محمد حسین عظیمی

دبیرکل جبهه ایران اسلامی گفت: آنها که با مذاکره‌کنندگان ما قدم می‌زدند و لبخند تحویل می‌دادند، برای عیادت ظریف از تخت‌روانچی مجوز صادر نکردند.

به گزارش مشرق، محمدحسین عظیمی، دبیرکل جبهه ایران اسلامی (جبهه حامیان انقلاب اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در تحلیل اتفاقات رخ داده در نشست سالانه و عمومی سازمان ملل گفت: چند اتفاق عمده این نشست را برای ایران و آمریکا متمایز کرده بود؛ مساله اول سلسله اتفاقاتی بود که در جبهه یمن، به عنوان یک کانون نیابتی مابین ایران و آمریکا قبل از سفر رئیس جمهور به سازمان ملل رخ داد.

وی ادامه داد: رزمندگان انصار الله ضربات سهمگینی به سعودی ها و ائتلاف مزدوران آنها وارد کردند، که مهمترین آن بمباران تاسیسات نفتی آرامکو بود. این ضربه از جهات مختلف حائز اهمیت است؛ اولا عربستان سعودی و مابقی دولت های دست نشانده و مرتجع کاملا متوجه شدند سیستم های تدافعی، پدافندی، رادارها و سامانه های هشدار سریع آمریکا که در منطقه و پایگاه های متعدد مستقر کرده، در برابر تکنولوژی جبهه مقاومت بنجل و ناکارآمد هستند. یعنی آنها زمانی می توانند آژیر خطر را بکشند که بمباران مواضع و اهداف آنها تمام شده و فقط تنها راه فرار یا اعزام نیروهای اتفای حریق و آمبولانس است.

عظیمی، سرنگونی پهپاد آمریکایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این رویا رویی مستقیم بازهم به ضعف تکنولوژیک نیروی هوایی آمریکا در برابر نیروی نظامی و پدافند ایران باز می گشت و از آن مهم تر، چالاکی و بی باکی ایران در مقابله با دشمن، و ترس آمریکا از ادامه دادن به تنش فوق الذکر، عربستان و امارات را در بهت فرو برد.

وی، توقیف نفت‌کش انگلیسی را برهم‌زننده موازنه قدرت در تنگه هرمز و خلیج فارس دانست و گفت: این اتفاق، ابتکار عمل را از ائتلاف تأمین امنیت آمریکا گرفت. این سه موضوع نشست امسال را تحت الشعاع قرار داد.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی در ادامه، با اشاره به تلاش برخی کشورها برای برگزاری ملاقات روحانی و ترامپ گفت: روحانی بر اساس منطق پیشتر اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب، از موضع غیر برجامی وارد شد و این دیدار یا جلسه مشترک را منوط و مشروط به پذیرفتن آمریکا برای بازگشت به توافقات قبلی کرد. این موضع اگرچه باعث خشم چندباره سران کشورهای اروپایی و آمریکا شد، اما آثار این ایستادگی و ظلم ناپذیری در آینده نه چندان دور بر همه مشخص خواهد شد، چراکه زبان قابل فهم غرب، علی الخصوص آمریکایی ها، زبان قلدری است.

 عظیمی در ادامه به محدودیت های پیش آمده برای هیئت دیپلماتیک ایران و شخص وزیر خارجه کشورمان هم گریزی زد و اضافه کرد: رفتار تحقیر آمیز آمریکا، از نظر آداب دیپلماتیک کاملا دچار مشکل بود، چراکه آنها حق نداشتند وقتی میزبان نشست سازمان ملل هستند، اینگونه با مهمان رفتار کنند.

وی ادامه داد: این رفتار آمریکایی‌ها خلاف همه رویه های دیپلماتیک بوده و هست. اما مساله آنجاست که آنهایی که تا همین چندسال پیش با ما قدم می‌زدند و لبخند تحویل مقامات وزارت خارجه و اعضای هیئت مذاکراتی ما می‌دادند، کار را به جایی رساندند که حاضر نشدند برای دیدار وزیر خارجه کشورمان با نماینده کشورمان در سازمان ملل، در بیمارستان، مجوز تردد صادر کنند. این رفتار نه تنها غیر دیپلماتیک، بلکه ضد انسانی بود.

عظیمی با اشاره به سانسور خبر منع تردد ظریف در آمریکا توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب گفت: برخی از ترس باطل شدن مجوز ترددشان به آمریکا، سکوت مرگبار اختیار کردند. و این در حالی است که قبلا کوچکتر از این مسائل، تیتر چند هفته ای سایت ها و روزنامه های زنجیره ای‌شان بود.

وی ادامه داد: زمانی که برخی کشورها در هنگام سخنرانی رئیس جمهور قبلی کشورمان، صندلی های خود را خالی می‌کردند یا مثلا چند ضد انقلاب به هیئت اعزامی ایران به سازمان ملل فحاشی می‌کردند، این سوژه ها تا مدت ها محل تحلیل حضرات چپ و راست بود، اما حالا در وضعیتی که وزیر خارجه کشور، به لطف برجام، تحریم و تحدید شده، و آمریکایی‌ها بدترین رفتار را با داشته و دارند، صدایی از این مدعیان بلند نمی‌شود.

فعّال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه بخش مهمی از سکوت برخی افراد در برابر ظلم آمریکایی‌ها، از ترس مصادره اموال آنها در آمریکا، یا ابطال گرین کارت ها، یا دیپورت فرزندان و اعضای خانواده این حضرات است. وگرنه چه دلیلی دارد که در برابر چنین ظلم آشکاری اینگونه همگی یکباره روزه سکوت بگیرند.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی، فضای شش ماه دوم سال را سخت اما رو به گشایش دانسته و گفت: وفق‌پذیری ایران در برابر شرایط تحریم، و رد کردن شوک های اقتصادی اولیه، محیط داخلی کشور را قابل مدیریت کرده، اگرچه چنانچه روحیه جهادی با نسخه اقتصاد مقاومتی ترکیب می‌شد، این وضع کاملا متفاوت بود، اما همین حالا هم ظرفیت داخلی ایران به گونه ای است که اگر از آمریکا، اروپا و علی الخصوص بحث نفت چشم پوشی کنیم، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    2 0
    لعنت بر حقارت طلبان دلبسته به اجانب
  • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    0 1
    جون داداش اين ننه من غريبم بازى ها در زمان انتخابات جواب نميده !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس