مرز مهران

مهران‌ هزاران دل را که در عشق امام حسین(ع‌) پرمی‌زنند به‌سوی خود فرا می‌خواند و برای این فراخوان تمام امکانات را برای خادمی زائران اربعین حسینی مهیا کرده است.

به گزارش مشرق، زائران اربعین حسینی که هزاران کوه هزار سخره، هزاران دشت هزار دریا را طی کرده تا به مرز مهران برسند پیامی دارند به نام عشق و در راه عشق هزار قطره شدند دریا و هزار قلوه شدند کوه تا پر بزنند به سوی حرمی که در برابر دنیای زر ، زور و تزویر فریاد هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة را سر داده و جان داد تا امروز هزاران دل که در عشق  پرمی‌زنند را بسوی خود فرا بخواند.

بیشتر بخوانید:

مهران امروز میعادگاه دلدادگان عاشقی است که در راه رسیدن به معشوق سر از پا نمی‌شناسند، امروز مهران که دیروز محل عروج هزاران هزار شهید گلگون کفنی بوده است بوی عطر و از خودگذشتگی آنان به جاذبه ای تبدیل شده که مسافران اربعین را به سوی خود فرا می خواند و این مرز خود را مهیای حضور دلدادگان حسینی کرده است.

 تعطیلی 10 روزه پروژه‌های راهسازی

تعطیلی پروژه‌های راه سازی اربعین از 10 مهرماه یکی از اقداماتی است که برای میزبانی زائران و ایمنی سفر آنان در حال انجام است و قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با بیان آن، این نوید را میدهد که در اربعین 98 تمام امکانات و پیش‌بینی‌ها برای ایمنی تردد و ترافیک روان زائران اربعین در استان ایلام مهیا است.

پیش بینی حضور 4 میلیون زائر در مهران

استاندار ایلام به پیش‌بینی حضور 4 میلیون زائر اربعین حسینی در مرز مهران اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید برای تردد بیش از 4 میلیون زائر در ایام اربعین برنامه‌ریزی کنیم.

" امسال در پیک تردد در مسیر رفت  برای مهران برای 250 هزار و در مسیر برگشت از مهران برای بیش از 350 هزار زائر در یک روز ایجاد امکانات و آمادگی شده است".

ایجاد ظرفیت پارک 170 هزار خودرو

سلیمانی دشتکی با اشاره به تجربه سنوات گذشته از ایجاد فضای پارک برای خودرو زائران بالای 170 هزار خودرو اشاره و بیان داشت:امسال ظرفیت پارکینگ ها را بالای 170 هزار خودرو قرار داده ایم.

نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب در محل قرارگاه اربعین در مرز مهران

افشین مظاهری مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ضمن بیان اینکه هیچ مشکلی برای آب آشامیدنی در مرز مهران وجود ندارد،  گفت: دستگاه‌های بسته بندی آب شرب در محل قرارگاه اربعین در مرز مهران نصب و راه‌اندازی شده است.

ممنوعیت تردد وسائل نقلیه سنگین

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از روز  چهارشنبه  17 مهرماه تا پایان روز سه شنبه 30 مهر ماه در مسیرهای حمیل سرابله ـ ایلام، قلاجه ـ ایوان ـ ایلام، ایلام ـ مهران، ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران و مهران ـ دهلران و بالعکس ممنوع خواهد بود.

سرهنگ رضا همتی‌زاده با اشاره به ممنوعیت تردد خودروهای عنوان شده گفت: این ممنوعیت به جهت ایمنی سفر و پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی است.

"امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم خوب کشورمان و به ویژه هم‌استانی‌های عزیز شاهد تردد روان و بدون حادثه در مسیرهای جاده‌ای استان و به ویژه مسیرهای منتهی به مرز مهران باشیم".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    1 0
    سلامتی همه زائرای مولا صلوات. همه کسانی که واقعا و بدون کلک به زائرای اربعین خدمت میکنن متشکرم ازشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس