کد خبر 996483
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
دختر تبریزی جان ۴ نفر را نجات داد

اهداء اعضای خانم ۳۶ ساله تبریزی جان چهار نفر را نجات داده و امید به آینده را برای چهار خانواده تزریق کرد.

به گزارش مشرق، خانم۳۶  ساله تبریزی که بر اثر عارضه مغزی و به دنبال آن دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده وی اعضای وی اهداء و جان چهار نفر را داد.

این پیوند نهمین اهداء اعضاء را در تبریز در سال جاری رقم زد.  بر همین اساس اهداء عضو در همه موارد از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که منجر به نجات چندین نفر می شود و این پیوند اهمیت ویژه ای نسبت به سایر اعمال دارد.

به دلیل اینکه قلب اهداء شده باید  بیمارستان شهید رجایی تهران انتقال می یافت تمام اقدامات و هماهنگی های لازم برای انتقال در مدت زمان بسیار کمی به انجام رسیده و با تلاش همکاران مرکز ارگان اهداء شده در موعد مقرر به فرودگاه برای ارسال به تهران منتقل شد.

 کلیه‌های اهداء شده به دو بیمار اهل تبریز و مراغه و کبد وی نیز به یک بیمار اهل یکی از روستاهای شهرستان ورزقان با موفقیت پیوند زده شد.

بنا به گفته متخصصان جراحی پیوند عضو، عمل پیوند اعضاء یکی حساس‌ترین نوع اعمال جراحی محسوب می‌شود از این رو بهره گیری از پزشکان مجرب در انجام اعمال ضروری است.

کلیه ها توسط دکتر افشار زمردی فوق تخصص جراحی و پیوند کلیه دکتر محمد محسن رحیمی مختصص پیوند کلیه، وکبد و جداسازی ارگانها نیز توسط دکتر فرزاد کاکایی فوق تخصص جراحی و پیوند اعضاء و سایر عوامل و کادر درمانی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به انجام رسید.

این گزارش حاکی است، برای انجام یک عمل پیوند اعضاء چهارگانه بالغ بر ۳۰۰ نفر باید با هم همکاری نمایند و نتیجه کارشان انجام عمل پیوند اعضاء موفق هست و در این مورد نیز با همکاری کلیه عوامل موثر و علی الخصوص مرکز اورژانس تبریز،فرودگاه و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تبریز،اعمال چهارگانه پیوند را بدون اتلاف وقت در مرکز مدیریت پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی با موفقیت به انجام رسید.

 نهمین اهداء عضو تبریز پس از اینکه حدود ساعت ۲۳ پنجشنبه شب و پس از حصول رضایت خانواده و نیز انجام آزمایش های لازم برای اهداء مشخص و تمام اقدامات پیوند و آمادگی تیم های همکار در کمتر از ۱۲ ساعت انجام شده و این عمل در یک روز تعطیل با موفقیت به انجام رسید.

شایان ذکر است که بگوییم عملیات انتقال قلب اهداء شده به بیمارستان شهید رجایی تهران با همکاری مرکز اورژانس و اقدامات پیش بیمارستانی استان و فرودگاه شهید مدنی تبریز با یک فروند هواپیمای جت به تهران ارسال شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    48 31
    خداوند روحش را قرین رحمت نماید
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    30 19
    روحش شاد!
  • 313 IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    14 36
    حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی): اگر استفاده از اعضاى بدن بیماران مذکور براى معالجه بیماران دیگر، باعث تسریع در مرگ و قطع حیات آنان شود جایز نیست؛ در غیر اینصورت اگر عمل مزبور با اذن قبلى وى صورت بگیرد یا نجات نفس محترمى متوقف بر آن عضو مورد نیاز باشد، اشکال ندارد.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    10 8
    الله رحمت السین
  • ناشناس IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 1
    معلوم نیست قلب رو برای کی بردن؟بنظرم اصلا کار درستی نیست بدن مرده رو تیکه تیکه کنن
  • فرشاد خانمحمدی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    1 0
    الله رحمت السین دایی منم ۷ عضو از یدنش را اهدا کرد خدا تمام رفتگان رو هم بیامرزه
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    1 0
    روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس