کد خبر 997298
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
هازارد

بعد از گذشت حدود دو ماه از لالیگا، آنتوان گریزمن، ادن آزار و ژوائو فلیکس به هیچ‌وجه نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و به عملکرد آن‌ها انتقاد وارد شده است.

به گزارش مشرق ، با رفتن کریستیانو رونالدو از رئال‌مادرید و مصدومیتی که این روزها گریبان لیونل مسی را گرفته است، لالیگا اسپانیا و هواداران این لیگ منتظر درخشش ستاره‌های جدید و گرانقیمتی بودند که به تیم‌های مدعی این لیگ اضافه شده‌اند. مهمترین نام‌ها در این زمینه عبارتند از آنتوان گریزمان، ادن هازارد و ژوائو فلیکس.
بیشتر بخوانید:

بعد از گذشت حدود دو ماه از لیگ، این سه بازیکن به هیچ‌وجه نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و به عملکرد آن‌ها انتقاد وارد شده است. نکته مهم این است که در هفته اخیر، هر سه بازیکن در جریان بازی تعویض شدند و به نظر می‌رسد که آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند خودشان را با شرایط تیم‌های جدیدشان وفق دهند.

سه تعویضی
مهاجم فرانسوی بارسلونا در دیدار تیمش مقابل ختافه ۷۴ دقیقه در میدان بود و والورده سرمربی بارسا تصمیم گرفت که او را به عنوان اولین تعویض از بازی بیرون بکشد. ژوائو فلیکس در جریان شهرآورد مادرید چندان تأثیرگذار نشان نداد هرچند که در نیمه اول عملکرد بدی نداشت، اما در نیمه دوم اصلاً در جریان بازی نبود و سیمئونه او را دقیقه ۷۰ بیرون کشید، دقایقی قبل از آن هم زیدان در طرف دیگر میدان، ادن آزار را از ترکیب رئال‌مادرید بیرون آورده بود. ستاره بلژیکی رئال‌مادرید که یک بازی دیگر را بدون عملکرد مثبت پشت‌سر گذاشت شاید بتواند این توجیه را داشته باشد که او بیش از دیگر بازیکنان با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده و هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده است.

بیش از سیصد میلیون یورو هزینه این سه بازیکن شده است، اما هیچ‌کدام هنوز نتوانسته‌اند برای تیم‌شان تأثیرگذار باشند. آن‌ها با این هدف به تیم‌های بارسا، رئال و اتلتیکو اضافه شده‌اند که بتوانند در مسابقات حساس و لحظاتی که بازی گره خورده است، مشکل‌گشای تیم‌های‌شان باشند. در این سه تیم مهمترین نکته کسب نتیجه است و با توجه به ناکامی این سه تیم در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا همه آن‌ها این سرمایه‌گذاری را با نیت رسیدن به موفقیت‌های بزرگ در این فصل انجام داده‌اند.

گریزمان
در مورد ستاره فرانسوی بارسلونا، این تیم فعلاً به حرکات بدون توپ این بازیکن و دو عملکرد نسبتاً خوبش مقابل رئال بتیس و ویارئال، دل خوش کرده و امیدوار است در بازی‌های آینده نمایش بهتری از او ببیند. آنتوان خواستار صبر از سوی هواداران بارسا شده تا اینکه بتواند پروسه تطبیق با سبک بازی بارسلونا و هم‌تیمی‌هایش را پشت‌سر بگذارد. تا اینجای کار هم او با سه گل و دو پاس گل، تاحدودی نمره قبولی گرفته است.

هازارد
ستاره بلژیکی رئال‌ مادرید اوضاع پیچیده‌تری دارد. یک مصدومیت بی‌موقع مانع از حضور او در ترکیب رئال‌مادرید شد و مقایسه او با دیگر ستاره‌های تازه‌وارد کمی سخت است. وضعیت بدنی او هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده و از نظر تکنیکی هم همچنان هواداران رئال‌مادرید منتظر تکرار روزهای خوبی هستند که او در پیراهن چلسی داشته است. او تاکنون سه بازی برای رئال به میدان رفته که در هیچ‌یک از آن‌ها نه گل زده و نه پاس گل داده است.

فلیکس
ژوائو ستاره جوان و پرتغالی اتلتیکو مادرید در اردوی تابستانی این تیم آن‌قدر خوب کار کرد که از او به عنوان یکی از بهترین خریدهای تاریخ اتلتیکو یاد شد، اما گویا حرارت اولیه او خیلی زود فرو نشسته و زمستان برای این بازیکن، زود از راه رسیده است. او نتوانسته خواسته‌های اتلتیکو مادرید را با شروع رسمی این فصل فوتبال اسپانیا و اروپا برآورده کند. دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکو در روزهای خیر به صراحت گفته که باید به این بازیکن ۱۹ ساله زمان داده شود. تعویض شدن‌های مداوم او در جریان بازی‌ها نشان از این دارد که هنوز نتوانسته جای خود را در ترکیب اتلتی پیدا کند.

زمان
کسی در توانایی‌های این سه بازیکن شک ندارد. موضوع فعلاً زمانی است که باید در اختیار آن‌ها گذاشته شود تا به آمادگی لازم برسند و انتظارات را برآورده کنند، اما مسئله این است که آیا تیم‌های بزرگی مثل رئال، بارسا و اتلتیکو می‌توانند زمان زیادی را برای آماده شدن این بازیکن‌ها هدر بدهند؟ هواداران این تیم‌ها به شدت سخت‌گیر هستند و به خصوص در مورد بازیکنان گرانقیمت این موضوع بیشتر شدت می‌گیرد. ادن آزار به عنوان جانشین کریستیانو رونالدو در رئال‌مادرید دیده می‌شود و باید هرچه زودتر مشکل گلزنی این تیم را حل کند هرچند که او خوش‌شانس بوده و رئال این روزها از نظر دفاعی عملکرد فوق العاده‌ای در لیگ داشته و توانسته صدر جدول را در اختیار بگیرد.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس