وزنه برداری

در حالی که تیم ملی وزنه برداری از لحاظ مدال آوری در اوزان المپیکی مسابقات قهرمانی جهان آمار بسیار نگران کننده ای دارد اما در مقابل، تیم چین رقیب ایران تمام مدال های خود را از اوزان المپیکی دشت کرد.

به گزارش مشرق، در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹، نتایج هفت وزن المپیکی (۶۱، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم)  از اهمیت خاصی برخورد دار بود چراکه سال دیگر در المپیک ۲۰۲۰ باید شاهد رقابت وزنه برداران در این هفت وزن باشیم. در مسابقات جهانی تایلند برخی از کشورهای مدعی اوزان المپیکی را اولویت قرار دادند و تلاش کرده بودند  بیشترین مدال آوری را در اوزان المپیکی داشته باشند. برای نمونه چین  فقط در اوزان المپیکی نماینده داشت که البته آنها هم به خوبی در این اوزان مدال آور بودند و توانستند با ۱۳ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز از لحاظ مدالی نیز تیم اول مسابقات باشند.

بیشتر بخوانید:

برخواه: به‌خاطر کیانوش ترکیب را تغییر دادیم

گرجستان هم از ۵ طلا و ۲برنز خود تنها یک طلا و یک برنز در وزن غیر المپیکی کسب کرده است.

اما تیم ایران که از کشورهای مدعی در وزنه برداری جهان است، با وجود اینکه ۵ وزنه بردار در اوزان المپیکی داشت اما  هم رده کشورهای الجزایر و آلبانی و ژاپن توانست فقط یک مدال برنز  بگیرد که البته این مدال مجموع نبود بلکه تک حرکت بود. تک مدال برنز ایران در مقایسه مدال هایی که تیم های مدعی از اوزان المپیکی دشت کرده اند، نه تنها آمار اصلا خوبی نیست بلکه نگرانی ها را برای المپیک توکیو دو چندان می کند.

*رده بندی تیم ها بر حسب تعداد مدال های کسب شده در هفت وزن المپیکی به شرح زیر است:

نام کشور طلا نقره برنز
چین ۱۳ ۶ ۴
گرجستان ۴ - ۱
ارمنستان ۳ ۳ ۴
کره شمالی ۱ ۲ ۲
بلاروس - ۲ ۱
اندونزی - ۲ -
قطر - ۲ -
بلغارستان - ۱ ۳
کلمبیا - ۱ ۲
ازبکستان - ۱ ۱
ترکیه - ۱ -
ایران - - ۱
ژاپن - - ۱
الجزایر - - ۱
آلبانی - - ۱
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس