کد خبر 996454
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
ارتش مصر

الجزیره به نقل از منابع مصری، از کشته شدن شمار زیادی از نیروهای نظامی مصر در حمله عناصر مسلح به آن‌ها در شبه جزیره سینا خبر داد.

به گزارش مشرق، منابعی در مصر جمعه (پنجم مهر) از حمله عناصر مسلح به نیروهای نظامی این کشور در منطقه شبه جزیره سنا خبر دادند.

شبکه قطری الجزیره به نقل از این منابع گزارش داد که عناصر مسلح در این حمله، ۱۹ نیروی نظامی مصر را که در بین آن‌ها یک افسر نیز وجود دارد، کشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

راز تداوم اعتراضات در سرزمین فراعنه

بر اساس این گزارش، حمله به نیروهای مصری در منطقه «تفاحه» واقع در جنوب شهر «بئر العبد» واقع در شمال شبه جزیره سینا صورت گرفته است.

همزمان با انتشار این خبر، گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که این حمله ظهر امروز جمعه رخ داد و عناصر این گروه به یک مرکز ایست‌ و بازرسی ارتش مصر حمله کردند.

خبرگزاری «اعماق» داعش تعداد کشته‌ها را ۱۵ نفر اعلام کرده و مدعی شده است که همه نیروهای ارتش مصر حاضر در این مرکز را کشته است.


بیانیه داعش در مورد حمله به ارتش مصر

منطقه شبه جزیره سیناء مصر محل فعالیت گروه‌های مسلح تروریستی نزدیک به داعش است. یکی از این گروه‌ها گروهک تروریستی «انصار بیت‌المَقْدِس» است که بعد از اعلام وجود در تابستان ۲۰۱۴، رسما با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد.

ارتش مصر از آن زمان به کمک رژیم صهیونیستی با این گروهک تروریستی اعلان جنگ کرد و حتی چندین عملیات گسترده امنیتی انجام داد ولی عناصر داعش همچنان در شبه جزیره سینا گاه و بی‌گاه علیه نیروهای مصری عملیات تروریستی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس