کد خبر 996028
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
میشل عون

رئیس‌جمهور لبنان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که لبنان در برابر تجاوزگری‌های این رژیم از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که این کشور با همه ابزارهایی که دارد، به دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

از سودای «معامله قرن» تا ترس از نابودی/ آیا مقاومت می‌تواند جولان را آزاد کند؟

او گفت که رژیم صهیونیستی همواره قطعنامه ۱۷۰۱ نقض کرده است. این قطعنامه خواهان آتش‌بس بین لبنان و رژیم صهیونیستی است. عون به اقدام چند ماه پیش رژیم صهیونیستی در ارسال پهپاد به جنوب شهر بیروت، پایتخت لبنان اشاره کرد و گفت که تجاوز اسرائیلی‌ها به منطقه مسکونی، نقض خطرناک قطعنامه مذکور است.

رئیس‌جمهوری لبنان در مورد حملات اخیر خمپاره‌ای و توپخانه رژیم صهیونیستی به مزارع اشغالی شبعا لبنان و آتش‌سوزی این منطقه را «جنایت محیط‌زیستی بین‌المللی» دانست که باید مسبب آن محکوم شود.

عون با بیان اینکه لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند بوده و همواره به آن احترام گذاشته، گفت که این مسئله بدین معنا نیست که حق طبیعی و غیر قابل مناقشه لبنان در دفاع از خود را لغو می‌کند. او گفت که «ما از همه ابزارهایی که در اختیار داریم، از خاک و مردم خود دفاع می‌کنیم».

او گفت که دولت متبوع او عملیات حفاری برای نفت و گاز در آب‌های منطقه‌ای اطراف لبنان تا پایان سال میلادی جدید را آغاز خواهد کرد.

بازگشت آوارگان سوری به کشورشان

او در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان به مسئله حضور آوارگان سوری در لبنان اشاره کرد و گفت که جامعه بین‌الملل نمی‌تواند تنها به تأمین کمترین کمک‌های انسانی آن‌ها اکتفا کند و باید زمینه را برای بازگشت آن‌ها به کشورشان را فراهم کند.

میشل عون گفت که هم‌ اکنون شرایط بازگشت سوریه‌ای‌ها به کشورشان فراهم شده و اوضاع امنیتی در بیشتر مناطق سوریه مطابق گزارش‌های بین‌المللی باثبات است و دولت این کشور نیز بارها از بازگشت آن‌ها به سوریه استقبال کرده است.

رئیس‌جمهور لبنان از مواضع برخی کشورهای تاثیرگذار و سازمان‌های بین‌المللی مربوط که به دنبال سنگ‌اندازی در بازگشت آوارگان سوری به سوریه هستند، ابراز تعجب کرد و گفت که این کشورها و سازمان‌ها مدعی هستند که سوریه هنوز برای بازگشت امن نیست گویا که آن‌ها به گروگان‌هایی در «بازی بین‌المللی خود برای معامله بین خود» تبدیل شده‌اند.

میشل عون به موضوع آوارگان فلسطینی در لبنان نیز اشاره کرد و گفت که کاهش کمک‌های «آنروا»، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی مسئله خطرناکی است و باعث افزایش فشارهای اجتماعی و مالی به آن‌ها و دولت لبنان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس