علی علیپور

تیم پرسپولیس که مدافع اصلی عنوان قهرمانی در لیگ نوزدهم محسوب می شود جزو تیم هایی در مسابقات این دوره محسوب می شود که کمترین گل زده را در جدول دارند.

سرویس ورزش مشرق – شاگردان گابریل کالدرون در ۵ هفته ابتدایی ثابت کردند پس از ۴ فصل همکاری با برانکو ایوانکوویچ به روش های تاکتیکی او عادت کرده و هنوز نتوانسته اند با روش های مرد آرژانتینی آمار خوب گلزنی های فصول اخیر را تکرار کنند. خط حمله ای که در ۴ فصل اخیر ۳ بار عنوان آقای گلی لیگ را از پرسپولیس معرفی کرده اند (۲ بار طارمی و یک بار علیپور) و یک فصل نیز علیپور جزو سه نفر اول گلزنان برتر لیگ قرار گرفت.

این در حالی است که مرور کارنامه کالدرون در تیم های سابقش امید خط حمله ای گلزن و آتشین می دهد؛ چیزی که لااقل تا کنون نه در عمل  و نه در نوع بازی دیده نمی شود و شاید یکی از دلایل اصلی آن افت محسوس بهترین گلزن این تیم یعنی علی علیپور باشد.

پرسپولیس در لیگ هجدهم تا پایان هفته پنجم ۵ گل زده داشت در حالی که هم اکنون تنها ۳ گل زده دارد! فصل قبل از آن ۵ گل، علی علیپور و سیامک نعمتی هر یک ۲ گل و گادوین منشا یک بار برای این تیم گلزنی کرده بودند. بازیکنانی که در تیم برانکو همگی جزو عناصر هجومی محسوب می شدند.

اما پرسپولیس این فصل در همین تعداد مسابقه تنها ۳ بار موفق به گلزنی شده که یک گل را مهدی ترابی و دیگری را محمدحسین کنعانی زادگان به ثمر رسانده اند و سومین گل پرسپولیس را نیز سید حسین حسینی دروازه بان استقلال با گل به خودی روی ضربه مهدی عبدی به پرسپولیس تقدیم کرد. در واقع یک مهاجم و یک مدافع برای تیم کالدرون گلزنی کرده اند!

بیشتر بخوانید:
 

پرسپولیس نه زهر دارد نه مهاجم
 

براندائو در حد پرسپولیس نیست

علی علیپور در این فصل به قدری از نظر روحی ناآماده است که حتی وقتی در دیدار جام حذفی پشت پنالتی ایستاد باز هم نتوانست ضربه اش را به گل تبدیل کند. برخی بر این اعتقادند موانعی که برای ترانسفر شدن او در تابستان سال جاری ایجاد شد روی روحیه علیپور تأثیر منفی گذاشته و دیگر قادر نیست مانند یکی دو سال گذشته برای پرسپولیس گلزنی کند. چه بسا با دریافت ۷۰۰ هزار یورویی که قرار بود یک تیم خارجی برای جلب رضایت باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گیری علیپور بپردازد باشگاه می توانست با بخشی از همان پول قابل توجه یک مهاجم تمام عیار به خدمت بگیرد ولی این اتفاق با لجبازی باشگاه و درخواست پول بیشتر به امروز ختم شد.

کادرفنی پرسپولیس باید بررسی کند که چرا علیپور نمی‌تواند گلزنی کند و طلسم او به ۴۷۶ دقیقه رسیده است. کالدرون بارها گفته که مشکل تیمش، موقعیت سازی در زمین حریف است اما این شاید به نوعی سرپوش یک مربی روی ناکامی و فرصت سوزی مهاجمانش باشد. هواداران پرسپولیس به خاطر دارند که در بازی با صنعت نفت علیپور دو تک به تک متوالی را از دست داد. در بازی با استقلال نیز او یک فرصت گلزنی داشت و مقابل سپاهان نیز به همین شکل. او در مصاف با ماشین سازی تبریز هم بهترین فرصت فصل خود را از روی نقطه پنالتی هدر داد تا همچنان تعداد گل هایش صفر باشد.

این در حالیست که جونیور براندائو دیگر مهاجم پرسپولیس که با تبلیغات گسترده ای به این تیم پیوست هم تاکنون نه تنها گلزنی نکرده بلکه حتی حضوری مؤثر در ترکیب تیم کالدرون هم نداشته است! این امر موجب شده تا طرفداران پرسپولیس تنها دلخوشی خود را حضور مهدی عبدی و یا امیر روستایی در تیم شان بدانند و امیدوار باشند یکی از آنها از ابتدا در ترکیب اصلی به زمین برود.

البته تیم پرسپولیس در طول ۵ فصل اخیر روند نزولی در امر گلزنی داشته است. این تیم در فصل پانزدهم ۵۰ گل زده داشت و در پایان هم با تفاضل گل نسبت به استقلال خوزستان دوم شد! این تیم در پایان لیگ شانزدهم با ۴۶ گل زده قهرمان شد ولی در لیگ هفدهم این تعداد را با دو گل بیشتر به ۴۸ گل رساند و باز هم قهرمان شد اما فصل قبل فقط ۳۶ گل زد تا با ۱۲ گل زده کمتر نسبت به سال گذشته قهرمان شود. این فصل هم که تا هفته پنجم فقط ۳ گل زده دارد!

پرسپولیس تا اینجای فصل همراه با تیم های تراکتورسازی و نفت مسجد سلیمان فقط سه بار موفق به گلزنی شده و از این نظر یک پله بالاتر از بدترین گلزنان لیگ یعنی دو تیم گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان است! گرچه تراکتورسازی به واسطه اینکه هنوز هیچ گلی دریافت نکرده با ۱۱ امتیاز در رده دوم جدول است و پرسپولیس با ۹ امتیاز در مکان چهارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    8 4
    مقصر این بنده خدا نیست که نه پنالتی میگرن براش هرخطا را هم میکنه داور اعلام میکنه چکار کنه این
  • زهرا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    1 10
    همیشه عاشقتیم پرسپولیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس