کد خبر 996645
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
افزایش حمایت آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از آغاز فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» در میان آمریکایی‌ها در مقایسه با سه ماه قبل با افزایش 12 درصدی روبرو شده است.

به گزارش مشرق، نتایج روز گذشته (جمعه) نظرسنجی جدید «هیل-هریس ایکس» نشان می‌دهد که حمایت از فرایند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در مقایسه با سه ماه گذشته، 12 درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی فوق در بازه زمانی 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهرماه)، درست چند روز بعد از آن انجام گرفته است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا رسماً استیضاح ترامپ را در خصوص رسیدگی به شکایت یک افشاگر در ارتباط با مکالمات تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین آغاز کردند.

بیشتر بخوانید

برکناری رئیس جمهور آمریکا نیازمند چند رای است؟

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 47 درصد از پاسخ‌دهندگان از این تصمیم برای استیضاح ترامپ حمایت کردند که این آمار در مقایسه با نظرسنجی مشابه درماه ژوئیه با افزایش 12 درصدی روبرو بوده است.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به این سؤال پاسخ دادند که «آیا دموکرات‌ها باید فرایند استیضاح ترامپ را آغاز کنند یا خیر؟»

این نظرسنجی همچنین نشان داد که مخالفت با استیضاح ترامپ در مقایسه با سه ماه قبل با کاهش سه درصدی به 42 درصد رسید و این در حالی است که 11 درصد از آنهایی که در این نظرسنجی مشارکت کردند، یا مطمئن نبودند یا نمی‌دانستند که این فرایند باید آغاز می‌شد یا خیر.

بر اساس این گزارش، حمایت از استیضاح ترامپ در میان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات و همچنین احزاب مستقل در مقایسه با سه ماه گذشته افزایش یافته است به طوریکه حمایت دموکرات‌ها از استیضاح ترامپ در مقایسه با سه ماه قبل از 59 درصد به 78 درصد افزایش یافته بود. شمار جمهوری‌خواهانی که از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌اند نیز از 5 درصد به 18 درصد افزایش یافتند.

طبق این گزارش، شمار احزاب مستقل نیز که از این فرایند علیه ترامپ حمایت کردند نیز با افزایش دوبرابری به 41 درصد رسیده است.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، یک نسخه غیرمحرمانه از شکایت یک افشاگر در خصوص جزئیات تماس تلفنی 25 (3 مردادماه) ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را منتشر کرد.

طبق این گزارش، فرد افشاگر که ظاهراً یکی از کارکنان سابق سازمان اطلاعات مرکزی یا همان «سیا» بوده است، مدعی شده بود که ترامپ تلاش کرده تا زلنسکی را متقاعد به آغاز تحقیقات درباره پسر «جو بایدن» رقیب اصلی ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا کند و از این طریق شانس انتخاب مجدد وی در انتخابات آمریکا را افزایش دهد.

با اینحال، ترامپ به طور دائم ارتکاب هرگونه اقدام اشتباه را رد می‌کند.

کاخ سفید پیش از این، بخش‌هایی از این گفت‌وگوی تلفنی را بعد از به تعویق افتادن کمک نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به اوکراین، منتشر کرده بود که در آن جزئیات مورد اشاره قرار نگرفته بود.

نظرسنجی هیل-هریس ایکس در میان یکهزار و یک شرکت‌کننده و با حاشیه خطا 3.1 درصد انجام گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    پدرشون را در می آریم جلوی چشاشون می ذاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس