فوتبال

اینترمیلان تنها برای دومین بار در تاریخ خود به ۶ پیروزی متوالی در ابتدای فصل دست یافته است.

به گزارش مشرق به نقل از فوتبال ایتالیا، عصر شنبه و در ادامه رقابت های هفته ششم سری آ اینترمیلان در لوئیجی فراریز مهمان سمپدوریا بود و موفق شد با پیروزی ۳-۱، ششمین برد متوالی خود را هم کسب کرده و تا پایان هفته ششم با ۱۸ امتیاز کامل صدرنشین شود. 

اینترمیلان از ابتدای فصل لچه (۴-۰)، کالیاری (۲-۱)، اودینزه (۱-۰)، میلان (۲-۰) و لاتزیو (۱-۰) را هم شکست داده و اکنون به رکورد ۶ پیروزی متوالی در ابتدای فصل رسیده است؛ رکوردی که پیش از این در تاریخ پرافتخار این باشگاه، تنها یک بار دیگر تکرار شده است.

بیشتر بخوانید:

تراشتگن در بارسلونا تاریخ سازی کرد!

اینترمیلان پیش از فصل ۲۰-۲۰۱۹ و با آنتونیو کونته تنها یک بار دیگر و در فصل ۶۷-۱۹۶۶ موفق به کسب پیروزی در هر ۶ هفته نخست فصل شده بود. اینترمیلان در آن فصل و به همراه هلنیو هررای کبیر در برابر فوجیا (۴-۰)، ویچنزا (۲-۰)، آتالانتا (۵-۰)، اسپال (۲-۱)، لچه (۲-۰) و برشا (۱-۰) به پیروزی رسیده بود. البته این پایان کار پسران هررا نبود و افعی ها در هفته هفتم نیز ۲-۰ تورینو را شکست دادند و سرانجام در هفته هشتم به تساوی بدون گل برابر رم رضایت دادند.

البته شاید این آمار و برابری آن با آمار آن فصل تنها موجب نگرانی طرفداران اینتر شود، چرا که اینتر هررا در فصل ۶۷-۱۹۶۶ علیرغم کسب برد در ۷ مسابقه نخست فصل، نتوانست به جام قهرمانی دست یابد. اینترمیلان در هفته سی و چهارم و پایانی آن فصل ۱-۰ مغلوب مانتووا شد و همزمان، یوونتوس با هدایت هریبرتو هررا ۲-۱ لاتزیو را شکست داد تا با ۴۹ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از اینتر، برای سیزدهمین بار قهرمان سری آ شود. 

اینتر که در تاریخ خود ۳ بار قهرمان اروپا شده، در همان فصول هم نتوانسته فصل را چنین با قدرت آغاز کند. اینتر در فصل ۶۴-۱۹۶۳ در همان هفته دوم ۱-۰ به ویچنزا باخت و در پایان هفته ششم ۴ برد، یک تساوی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرده بود. البته شاگردان هررا علیرغم قهرمانی در جام باشگاه های اروپا در سری آ به توفیقی نرسیدند و بعد از برابری امتیازات در صدر جدول، پلی آف قهرمانی را ۲-۰ به بولونیا واگذار کردند.

یک فصل بعد، اینتر هررا جبران مافات کرد و ضمن دفاع از قهرمانی خود در اروپا، قهرمان فصل ۶۵-۱۹۶۴ سری آ هم لقب گرفت. اما شروع آن ها حتی از فصل قبل هم متزلزل تر بود. اینتر تا پایان هفته ششم ۳ برد و ۳ تساوی داشت و در برابر وارسه، لاتزیو و رم امتیازات را تقسیم کرده بود. اینتر در این فصل با ۵۴ امتیاز و فاصله ای ۳ امتیازی نسبت به میلان قهرمان سری آ شد. 

بعد از ۴۵ سال انتظار برای قهرمانی دوباره در اروپا، ژوزه مورینیو ناجی بنه‌آماتا شد و این باشگاه را برای اولین بار در تاریخش به سه گانه رساند. اینتر مورینیو در همین فصل کار خود در سری آ را با تساوی خانگی ۱-۱ برابر باری آغاز کرد و بعد از ۴ پیروزی متوالی، در هفته ششم ۱-۰ به سمپدوریا باخت. اینتر در این فصل با ۸۲ امتیاز (تنها ۲ امتیاز بالاتر از رم) قهرمانی در سری آ را جشن گرفت.

در بین فصل های ۲۰ تیمی سری آ، اینترمیلان بهترین عملکرد خود را در فصل ۰۷-۲۰۰۶ به ثبت رسانده است؛ فصلی که اینتر در غیاب یوونتوس با کسب ۳۰ برد از ۳۸ مسابقه و ثبت تنها یک شکست، با ۹۷ امتیاز و اختلافی ۲۲ امتیازی نسبت به رم، مقتدرانه قهرمان شدند. اما شاگردان روبرتو مانچینی در همان فصل هم نتوانسته بودند در پایان هفته ششم ۱۸ امتیازی شوند، چرا که دو تساوی ۱-۱ مقابل سمپدوریا و کالیاری آن ها را با ۴ برد و ۲ تساوی، در پایان هفته ششم ۱۴ امتیازی کرده بود.

اینتر آنتونیو کونته مدل ۲۰-۲۰۱۹ از فصول قهرمانی در اروپا و بهترین فصل این تیم در تاریخ سری آ هم بهتر نتیجه گرفته است. آیا سری آ بعد از ۸ سال بالاخره قهرمان جدیدی به خود خواهد دید؟

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس