کد خبر 996338
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
آماده‌باش 5 هزار مامور پلیس راه در طرح اربعین/ برخورد با تخلفات احتمالی اتوبوس‌ها

رئیس پلیس راه گفت: پلیس با هماهنگی با راهداری با اتوبوس‌هایی که بخواهند به صورت خودسرانه اقدام به سوار کردن زوار به صورت دربست و اخذ کرایه‌های سنگین کنند برخورد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، درخصوص آخرین تمهیدات پلیس راه در طرح اربعین حسینی اظهار داشت: 5 هزار مأمور پلیس راه از تاریخ 17 تا 29 مهر در آماده‌باش کامل در سه استان هدف -کرمانشاه، ایلام و خوزستان- و استان‌های منتهی به استان‌های هدف حضور فعال خواهند داشت. 

بیشتر بخوانید

گران فروشی بلیت اربعین آغاز شد +عکس

عزیمت ۳.۵ میلیون زائر ایرانی به کربلا برای مراسم اربعین

کرایه حمل‌ونقل زائران اربعین از کربلا به سمت مرز +جدول

رئیس پلیس راه با تاکید بر این مطلب که روان‌سازی بار ترافیک و ا یمنی تردد زائران از جمله اهداف مدنظر برای ماموران پلیس راه است به بسیج همه امکانات پلیس راه و پیش‌بینی برای ورود تیم‌های کمکی از کل کشور در طرح اربعین حسینی پرداخت و تصریح کرد: حدود 200 تیم از مأموران پلیس راه برای انجام مأموریت در طرح پیاده‌روی زوار اربعین حسینی پیش‌بینی‌شده‌اند. 

وی گفت: در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی و قم که استان‌های هم‌ مسیر و پرتردد در دسترسی زائران به استان‌های هدف هستند امکانات پلیس راه را مستقر و تقویت کرده‌ایم تا زائران بتوانند در کمال نظم و انضباط و آرامش به استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان برسند. 

سردار حسینی تخلفات حادثه‌ساز را خط قرمز پلیس راه دانست و گفت: برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز در دستور کار ماموران پلیس راه خواهد بود. 

وی در پاسخ به دیگر پرسش درخصوص ساماندهی اتوبوس‌ها به خصوص در هنگام بازگشت زوار اربعین حسینی از مرزها به داخل کشور  اعلام کرد: امسال قرار شد در پایانه برکت در شهر مهران دفاتر تعاونی مستقر شود تا این دفاتر نظارت بر امر مسافرگیری و نرخ اتوبوس‌ها داشته باشند؛ پلیس راه نیز بر عملکرد اتوبوس‌ها نظارت کرده تا از اقدام خودسرانه اتوبوس‌ها در سوار کردن دربست مسافران یا دریافت کرایه‌های سنگین برخورد کند؛ در این موضوع نیز با راهداری هماهنگی کامل شده تا بتوان برخی مواردی که زوار در سال‌های گذشته با آن مواجه بودند مرتفع کرد. 

رئیس پلیس راه به حادثه تصادفی که روز گذشته در استان گیلان و در محدوده بندر انزلی برای تعدادی از زوار اربعین حسینی به وقوع پیوست اشاره و خاطرنشان کرد:  یک دستگاه خودرو پراید با چند زائر پیاده برخورد کرد که متاسفانه دو زائر جان خود را از دست دادند؛ از رانندگان می‌خواهیم که در سطح جاده‌ها و در 30 کیلومتری شهرها دقت بیشتری داشته باشند و همچنین از زائران هم می‌خواهیم که برای پیاده‌روی مسیر امن را در نظر بگیرند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس