احمد میراحسان

هر جمله سیدحسن نصرالله، سرشار از ایمان به خداوند و باور به غیب، محصول عمل صالح و عدم فاصله و عدم ورطه‌ای بین گفتارش و کردارش بود و نشان می‌داد عمیقاً منتظر امام زمان(عج) است.

مشرق -  مصاحبه سید حسن نصرالله از نظر من که قلبم را ربود و یقینم را درباره داوری‌ام نسبت به سیدحسن نصرالله تأیید و مستند کرده است، چیز مهمی در خود نهفته دارد و آن نمایش سیمای روح یک عبد و منتظر و انوار باطنی آن است.

وجوه مشهود و ارزش‌های ظاهر این مصاحبه‌شونده یک طرف، که همان اطلاعات، قدرت تحلیل، کاراکتر یک قدرت مقتدر فرماهی منطقه‌ای تسلط و احاطه روحی و عملی در سیدحسن است، باطن و وجه غیب و نهان آن که برای ما می‌تواند شهود شود طرف دیگر و سویه اصلی و شورانگیز و دارای شکوه و عظمت این برنامه تلویزیونی محسوب می‌شود.

لازم نیست این سخن به معنای عرفانی و داعیه چشم باطن‌نگر مخاطب یا نگارنده گرفته شود. منظورم همان توجه به انوار روح سید ماست که در ظاهر حضور او، گفتار او، و کنش‌هایش در مصاحبه، می‌تواند مشهود نگاه بیننده دقیق باشد. به درستی او شایسته رهبری یک قدرت منطقه‌ای است!

این نشانه‌ها از خطوط چهره، قرق چشم، صدق گفتار احاطه دانایی و ظهور یقین قلبی یک تن از مخلصین له‌الدین، قابل دریافت و درک است و به محبتی سرشار در دل مخاطب دامن می‌زند این همه حاصل یک عمر مجاهده و نیز تهذیب نفس به وسیله سیدحسن است و ارزان به دست نیامده است.

چیزی که می‌خواهم به آن انگشت بگذارم، همین سیمای روح ربانّی و باور، ایمان، معرفت، یقیم یک عبد صالح است که به ویژه برای عالمان ما و مسئولان ما از یک رئیس‌جمهور تا وزیر، وکیل و مدیران اصلی، باید تکان‌دهنده، بیدارگر، آموزنده و به سان موضوعی تأمل‌برانگیز، تحول‌بخش و غبطه‌انگیز به شمار آید و از آن درس آموخته شود. و بیاندیشیم، ما چرا بس کم و کمیاب برخوردار از این انوار حکمت، حقیقت، یقین، مقاومت، شجاعت و باور شده‌ایم. مقصودم نه آن دسته از اهل ایمان است که خود برخوردار از این روح عبودیت و مدیریت ربانّی و مقاومت متقی هستند که در میان ما به ما نور می‌بخشند، ‌بلکه طرف سخنم آن مسئولان از بالا تا پایین‌اند که خود می‌دانند چه عواملی سبب ضعف ایمان و تاریکی روح آدمی می‌شود و باور، یقین و استواری را از او سلب می‌کند او را دچار دنیاگرایی، تردید، و تزلزل می‌نماید، چپ و راست هم ندارد.

در همه جا عدم تهذیب نفس، غرق شدگی در زندگی، سوءاستفاده از یک انقلاب عظیم الهی برای امور پست، دون‌مایه مادی، مال‌اندوزی، رفاه‌طلبی و متأسفانه حرام‌خواری، قدرت‌طلبی، مقام‌پرستی و بی‌اعتمادی به خداوند یگانه، پروردگار، رب‌العالمین و عادت به چرب و شیرین دنیاست که این وزیر و آن وکیل را در غرقاب مرداب دنیا گرفتار کرده و بر روح و حتی سیماشان تاریکی را مسلط گردانده و از آنان موجوداتی ناتوان در بندگی و دور از انوار ربوبیت حق متعال و دچار ضعف نفس ساخته است و در سخن‌شان نشانی از اتکال، عبودیت، حشر و نشر با قرآن و ائمه معصوم(ع) دیده نمی‌شود.

 هر جمله سیدحسن نصرالله، سرشار از ایمان به خداوند و باور به غیب، محصول عمل صالح و عدم فاصله و عدم ورطه‌ای بین گفتارش و کردارش بود و نشان می‌داد عمیقاً منتظر امام زمان(عج) است و بنابر همین پاکیزگی و عبودیت در تبعیت از معصوم(ع) زندگی می‌کند و بنا به همین آرمان مهم به محبت، وفا و یاری حضرت آقای خامنه‌ای(دامه برکاته) است که پیشاپیش همه در راه رضای خدا و هموار کردن جاده عدل موعود و ظهور شخصی صاحب‌الامر(عج) می‌کوشد و کسی که اجازه نداده بهانه‌های نفسانی و شیطانی او را به مقام عالی روحانی اما منتظری در حرف و بهانه‌جو و ترس‌زده بدل سازد و قامت برافراشته و تا جایی که می‌تواند با انواع فسادها و ذلت برابر کفر می‌ستیزد و به تکلیفش عمل می‌کند و البته اصلاح کار و آن کس که اراده او همان اراده الهی است و معصوم است از نیروی ولایت الهیه سود می‌جوید و جهان را اصلاح می‌کند و عدل و انوار آن را در همه سویه‌های بس فراتر از معنای مادی عدل می‌گسترد و تناسبات نوری را برقرار می‌کند حضرت ولیعصر(عج) و موعود الهی است و رهبرانی نظیر مراجع ربانّی و در رأس همه امام خمینی(ره) و جانشین ایشان، شرف‌شان خدمت به امام عصر(عج) است.

در بیان، سیدحسن نصرالله، حتی وقتی که از رخدادهای جزیی مبارزه و مقاومت و اتفاق‌های تاریخی و ماجراهای روزمرة درگیری با شیطان بزرگ و ذنب نجس آن اسرائیل حرف می‌زد و تحلیل روشن، داهیانه، عمیقاً متکی به اطلاعات مستند را به مثابه فرماندهی دانا، شجاع و در وسط میدان جنگ عرضه می‌کرد، حتی در بیان همین جزییات چهره نورانی باور و روح یک عبد، یک اهل تقوی، یکی از ابرار و شاهدان و صالحان که تابع امام معصوم حی(عج) است به وضوح دیده می‌شد و معلوم می‌گشت همین عبودیت او به عنوان یک دوست و بنده خدا و انسان غیرمعصوم و تبعیت او از امام معصوم(عج) است که او را چنین استوار، دانا و توانا کرده، همان تقوی و بندگی است که از او یکپارچه نور ساخته و به او قوه تشخیص درست امام مسلمین در عصر غیبت و امروز که نصرت الهی یار اوست، امام خامنه‌ای داده که پیشوای خدمت به امام زمان(عج) و یاری‌دهنده اوست و سیدحسن قلباً به ایشان محبت و دل‌سپردگی دارد و وفادار است.

این سیمای باطنی است که مسئولان ما از رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌قضائیه، رئیس مجلس و وزراء، وکلا، فرماندهان نظامی و افراد دفتر مقام معظم رهبری، مجتهدان و روحانیون ما که در کار اداره امور هستند و همه ما باید همچون یک اسوه از آن درس بیاموزیم و با همان مسیر عمل ایمانی و تهذیب نفس، آن نور را در خود بپرورانیم و سرسپرده امام عصر(عج) باشیم محبتی که در قلب ما نسبت به سیدحسن می‌جوشد و نسبت به این سید بزرگوار بروز می‌کند و او را شایسته سرپرستی و فرماندهی یک قدرت منطقه و در سایه ولایت الهی معصوم می‌کند، حاصل همان عمل صالح، ایمان، عقل روشن و تقوای اوست. هزار بار این را تکرار کنیم و به یاد بسپاریم و دلیل بلبشوی روحی خود را کشف نماییم.

«معادله نصر» اگر همین یک فایده را داشته باشد کلید حل بلبشوهای فساد و تباهی در مدیریت ماست و راه‌حل اصلی را در خود نهان دارد، البته کاش گفت‌وگوهایی این چنین با دو سوی برابر سر گیرد که برای همه بس جذاب‌تر است. نه در قالب مصاحبه‌شونده و مصاحبه‌کننده، بلکه به صورت دو نیروی همدوش و هم ارز، مثلاً سردار سلیمانی و سیدحسن و در قالب صحبت‌های دو فرمانده مقاومت جهانی اسلام. ما به این نورها برای تقویت روح و ایمان جوانان اهل ایمان نیاز داریم. در برابر آن همه برنامه عبث که تأثیر معکوس در دینداری و تأثیر هولناک در ترویج مدرنیسم پوچ و مضحکه دنیاگرایی در عصر جدید و تبعیت از شیطان دارد و سیمای جمهوری اسلامی را مخدوش کرده، برای همین یک مصاحبه باید مدیریت مسئول و طراح این مصاحبه را تحسین کرد. این برنامه نه برای سرگرمی، بلکه برای توسعه آگاهی و شوق مبارزه و مقاومتی بزرگ در مقام سربازان امام عصر(عج) باید ارزیابی شود.

والسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس