کد خبر 996790
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
فوتبال نمایه

رقابت‌های مرحله یک شانزدهم جام حذفی با برگزاری ۶ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، رقابت‌های مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال ایران از روز گذشته با دیدار دو تیم دسته اولی مس کرمان و بادران تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با اضافه شدن تیم‌های لیگ برتری ادامه پیدا می‌کند.

قشقایی شیراز- صنعت نفت آبادان

در نخستین بازی امروز قشقایی شیراز از لیگ دسته اول با یکی از تیم‌های متوسط لیگ برتر دیدار خواهد کرد. نام قشقایی اذهان را به بازی معروف این تیم مقابل پرسپولیس و حذف کردن این تیم مدعی در جام حذفی می‌برد. قشقایی این روزها در لیگ دسته اول شرایط خیلی خوبی ندارد و از ۶ بازی قبلی خود فقط ۴ امتیاز گرفته است.

در آن سوی صنعت نفت با هدایت دراگان اسکوچیچ به ۲ برد,۲ مساوی و یک باخت دست پیدا کرده و در رده ششم قرار گرفته است. این تیم که در سال‌های گذشته روند رو به رشدی در لیگ برتر سپری کرده, بدون شک نگاه ویژه‌ای به جام حذفی دارد و در شیراز به دنبال صعود است.

نساجی مازندران- شهر خودرو

یکی از دیدارهای تمام لیگ برتری مرحله یک شانزدهم نهایی در قائمشهر برگزار خواهد شد, دیداری که با توجه به عملکرد خوب دو تیم در لیگ برتر دارای اهمیت زیادی است و می‌توان انتظار یک رقابت حساس و تمام عیار را از این دو تیم که قطعاً حساب ویژه‌ای روی جام حذفی باز کرده‌اند؛‌ داشت. نساجی با ۲ پیروزی, ۲ مساوی و یک باخت در رده پنجم لیگ برتر قرار دارد و این نشان می‌دهد که این تیم مقابل حریف سرسخت خودش آن هم در خانه از پیش باخته نیست.

در آن سوی میدان شهر خودرو که با هدایت یحیی گل‌محمدی این روزها مانند  فصل گذشته در شرایط خوبی قرار دارد, یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر و البته همین مسابقات به شمار می‌آید اما این تیم مشهدی قطعاً‌ گام نخست کار سختی مقابل حریف شمالی خود خواهد داشت. این تیم در لیگ برتر به ۳ برد, یک مساوی و یک شکست رسیده و با ۱۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد.

پاس همدان - تراکتور

درست است که دو تیم از لحاظ سطح فوتبالی با یکدیگر فاصله دارند اما رقابت پاس و تراکتور می‌تواند یادآور دیدارهای حساس دهه‌های گذشته فوتبال ایران باشد, تیم‌های ریشه‌داری که البته الان در ظاهر و باطن تغییرات زیادی داشته‌اند. «پاس تهران» که سابقه قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را در کارنامه دارد, روزگاری یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال ایران بوده اما بعد از انتقال از تهران به همدان سیر به شدت نزولی به خود گرفته و حالا در لیگ دسته دوم به رقابت می‌پردازد. با این وجود باز هم می‌توان خوشحال شد پاسی که حتی به لیگ دسته سوم نیز سقوط کرده بود, حالا دوباره حداقل در جام حذفی به سطح بالای فوتبال ایران برگشته است. این تیم در مرحله پیش تیم رضوانی اصفهان را در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ از پیش‌رو برداشته بود.

تراکتور امسال یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر است و وضعیت خوبی از لحاظ نتیجه‌گیری دارد. این تیم در ۵ بازی لیگ ۳ برد و ۲ مساوی به دست آورده و با ۱۱ امتیاز در رده دوم قرار دارد. تراکتور با توجه به اینکه می‌تواند با قهرمانی جام حذفی سهیمه لیگ قهرمانان کسب کند, حساب ویژه‌ای روی این مسابقات بازی کرده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در همدان برای پا گذاشتن به مرحله یک هشتم کار سختی مقابل پاس داشته باشد. تراکتور در این بازی مسعود شجاعی را به دلیل اخراج در فصل گذشته این رقابت‌ها در اختیار ندارد.

نیروی زمینی- نود ارومیه

دیدار دو تیم لیگ یکی در این مرحله از جام حذفی می‌تواند دارای جذابیت‌های خاص خودش باشد, مخصوصاً اینکه در یک سمت این بازی تیم ارومیه قرار دارد که در لیگ دسته اول در کورس‌ قهرمانی است. نیروی زمینی با سابقه طولانی در لیگ دسته اول, این فصل وضعیت خوبی ندارد و با یک امتیاز در انتهای جدول قرار دارد. نود ارومیه در مرحله پیش اتحاد کامیاران را از پیش رو برداشته و نیروی زمینی نیز با قرعه استراحت روبه‌رو بوده است.

سایپا- داماش گیلان

سایپا تحت هدایت ابراهیم صادقی در ۵ هفته ابتدایی لیگ برتر نتایج قابل قبولی گرفته و موفق شده با ۲ برد, یک مساوی و ۲ باخت, ۷ امتیاز کسب کند و در رده هفتم جدول قرار بگیرد. این تیم با وجود بازیکنان جوان و آماده برای هر تیمی خطرناک است اما با توجه به اینکه دیدار تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی گاهی اوقات با شگفتی‌ تیم ضعیف‌تر همراه می‌شود نمی‌توان صعود نارنجی‌پوشان را از پیش قطعی دانست. مخصوصاً اینکه حریف امروز سایپایی‌ها داماشی است که فصل گذشته در اوج شگفتی‌سازی به فینال جام حذفی راه پیدا کرده و در فینال تنها با یک گل جام را به پرسپولیس تعارف کرد.

سایپایی‌ها در نیمه‌نهایی جام حذفی با نتیجه ۲ بر یک از داماش شکست خوردند و نتوانستند به فینال راه پیدا کنند, بنابراین به این بازی به چشم یک فرصت برای گرفتن انتقام‌ نگاه می‌کنند. داماشی‌ها در مرحله پیش مهرگان دره‌شهر ایلام را با ۴ گل از پیش‌رو برداشتند تا به این مرحله برسند. بعد از بازی قشقایی با صنعت نفت, دیدار داماش با سایپا دومین دیدار تیم‌های شگفتی‌ساز گذشته جام حذفی به رقبای‌شان به حساب می‌آید.

گل‌گهر سیرجان- نفت‌ مسجدسلیمان

یکی دیگر از مصاف‌های تمام لیگ‌ برتری امروز در سیرجان برگزار خواهد شد, جایی که در پایان آن یکی از تیم‌های گل‌گهر و نفت مسجد سلیمان وداع زودهنگامی با جام حذفی خواهند داشت. تیم تازه لیگ برتری شده سیرجان در حالی باید از حریفش میزبانی کند که در اولین حضورش در لیگ برتر تنها ۳ مساوی کسب کرده و در رده پانزدهم جدول قرار دارد و هنوز ناکام در کسب برد است. این شرایط برای حریف جنوبی گل‌گهر نیز صدق می‌کند و این تیم هنوز پایش در لیگ برتر به پیروزی باز نشده است, با این تفاوت که تیم مسجد سلیمان اگر پیروزی کسب نکرده, شکست هم نخورده و تنها ۵ مساوی در لیگ برتر آورده داشته است. این نشان از کار سخت گل‌گهر می‌دهد که باید مقابل تیمی به برتری دست پیدا کند که تاکنون در فصل جدید لیگ برتر طعم شکست را نچشیده است.

برنامه مسابقات مرحله یک شانزدهم جام حذفی به شرح زیر است:

یکشنبه- ۷ مهر ۹۸

قشقایی شیراز - صنعت نفت آبادان – ساعت ۱۵ - ورزشگاه حافظیه شیراز

حسین زمانی – محمدرسول ذورقی – حمید سبحانی – مسعود حقیقی

ناظر: محسن فریمانی

نساجی مازندران - شهر خودرو مشهد - ساعت۱۵:۳۰- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

بیژن حیدری – مهدی الوندی – عسگر محمدی – حمید حاج ملک

ناظر: حاتم بک پور

پاس همدان - تراکتورسازی تبریز - ساعت۱۵:۳۰- ورزشگاه حاجی بابایی همدان

حسن اکرمی – یوسف مغروری – میلاد قاسمی – کیوان علیمحمدی

ناظر: حسین خانبان

نیروی زمینی تهران - نود ارومیه - ساعت۱۵:۳۰- ورزشگاه غدیر تهران

محمدرضا اکبریان – علی رعیت – علیرضا مرادی – وحید زمانی

ناظر: سخاوت سلیمان نژاد

سایپا تهران - داماش گیلانیان - ساعت۱۷:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

جواد رحیم زاده – حامد صفایی – رحیم حاجیلو – حامد صادقی جو

ناظر: محسن ترکی

گل گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان - ساعت۱۷:۳۰ - ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان

پیام حیدری – رضا سخندان – فرهاد فرهادپور – علی بای

ناظر: محسن قهرمانی

دوشنبه ۸ مهر ۹۸

فجرسپاسی شیراز - فولاد خوزستان – ساعت ۱۵ - ورزشگاه حافظیه شیراز

امیر عرب براقی – مهدی عالیقدر – علی احمدی – وحید صالحی

ناظر: علیرضا کهوری

ماشین سازی تبریز- پرسپولیس تهران - ساعت۱۵:۳۰- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

کوپال ناظمی – محمدرضا ابوالفضلی – سعید علی نژادیان – مرتضی منصوریان

ناظر: حیدر شکور

سردار بوکان - شهرداری ماهشهر - ساعت۱۵:۳۰ - ورزشگاه خاتم الانبیا بوکان

ابوالفضل دوستی – علیرضا طاهرخانی – محمد شاکر – مرتضی عابدی

ناظر: مهدی پاکزاد

خیبرخرم آباد- فولاد مبارکه سپاهان - ساعت۱۶:۳۰ - ورزشگاه تختی خرم آباد

روح الله شریفی – حسن یوسفی – محمد راهی – امیر ایار

ناظر: محمدحسین معتمدی فر

پارس جنوبی جم - ذوب آهن اصفهان - ساعت۱۷:۱۵ - ورزشگاه تختی شهر جم

سیدرضا مهدوی – امیرآشور ماهانی – احد سلطانی – معین ایزدی

ناظر: سعید بطحایی

پیکان تهران - شهدای رزکان کرج - ساعت۱۷:۱۵ - ورزشگاه شهدا شهر قدس

عبدالنبی پورخلف – ولی کاووسی – علیرضا ممبینی – محمد علی صلاحی

ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

خوشه طلایی ساوه- شاهین بوشهر - ساعت۱۷:۱۵ - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

محمدرضا تارخ – یعقوب حجتی – فرهاد مروجی – ایمان کهیش

ناظر: مختار مهدوی

استقلال ماهشهر- مس نوین کرمان - ساعت۱۷:۳۰ - ورزشگاه  شهدا ماهشهر

هادی علی نیافر – مهدی معماری – ابراهیم نیک نام – مجتبی افرا

ناظر: اسماعیل آمری

گل ریحان البرز - استقلال تهران - ساعت۱۸:۱۵ - ورزشگاه انقلاب کرج

مهدی سیدعلی – علی میرزابیگی – تورج عیوض محمدی – محمدحسین ترابیان

ناظر: شاهین حاج بابایی

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس