تلاش سازمان صهیونیستی برای توقیف دارایی‌های ایران در اینستکس

مشاور رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیوستن هشت کشور دیگر به ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای داد و ستد مالی با ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، مشاور رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که هشت کشور دیگر قصد دارند به ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای داد و ستد  مالی با ایران بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

چرا باید از اروپا قطع امید کرد ؟

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا چند ماه پیش اعلام کرد برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک مشاور «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نوشت که هشت کشور دیگر تصمیم گرفته‌اند به اینستکس بپیوندند. 

طرح اولیه ایجاد این ساز و کار مالی از سوی «فرانسه»، «آلمان» و «انگلیس» مطرح شد. این ساز و کار مالی از ماه ژوئن (تیر) برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا  عملیاتی شد.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه خواهان ادامه اجرای توافق هسته‌ای با ایران است، گفته تلاش می‌کند تا ساز و کاری را برای تضمین ادامه فروش نفت ایران و ادامه روابط تجاری میان طرفین، ایجاد کند.

یک قانونگذار ارشد ایرانی چندی قبل گفت که اتحادیه اروپا موافقت کرده ۱۵ میلیارد دلار به اینستکس اختصاص دهد.

دولت آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور و به بهانه‌های واهی و ادعاهای بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای ایران از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    9 4
    15 میلیارد یورو پولی نیست که بخاطرش بخواهیم به شما باج بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس