کد خبر 995741
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
مرکل ترامپ

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی دولت آلمان از گفت‌وگوی صدراعظم این کشور با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران خبر داد. 

بیشتر بخوانید:

ترامپ: ایران تمایل به مذاکره دارد، من هنوز موافقت نکرده‌ام

سخنگوی دولت آلمان سه‌شنبه گفت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ترامپ درباره ایران و مسائل تجاری گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری رویترز نوشت جزئیات بیشتری از محتوای گفت‌وگوی سران دو کشور در دست نیست. 

پیش از این، پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران گزارش داده بود حجت الاسلام حسن روحانی در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با مرکل دیدار و گفت‌وگو کرده است. 

مرکل در بیانیه‌ای درباره دیدار با روحانی گفت: «من با روحانی درباره نحوه دستیابی به ثبات در خاورمیانه گفت‌وگو کردم.»

آلمان در کنار دو کشور اروپایی دیگر (فرانسه و انگلیس) شب گذشته در بیانیه‌ای همسویی با سیاست‌های آمریکا علیه ایران را علنی کردند. 

سران سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) دوشنبه شب از ایران خواستند وارد چارچوب مذاکرات «طولانی‌مدت» بر سر برنامه هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی شود. 

تروئیکای اروپا علاوه بر این، در ادامه ادعاهای خود همنوا با ریاض و آمریکا مدعی دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی شدند. 

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا هیچ اقدام عملی برای عمل به وعده‌های خود انجام ندادند.

اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با تصمیم آمریکا در زمینه برجام با سایر ادعاهای این کشور در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران همسو شده است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس