کد خبر 996704
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
دیدارهای روز جمعه ظریف در نیویورک

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر اهمیت روابط دوجانبه بین ایروان و تهران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه ارمنستان روز جمعه با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود در مقر سازمان ملل متحد در «نیویورک» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی های ظریف با وزرای خارجه ۵ کشور در نیویورک

به گزارش وبگاه «نیوز آرمنیا» به نقل بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان، «زهراب منتساکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان در این دیدار تاکید کرد که ایروان گفتمان سطح بالا و روابط دوستانه با ایران را بسیار مهم می‌داند.

ارمنستان از همسایگان شمالی ایران، بارها بر اهمیت روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی با ایران تاکید کرده به طوری‌که «نیکل پاشینیان»  نخست وزیر این کشور چندی قبل در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و در زمینه توسعه روابط در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با مقام‌های ارشد ایران به رایزنی پرداخت.

به نوشته این وبگاه، در این دیدار بر نقش مهم «جامعه ارامنه ایران» به عنوان پل محکمی که دو ملت و کشور را متحد می‌کند، تاکید شد.

بر اساس این گزارش، مناتساکانیان و ظریف در زمینه روابط دوستانه دو جانبه  به گفت‌وگو پرداختند  و در همین راستا به اجلاس آتی «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» که ارمنستان میزبان آن خواهد بود، اشاره شد. قرار است «حسن روحانی»  رئیس جمهور ایران در این رویداد شرکت کند. اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را جمهوری ارمنستان ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه شکل می‌دهند.

وزرای خارجه ارمنستان و ایران در این دیدار در مورد مواضع خود در زمینه مسائل روز منطقه و جهان گفت‌وگو کرده و بر تقویت صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.

وزیر خارجه ارمنستان چندی قبل در سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط «سیاسی» و «اقتصادی» با ایران اظهار داشت، این روابط شرایط را برای ورود اتحادیه اقتصادی اوراسیا به غرب آسیا مهیا کرد. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس