رحیم زارع

نماینده مردم آباده در مجلس گفت:‌با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان در قوه قضائیه بارقه‌های امید در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی درباره سامانه اعلام شفاف اموال ودارایی مدیران و مسئولان گفت: اموال مسئولان و وابستگان درجه یک آنها و حتی اعضای دفاترشان باید در این سامانه درج شود. ضمن اینکه باید بکوشیم تعداد افراد مشمول این سامانه هم به مرور زمان افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسئولان نسبت به افتتاح سامانه ثبت دارایی مقامات

تحقق یکی دیگر از وعده‌های رئیس قوه قضاییه

سامانه ثبت اموال مسئولان و پارادوکس اتاق بازرگانی

فاز جدید قانون رسیدگی به دارایی مسئولان

وی افزود: باید علاوه بر قوه قضائیه، مردم هم از میزان اموال و دارایی نمایندگان مجلس مطلع بوده و تغییرات احتمالی را رؤیت کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد: اعلام اموال و دارایی مسئولان از تهمت‌هایی که در جامعه زده می‌شود جلوگیری خواهد کرد؛ ضمن اینکه این کار می‌تواند مانع از اقدامات افرادی که نیت منفی دارند، شوند.

زارع گفت:‌برخی افراد که پاسخ منفی از نمایندگان مجلس می‌گیرند با استفاده از فضای مجازی اتهاماتی را علیه وکلای ملت در پارلمان مطرح می‌کنند. در حالی که اگر شفاف سازی اموال و دارایی نماینده پیش از این صورت گرفته و اعلام شود آن نیت شوم با استفاده از اطلاعات قبلی خنثی خواهد شد.

وی افزود: از سرعت عمل قوه قضائیه در راه اندازی سامانه اعلام اموال مسئولین تشکر می‌کنم و امیدوارم همه رده‌های مدیریتی در سه قوا اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد:‌اموالی که مدیر و مسئول به دستگاه قضا اعلام می‌کند باید با استفاده از اطلاعات سامانه ثبت اموال و املاک کشور، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و امتیی یکپارچه سازی شود و اگر اموالی اضافه شده باید از آن فرد توضیح بخواهند که چگونه از جایگاهش سوء استفاه کرده است.

زارع گفت: سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولان باعث می‌شود از تهمت‌ها علیه مدیران جلوگیری شده و در آستانه فصل انتخابات از افزایش بی‌اخلاقی‌ها در فضای جامعه و تنگ شدن عرصه برای حضور مدیران سالم پرهیز شود.

وی گفت: معرفی و اعلام اموال و دارایی مسئولان و مدیران منجر به ایجاد بارقه‌های امید در کشور شده و افکار عمومی هم چون به دنبال شفافیت حداکثری است اعتمادش را به مدیران ارتقا خواهد داد.

نماینده مردم آباده در مجلس گفت:‌باید صاحبان امضاهای طلایی و حرف‌های طلایی در جامعه لیست و اموال خود را به قوه قضائیه بدهند تا جلوی فساد گرفته شود ضمن اینکه این کار از رانت جویی جلوگیری خواهد کرد.

زارع در پایان افزود: نباید تنها به دریافت لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان بسنده کرد. بلکه باید اموال مرتبط با خانواده‌شان نیز رصد شود. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 1
    نبایدنامهای موافقین ومخالفین در مجلس نسبت به طرح ها علنی شود نباید نامی از کسی برده شود/
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    4 0
    دارائی نمایندگان بعد از سرفت معلوم میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس