کد خبر 996411
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
انهدام باند کپی برداری از کارت های عابر بانک در پایتخت

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری اعضاء باند ۵ نفره کپی برداران عابربانک شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان ۱۲۰ کارت کپی شده و اطلاعات ۵۰۰ کارت عابر بانک کشف شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ تورج کاظمی، گفت: در اوایل تیر ماه سال جاری فردی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی بدون اینکه خریدی داشته باشم از حسابم کسر شده است و نمی دانم چه کسی و چگونه این مبلغ از حساب بانکی ام برداشت شده است تا جایی که یادم هست در فضای مجازی خریدی هم انجام نداده ام.

بیشتر بخوانید

اخاذی از طریق اپل آیدی گوشی‌ آیفون

این مقام انتظامی توضیح داد: شکایت مذکور برای بررسی های تخصصی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که برداشت پول با استفاده از دستگاه کارت خوان یک مغازه لوازم یدکی فروشی صورت گرفته است.

وی تصرح کرد: در تحقیقات میدانی محل مغازه لوازم یدکی شناسایی و در بررسی تحقیقات مشخص شد که متهم پس از خرید، سوار بر یک دستگاه خودرو وانت پیکان سفید شده و به همراه راننده وانت پیکان محل را ترک کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالک وانت پیکان شناسایی و با دعوت از وی مشخص شد که او راننده وانت پیکان بوده و صرفا لوازم یدکی را از محل مغازه لوازم یدکی به مغازه ای در اندیشه که آن هم لوازم یدکی می فروشد، منتقل کرده است، ادامه داد: تحقیقات پلیسی وارد گام بعدی شد و با مراجعه به محل تخلیه بار، سرنشین خودرو وانت بار شناسایی شد.

وی گفت: با شناسایی اولین متهم پرونده وی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر ولیکن این فرد خود را کارگر مغازه لوازم یدکی معرفی کرد و اظهار داشت که به دستور مالک مغازه اقدام به خرید اجناس کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که مالک مغازه، فردی سابقه دار بوده و اکنون با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در گام بعدی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در محله اندیشه شناسایی و با دستور قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل کردند.

سرهنگ کاظمی با اشاره به اینکه دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: در خلال رسیدگی به این پرونده، پرونده های مشابه دیگری به پلیس فتا ارجاع شد که نشان از این داشت: مال باختگان کارت عابر بانکشان را در یک مغازه میوه فروشی در منطقه امیریه به منظور خرید میوه مورد استفاده قرار داده اند.

وی بیان داشت: متهم دوم پرونده در اظهارات خود به کارآگان بیان داشت: با همکاری یکی از دوستانم، اقدام به تهیه کپی از کارت عابر بانک مشتریان مغازه میوه فروشی در امیریه می کردیم و سپس این کارت های جعلی را در اختیار افراد مختلف قرار می دادیم و با خرید لوازم یدکی از محل های مختلف اقدام به برداشت وجوه نقد از مال باختگان می کردیم.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه متهم سوم پرونده نیز در مخفیگاهش در محله اندیشه دستگیر شد، ادامه داد: در مخفیگاه این متهم تعدادی اسناد و مدارک جعلی، از قبیل کارت ملی، شناسنامه و مدارک دانشگاهی کشف و متهم در همان بازجویی اولیه ضمن بیان اینکه مدیریت باند بر عهده وی بوده، اعتراف کرد: دستگاه کپی از کارت های عابر را تهیه می کرده و در اختیار سایر اعضای باند قرار می داده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که مالک مغازه میوه فروشی با همکاری همسرش از کارت های عابر بانک مشتریان مغازه کپی تهیه می کردند، ادامه داد: با مراجعه به محل مغازه میوه فروشی مشخص شد که فروشنده به همراه همسرش مغازه را تخلیه کرده اند.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی هر دو مخفیگاه این زوج کشف و در بازرسی از این محل ها ۱۲۰ کارت چاپ شده و اطلاعات بیش از ۵۰۰ کارت بانکی شهروندان تهرانی کشف شد که متهمان قبل از چاپ این کارت ها دستگیر شده اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد: با دستگیری اعضاء این باند ۵ نفره و کشف ابزار و آلات ارتکاب جرم، متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس