کد خبر 995381
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
پایانی بر «تخیل شیرین» ترامپ

واشنگتن از سویی تهدید مستمر را در دستور کار قرار داده و از دیگرسو، از برآورده ساختن خواسته متحدان صهیونیست و عرب خود در مهار جمهوری اسلامی ایران درمانده است.

به گزارش مشرق، مواضع زیگزاگی و اظهارات ضدونقیض مقامات امریکایی حاکی از سردرگمی کاخ سفید در اتخاذ رویکردی قطعی در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

واشنگتن از سویی تهدید مستمر را در دستور کار قرار داده و از دیگرسو، از برآورده ساختن خواسته متحدان صهیونیست و عرب خود در مهار جمهوری اسلامی ایران درمانده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ بالاخره اعتراف کرد!

«فیلیپ گوردون» کارشناس و تحلیلگر مسائل راهبردی در اندیشکده "شورای روابط خارجی" امریکا، در این زمینه اظهار داشت: پرزیدنت ترامپ مایل است از سراشیبی تند ناشی از اقدام نظامی علیه ایران پرهیز کند؛ زیرا می‌داند که حمله به ایران می‌تواند جنگی گسترده‌تر، بحران جهانی انرژی، بحران در قیمت بنزین در امریکا، سرخوردگی در انتخابات و خشم سیاسیون را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ترامپ ظاهرا امیدوار بود با نابودی برجام و فشار تحریمی، ایرانی‌ها را به میز مذاکره بازگرداند و به یک توافق بهتر برسد که در آن، پایان برنامه غنی‌سازی، موشک‌های بالستیک و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی لحاظ شده باشد؛ ولی مشخص شد که چنین انتظاری از ابتدا یک "تخیل شیرین" بوده است.

«ماهان عابدین» پژوهشگر حوزه امنیتی ـ نظامی نیز طی یادداشتی برای پایگاه "میدل ایست آی" خاطرنشان ساخت: دستاوردهای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک ایران از حضور در سوریه، این کشور را به قدرت غالب منطقه بدل ساخته است؛ تا جایی که حتی برای جنگ با امریکا نیز از آمادگی کافی برخوردار است.

وی افزود: ایران در حال حاضر به‌عنوان قدرتی انقلابی با حامیان پرشمار در میدان خاورمیانه قد علم کرده است که در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به امریکا و انگلیس هم از توانایی و ظرفیت بالاتری برخوردار است.

عابدین همچنین هشدار داد: اصرار بر فشار حداکثری یا رویارویی نظامی با ایران، نه‌تنها ممکن است به شکستی برای امریکا ختم شود؛ بلکه موجودیت عربستان، امارات و اسرائیل را نیز تهدید خواهد کرد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    اى بابا شنونده بايد عاقل باشه ! قرار نيست كه در برابر دنيا قد علم كنيم !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس