شهردار تهران عذرخواهی کرد

شهردار تهران گفت: تولید و انتشار کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس، گام مهمی در راستای شناساندن این واقعه مهم به نسل‌های بعدی است.

به گزارش مشرق، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم «همراز با شقایق» ویژه نکوداشت ایثارگران، گفت: در آغاز هفته دفاع مقدس هستیم؛ مقطعی که نه تنها در تاریخ کشور که در تاریخ معاصر هم الگویی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی افزود: این الگو در جهت دفاع از وطن و اعتقادات بود و به خوبی این موضوع به جهانیان نشان داده شد و با نثار خون پاک بیش از ۲۰۰ هزار شهید به بار نشست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امنیت و آرامش امروز جامعه مرهون رشادت‌های شهدای گرانقدر است و گرامیداشت آنها به معنی زنده نگهداشتن یاد شهدا و صیانت از این حماسه بر ما واجب است.

وی ادامه داد: بخشی از صیانت از این حماسه مقدس به عهده خبرنگاران بوده است که هرچند که اسلحه به دست نگرفتند اما با قلمشان به حفظ و صیانت از دفاع مقدس پرداختند.

محسن هاشمی گفت: در ایام شهادت امام سجاد(ع) هستیم امامی که به اذعان سایر امامان به کمک حضرت زینب(س)، وقایع عاشورا را با سخنانشان زنده نگهداشتند و اگر روایت این دو بزرگوار نبود، کربلا در کربلا می ماند.

پیروز حناچی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس بزرگترین تهدید برای انقلاب نوپای ما بود.

شهردار تهران ادامه داد: بخشی از حرکت‌های آن روز دشمن برای ترساندن و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم بود.

حناچی گفت: از وقایع و اتفاقات جنگ، چند مورد آن خیلی مهم است اولینش این است که همواره در کنار فرماندهان جنگ، افرادی بودند که وقایع جنگ را به درستی می‌نوشتند؛ مکالمات میان فرماندهان ضبط شد تا این دفاع مقدس به خوبی ثبت و ضبط شود.

شهردار تهران تصریح کرد: اما بعد از جنگ هم با تولید و انتشار کتاب‌های مربوط به جنگ گام مهمی در راستای شناساندن جنگ به نسل‌های بعدی برداشته شد؛ نگارش جذاب جنگ منجر به تولید آثار فاخری شد که اینها باعث می‌شود جنگ آن طور که بوده به مخاطبینش شناسانده شود.

وی ادامه داد: برای مثال کتاب‌هایی مثل «دا» که توسط مقام معظم رهبری هم مورد تقدیر قرار گرفته‌اند از این دست کتاب‌های نگارش شده در حوزه دفاع مقدس است که باعث افتخار است.

سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در این مراسم گفت: در اصل، جنگ تحمیلی توسط رزمندگان ما تبدیل به دفاع مقدس شد؛ جنگ بر ما تحمیل شد و امام بزرگوار و عزیز ما این تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

 وی افزود: براساس اعمال و رفتار حسنه رزمندگان، جنگ تحمیلی تبدیل به جنگ و جنگ تبدیل به دفاع و دفاع تبدیل به دفاع مقدس شد.

سردار کوثری گفت: بر هر انسانی واجب است که از حریم انسانی خود و وطنش دفاع کند و از این رو دفاع ما دفاعی مقدس شد.

وی به خاطره‌ای از شهید ابراهیم هادی اشاره کرد و گفت: ایشان مربی ورزش بود و من با ایشان در سرپل ذهاب آشنا شدم؛ وقتی قرار شد به سومار و سرپل ذهاب برویم، دیدیم شهر خالی است و متوجه شدیم جمعی از رزمندگان در این شهر هستند و به اسم دستمال سرخ‌ها شناخته می‌شوند.

سردار کوثری افزود: وقتی وارد محل حضور آنها شدیم دیدیم اینها دارند با اسلحه میل زورخانه می‌گیرند و یک بسیجی هم با قابلمه ضرب زورخانه گرفته بود که همان ابراهیم هادی بود؛ شهید هادی در یک تکه کاغذ اسم چند نفر را نوشت و جلوی هر کدام هم عددی نوشت و داد به یکی از رفقای ما و گفت اینها نیازمند هستند من توان بازگشت به تهران را ندارم این پول را به این نیازمندان برسان.

وی ادامه داد: ابراهیم هادی به من گفت من دلم می‌خواهد مانند حضرت زهرا شهید شوم و پیکرم بین این دشت هیچ‌وقت پیدا نشود و همین‌گونه هم شد و رزمندگان این‌گونه با خدا معامله می‌کردند.

جانشین قرارگاه ثارالله تصریح کرد: عراق از سوی سردمداران قدرت تحریک شد و به ما حمله کرد آن هم با ۱۲۰ هواپیما اما صبح روز یک مهر، من رادیو بی بی سی را گوش می‌کردم ببینم چه می‌گوید؛ آن زمان این رادیو مقایسه‌ای میان ارتش ایران و عراق کرد و گفت ایران ۸ میلیارد دلار ذخیره دارد و عراق ۳۶ میلیارد دلار اما بعد از جنگ نوشتند عراق چقدر بدهی به بار آورده است؛ دلیلش این بود که جنگ را مردم در کنار بسیج و ارتش اداره کردند و مردم به کمک جنگ و جبهه‌ها آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    بابا مرزهای نفاق را چندین برابر جابجا کردی شبونه کلمه شهید رو از سر کوچه ها و خیابان ها حذف میکنن صبحا از شهدا تمجید میکنن
  • NL ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    دو روهای لیبرال...خدامیدونه درسرتون بااین همه تناقض گویی چی میگذره
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    حناچی دیگه حناش برای ما رنگ نداره تناقض هم حدی داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس