کد خبر 995965
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
محمد ایمانی

چند ساعت بعد، معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور ضمن تکذیب خبر رویتر اعلام کرد "آنچه رویترز به نقل از روحانی در مورد آمادگی برای اصلاح یا کوتاه آمدن از برجام زده، صحیح نیست".

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

خبرگزاری رویترز دیروز به نقل از روحانی نوشت: "اگر تحریم‌ها برداشته شود، آماده‌ام درباره تغییرات، الحاقات یا اصلاحات کوچک در برجام گفت‌وگو کنم.»

چند ساعت بعد، معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور ضمن تکذیب خبر رویتر اعلام کرد "آنچه رویترز به نقل از روحانی در مورد آمادگی برای اصلاح یا کوتاه آمدن از برجام زده، صحیح نیست".

اما امروز سخنگوی دولت اذعان کرد "در این شرایط، امکان مذاکره هم وجود دارد. حتی برای اطمینان بخشی، رئیس‌جمهور بن‌بست شکنی کرده و مطرح کرده که دنبال تغییر کوچکی در دل برجام هستیم. ولی شرط ما این است که کشورهای طرف برجام به جایی که در برجام بودند، بازگردند و تحریم ها برداشته شود".

آقای روحانی روز اعلام توافق، تصریح کرد همه تحریم های مالی و بانکی و نفتی، در روز اجرای برجام بالمرّه (یکجا) برداشته می شود. حالا هم او می گوید آماده است تغییرات کوچکی(!) در برجام بدهد.

با کدام مجوز؟ اگر قرار باشد همین برجام نیم بند هم لوث شود و بشود در آن دست برد، دیگر کدام سند، طرف مالباخته توافق (روحانی) را می گیرد؟ اصلا وقتی باب چانه زنی درباره توافق منعقده را باز می کنید، مگر حد یقف هم دارد؟

ضمنا باید پرسید قول و قرار با چه کسی؟ با دولت آمریکا که تعهد و پیمان نمی شناسد؟ یا با اروپایی هایی که در پیمان شکنی، با آمریکا مسابقه گذاشته اند؟ مگر روحانی نگفت مذاکره با دولت آمریکا که قائل به تعهد نیست، دیوانگی است؟ پس چرا مرتکب دیوانگی می شود؟!

متاسفانه باید نوشت طرف مقابل، کاملا روحیات روحانی را با جزئیاتش شناخته است و بر اساس آن فشار می آورد. همان روحیه ای که وبسایت رادیو فرانسه مهر ماه 92 درباره اش نوشت دولت روحانی آماده فروش حقوق ملی است:

«ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. طبق این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، فروشنده، قیمت را کمتر خواهد کرد»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
    9 0
    خدایا مرگ این فریدونی را برسان دق مرگمان کرد.
  • سید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    6 0
    دولت روحانی و اصلاج طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با غرب!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس