کد خبر 996226
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
منصور هادی

درپی سیطره شبه نظامیان گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن بر شهر عدن، دولت خودخوانده رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن شهر عتق در استان شبوه را به عنوان پایتخت خود تعیین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت خودخوانده عبدربه منصور هادی منصور رئیس جمهور مستعفی یمن بعد از سیطره نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر شهر صنعا پایتخت یمن فرار را برقرار ترجیح داد و به شهر عدن در جنوب این کشور فرار کرد.

بیشتر بخوانید:

عربستان اعضای دولت مستعفی یمن را تهدید به اخراج کرد

بیانیه مشترک عربستان و امارات در حمایت از دولت مستعفی یمن

در طول چهار سال گذشته، دولت هادی شهر عدن را به عنوان پایتخت دولت خودخوانده خود تعیین کرد، اما خود و وزیرانش به ندرت در آنجا حضور داشتند بلکه بیشتر وقت خود را در هتل های عربستان سپری می کردند.

درپی بروز اختلاف بین عربستان و امارات بر سر کنترل جنوب یمن، دو گروه شبه نظامی مورد حمایت آنها در شهر عدن به جان یکدیگر افتادند.

در یک سو شبه نظامیان شورای انتقالی و در سوی دیگر شبه نظامیان دولت هادی قرار داشتند که در نبردهای شدید دو ماه اخیر بین آنها شماری از دوطرف کشته و زخمی شدند.

با شکست شبه نظامیان هادی و سیطره شورای انتقالی بر شهر عدن و شهر زنگبار مرکز استان ابین در جنوب یمن، شبه نظامیان دولت هادی مجبور به فرار به شهر عتق مرکز استان شبوه شدند.

درپی این فرار، صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت هادی اعلام کرد که این دولت به شهر عتق مرکز استان شبوه بازخواهد گشت تا ادامه امور خود را به طور موقت انجام دهد تا به گفته او شهر عدن و سپس صنعا آزاد شود.

وی افزود: فرودگاه شهر عتق یک فرودگاه بین المللی خواهد بود و کار بازسازی بندر بلحاف در جنوب استان شبوه در کنار دریای عرب نیز تا این لحظه ادامه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس