کد خبر 995782
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
سلطانی فر و داورزنی

محمدرضا داورزنی-معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش- در صورت انتخاب به عنوان رییس فدراسیون والیبال می‌تواند کار خود را در این وزارت‌خانه ادامه دهد یا باید از سمت خود استعفا دهد؟

به گزارش مشرق، هرچند معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است در صورت انتخاب به عنوان رییس فدراسیون والیبال دو شغله خواهد شد و در این صورت مطابق قانون نمی‌تواند در وزارتخانه انجام وظیفه کند، اما چندی پیش روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که محمدرضا داورزنی در صورت انتخاب در مجمع ریاست فدراسیون والیبال می‌تواند به عنوان سرپرست هم کار خود را در این وزارتخانه ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

داورزنی:از معاونت‌وزارت‌ورزش استعفا نکرده‌ام

۲۴ شهریور ماه سال جاری و در آخرین روز از زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال بود که محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز برای حضور در این مجمع نام نویسی کرد. وی سال ۱۳۸۵ تا اوایل سال ۱۳۹۶ رییس فدراسیون والیبال بود و در  بهمن‌ماه ۱۳۹۵ از سوی سلطانی‌فر به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد.

محمدرضا داورزنی بدون استعفای رسمی از معاونت وزارت ورزش برای انتخابات والیبال ثبت‌نام کرده است و درحالی که خبرهایی مبنی بر ارائه استعفای وی به وزیر ورزش و جوانان منتشر و اعلام شد که در در زمان برگزاری انتخابات و احتمال انتخاب وی به عنوان ریاست فدراسیون والیبال، استعفای وی رسما اعلام خواهد شد، با این وجود محمدرضا داورزنی به شخصه خبرهای منتشر شده مبنی بر استعفایش از وزارت ورزش و جوانان را تکذیب و اعلام کرد که استعفایی در کار نیست.

ماجراهای استعفای داورزنی از آن‌جا جنجال برانگیز شده که او ابتدا در ۲۳ مرداد ماه ۱۳۹۸ در جمع خبرنگاران درباره استعفایش از وزارت ورزش در صورت حضورش در انتخابات فدراسیون والیبال، گفت: "قانون می گوید سرپرست فدراسیون اگر بخواهد ثبت نام کند باید استعفا بدهد. هیچ مسئولی هم در زمان انتخاب شدن نباید دوشغله باشد و باید از سمت خود استعفا بدهد. من سعی می‌کنم در انتخابات فدراسیون والیبال ثبت نام نکنم، اما اگر هم ثبت نام کردم، از معاونت استعفا می‌دهم." با این‌ وجود اما وی با حفظ سمت در وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون والیبال نام نویسی کرد خبری هم از استعفا نیست.

وی در تازه‌ترین اظهاراتش اعلام کرده است: "موضوع استعفایم از زمان ثبت نام کاندیداهای فدراسیون والیبال مطرح شد و ثبت نام من هم به معنی استعفایم نیست و انشاالله پس از ارزیابی صلاحیت ها و  حضور اینجانب در انتخابات و برگزاری مجمع مشخص می‌شود که می‌توانم به عنوان معاون وزیر در وزارت یا فدراسیون والیبال انجام وظیفه کنم. چنانچه در انتخابات فدراسیون بتوانم موفق شوم دو شغله خواهم شد و در این صورت است که مطابق قانون در وزارتخانه نمی‌توانم انجام وظیفه کنم. در این شرایط، مطابق قانون وزیر ورزش وجوانان تصمیم خواهد گرفت و اینجانب تا آن زمان با قوت و قدرت به کار خود ادامه خواهم  داد".

صحبت‌های معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حالی از سوی پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه منتشر شد که چندی پیش در همین پایگاه خبری اعلام شد: "محمدرضا داورزنی در صورت انتخاب در مجمع ریاست فدراسیون والیبال می‌تواند به عنوان سرپرست هم ادامه کار بدهد و ثبت نام وی در انتخابات، خللی در ادامه مسوولیت داورزنی به عنوان معاون قهرمانی ایجاد نمی کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده بود "وی می تواند به عنوان نامزد در انتخابات ریاست والیبال حضور یابد و در صورتی که رای بیاورد با توجه به اینکه نمی تواند همزمان دو شغل را داشته باشد در این صورت یا به عنوان سرپرست معاونت قهرمانی ادامه فعالیت می‌دهد یا وزیر فرد دیگری را به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تعیین خواهد کرد. "

نکته مهم اما مغایرت در موضع‌گیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان وزارت ورزش و جوانان است، اینکه محمدرضا داورزنی به شخصه اعلام کرده است در صورت انتخاب به عنوان رییس فدراسیون والیبال دوشغله به حساب می‌آید و مطابق قانون در وزارتخانه نمی‌تواند انجام وظیفه کند. مسئله‌ای که سخنگوی پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص آن اعلام کرده که محمدرضا داورزنی در صورت انتخاب در مجمع ریاست فدراسیون والیبال می‌تواند به عنوان سرپرست هم ادامه کار بدهد و ثبت نام وی در انتخابات، خللی در ادامه مسوولیت داورزنی به عنوان معاون قهرمانی ایجاد نمی کند. "

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس