کد خبر 997197
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
استراماچونی فتح الله زاده

مدیرعامل سابق استقلال گفت: فشار زیادی روی تیم باعث شده استراماچونی هم کنار زمین به توپ لگد بزند. نباید با یک باخت یا یک مساوی این مربی به این حالت در بیاید.

به گزارش مشرق، علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال معتقد است این تیم درگیر مسائلی شده که باید هرچه زودتر مدیریت باشگاه آن را برطرف کند در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک گریبان این تیم را خواهد گرفت. با فتح‌الله‌زاده در خصوص شرایط تیم، باخت دربی و عصبانیت استراماچونی روی نیمکت به صحبت پرداختیم.

* استقلال این روزها شرایط خوبی ندارد. با این موضوع موافق هستید؟

خود دوستان این مشکلات را به وجود آورده‌اند. از مباحث داخلی گرفته تا بحث منشا و تبریزی. استقلال درگیر مشکلات داخلی است. ما به جای اینکه از بیرون لطمه بخوریم بیشتر از درون آسیب می‌بینیم.

* فکر می‌کنید مشکل اصلی استقلال کجاست؟

پنج هفته از مسابقات گذشته و ما فقط سه امتیاز داریم وقتی هم که دو باخت می‌آوریم خیلی زود خودمان را می‌بازیم در حالی که نباید اینگونه باشد.

* قبول دارید مسئولان سابق و کنونی استقلال خیلی مصاحبه می‌کنند؟

مصاحبه کردن افراد به خودشان ربط دارد. من خودم شرایط تیم را طوری دیدم که فکر می‌کنم سکوت باعث می‌شود آرامش تیم حفظ شود. به نظر من هواداران استقلال همه اتفاقات تیم را زیر نظر دارند و از کوچکترین رفتار باشگاه خوشحال یا ناراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

حسرت استقلال 40 ماهه شد

* بدهی‌های استقلال این روزها گریبان این تیم را گرفته است.

بدهی‌ها فقط مختص به امسال نیست بلکه از زمانی که لیگ قهرمانان آسیا شروع شد AFC تاکید داشت بدهی‌ها باید پرداخت شود. ما آن زمان تدبیر می‌کردیم و اتفاقات را در بوق و کرنا نمی‌کردیم. همه مدیران بدهی دارند اما این را باید قبول کنیم که بدهی‌های چند سال اخیر کمرشکن بوده مانند پروپیچ هشت میلیارد، عادل شیحی و خیلی از افراد دیگر.

* استراماچونی هم این روزها بسیار عصبانی است. علت را در چه می‌بینید؟

فشار زیادی روی تیم باعث شده استراماچونی هم کنار زمین به توپ لگد بزند. نباید با یک باخت یا یک مساوی این مربی به این حالت در بیاید. به او توصیه می‌کنم که خیلی زود تسلیم نشود. اگر جای استراماچونی بودم قطعا از تجارب زرینچه روی نیمکت استفاده می‌کردم. او سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و بازیکنان هم او را قبول دارند. او می‌تواند تیم را جمع و جور کند.

* با گذشت یک هفته از دربی آیا استقلالی‌ها مستحق شکست در این بازی بودند؟

خود پرسپولیسی‌ها هم می‌گویند استقلال مستحق شکست نبود و استقلال در این بازی بدشانسی آورد. من یک سوال دارم؛ آیا قبل از دربی در تمرینات استقلال، تمرین پنالتی صورت می‌گرفت؟ امروز در جام حذفی باید با گل ریحان بازی کنیم، آیا تمرین پنالتی انجام داده‌ایم؟ این در حالی است که در بیشتر بازیهای جام حذفی مسابقات به ضربات پنالتی می‌کشد.

* چه نظری در خصوص حرکت تبریزی روی نیمکت استقلال بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن دارید؟

حرکت تبریزی اصلا قابل هضم نیست. روزگاری در استقلال فرهاد مجیدی، جواد نکونام، داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و خیلی از بزرگان دیگر حضور داشتند. این چه کاری بود که تبریزی انجام داد! من او را بازیکنی ساکت می‌دیدم. آیا به نظر شما این شأن باشگاه استقلال است که تبریزی چنین کارهایی را انجام می‌دهد؟

* چه نظری در خصوص افشاگری منشا دارید؟

من کاری به صحبت‌های منشا ندارم اما این بساط باید در استقلال جمع شوند. این در مورد آن صحبت می‌کند دیگری در خصوص دیگری افشاگری می‌کند. اینجا استقلال است و برای خودش قدمت دارد، شأن استقلال را پایین نیاورید. به فتحی هم گفتم؛ درست است که این بدهی‌ها برای زمان شما نیست اما نباید اینقدر زود از کوره در بروید. چهار تا استقلالی‌ بیاور کنار خودت قرار بده و استقلال را مدیریت کن. تنهایی نمی‌شود در این تیم کار کرد. اگر این پچ پچ‌ها و افشاگری‌ها در استقلال تمام نشود در آینده‌ای بسیار نزدیک تبدیل به فاجعه خواهد شد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس