر فرصت‌های پیش رو خواهد بود و پیروزی از آن ماست.

سردار رشید با بیان اینکه ویژگی‌های قدرت نهفته جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر از آن است که تا کنون آشکار شده است، تاکید کرد: ما خود را برای مواجهه با همه وضعیت‌های احتمالی آماده کرده‌ایم و از تمامی ظرفیت‌های خود برای در هم شکستن اراده و موقعیت دشمن استفاده خواهیم کرد.

 دکتر محمد در مجمع فرماندهان سپاه:

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پیشانی جنگ اقتصادی دشمن قرار دارد

دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز  (سه شنبه 9 مهر) در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه امروز دشمن با ناامیدی از اتخاذ رویکرد نظامی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ، فشار اقتصادی و معیشت و زندگی مردم را هدف قرار داده است، گفت: شاهد هستیم که دشمن با تشکیل کارگروه خاص تحریم در وزارت خزانه داری آمریکا جنگ اقتصادی   تمام عیاری را علیه ملت ایران به راه انداخته است.

وی جلوگیری از خام فروشی و عدم وابستگی به نفت، نگاه به درون و ظرفیتهای بومی، توسعه صنایع و معاون و کشاورزی را از توصیه های مورد تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان عنوان و تصریح کرد: تحول در حوزه اقتصادی و مقابله با تحریم های دشمن نیازمند برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی است و سپاه با رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی وصیانت از امنیت و آرامش ملت ایران در این عرصه مورد تهدید دشمن به ایفای نقش موثر می پردازد.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پیشانی جنگ اقتصادی با دشمن  قرار دارد گفت: این قرارگاه با روحیه جهادی و انقلابی و رصد گلوگاه های کشور و بن بست شکنی در زمان تحریم ها نقش بسزایی در  خنثی کردن توطئه های دشمن دارد.

دکتر محمد در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ء (ص) با سی سال سابقه فعالیت در دوران بازسازی پس از جنگ تحمیلی و سپس در سازندگی و توسعه زیرساختها و انحصارشکنی و رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی محکم و استوار گام برداشته و در سی سالگی خود الگو آفرینی درعرصه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: امروز قرارگاه مقتدرتر از هر زمان دیگر با 8 رده تخصصی و 40 گروه و بکارگیری بدنه جامعه مهندسی و شرکت های خصوصی در مسیر عمران، آبادانی و سازندگی کشور مجاهدت و تلاش می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که دشمن توان و تمرکز خود را بر تحریم اقتصادی گذاشته است ما اجرای 255 پروژه  بزرگ فعال را در کشور دنبال می کنیم.

دکتر محمد تکمیل 2160 پروژه مهم کشور را از دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برشمرد و اظهار کرد: ما امروز در صنعت بنزین کشور نه تنها تحریم ها را بی اثر کرده ایم، بلکه با اجرای پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس به صادر کننده بنزین مبدل شده ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پایان اجرای 6 فاز پارس جنوبی و تامین 20 درصد تولید گاز شیرین کشور، 40 درصد پروژه های آزادراهی ، 48 درصد پروژه های مترو و  28 درصد پروژه های راه آهن را از دستاوردهای قرارگاه که با بکارگیری بخش خصوصی و پیمانکاران صورت گرفته است را از دستاوردهای این قرارگاه در عرصه سازندگی کشور عنوان کرد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) همراه با اجرای پروژه های عمرانی و ملی بیش از 100 هزار پروژه محرومیت زدایی را در نقاط محروم و کم برخوردار کشوردر راستای کمک به هموطنان عزیز اجرا کرده است.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین:

ایجاد 500 گردان بسیج با گرایش امداد و نجات برای یاری رساندن به هموطنان در بحران ها

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد تشکیل شجره طیبه بسیج قرار داریم ،گفت: بسیج پدیده ای شگفت انگیز در نظام جمهوری اسلامی است که با حضور در بسیاری از صحنه ها گره گشا  بوده است .

سردار سلیمانی با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به مقوله فرهنگ اظهار کرد: امروز برغم تلاشهایی که صورت می گیرد، دشمن در حوزه فرهنگ بسیار هزینه کرده است  .

وی افزود: 160 هزار رده بسیج در  کشور داریم و این ظرفیت مطلوب می تواند در هر عرصه ای از تقویت گفتمان مقاومت، نقش آفرینی در عرصه های مختلف از دفاعی و امنیتی و امداد رسانی و فرهنگ به ایفای نقش تعیین کننده بپردازد. رییس سازمان بسیج در ادامه یادآور شد:  500 گردان بسیج با گرایش امداد و نجات در کنار گردانهای رزمی  ایجاد شده است  تا در بحرانهایی همچون سیل ابتدای سال به یاری مردم بشتابند.

وی تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته 40 هزار پروژه محرومیت زدایی افتتاح شد که تاکنون بیش از 15 هزار پروژه آن به انجام رسیده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با برشماری کارکردهای مهم و تعیین کننده سپاه در عرصه های نیاز انقلاب  و مردم حضور جهادی بسیجیان در مناطق محروم و انجام پروژه های محرومیت زدایی را از وجوه برجسته این اقدامات توصیف کرد و افزود : در سال گذشته بیش از 11 هزار صندوق قرض الحسنه با هدف اشتغال زایی جوانان ایجاد شده است که در نظر داریم این تعداد را به 120 هزار صندوق برسانیم.

سردار سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد : اقدامات بسیج در سطوح کشور گسترده و متنوع است و بنا داریم  تا به فضل الهی بسیج با اثربخشی بیرونی و اعتلای درونی در راستای تحقق بیانیه گام دوم محکم و استوار به پیش برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    3 9
    مذاکره میکنیم!
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    4 2
    قدرت داریم
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 10
    اگر به آیه ی واعدوا اعتقاد دارید چرا بمب هسته ای را خلاف این آیه کنار گذاشته اید و اون رو فقط برای اسرائیل و فرانسه و پاکستان مجاز می دونید؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    9 14
    هیچ کشوری در دنیا بجز ایران نیست که همزمان دو نیروی دریایی دو نیروی هوایی و دو ارتش(نیروی زمینی)داشته باشه.این خیلی خیلی بد و هزینه زاست
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      5 8
      وظیفه نیروهای سپاه دفاع از انقلاب تعریف شده نه کشور.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    5 4
    لا حول و لا قوّه الا بالله، ما شاء الله به دلاور مردان سپاه! درود خداوند متعال بر شما عزیزان زحمت کش!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    3 6
    متشکرم از سپاه عزیز که با تبعیت از ولی فقیه به تامین امنیت کشور بزرگترین کمک رو کرده. متشکرم از همه یاوران مخلص مقام معظم رهبری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس