کد خبر 995305
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
برنامه‌ ورزشی تلویزیون

شبکه الجزیره در یک افشاگری، جزئیات تازه‌ای در خصوص شبکه سعودی «بی آوت کیو» که به سرقت برنامه‌های ورزشی دیگر شبکه‌ها متهم است، منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره روز یکشنبه (دیروز) در برنامه «ما خُفی اعظم» دست به افشاگری‌های جدیدی در خصوص شبکه ماهواره‌ای «بی آوت کیو» زد؛ شبکه‌ای که دست به دزدی محصولات تولیدی دیگر شبکه‌ها به خصوص شبکه‌های قطری می‌زند.

بیشتر بخوانید:

نقش زنِ سعید ملایی در سناریو نتانیاهو +عکس

سرهنگ علیفر هم از ایران می‌رود!

ابتدا در خصوص شبکه «بی آوت کیو» باید گفت که این شبکه در آگوست سال ۲۰۱۷ و چند ماه پس از آغاز بحران قطر در ریاض راه‌اندازی شد و تا کنون بسیاری از نهادهای بین‌المللی از این شبکه به علت سرقت و عدم رعایت مالکیت معنوی، شکایت‌ کرده‌اند. در دسامبر سال گذشته میلادی سازمان تجارت جهانی با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی شکایت‌ها علیه عربستان سعودی به دلیل سرقت معنوی که این شبکه انجام می‌دهد، موافقت کرد.

اما مجموع شبکه‌های «بی ان اسپورتس» قطر تا کنون اصلی‌ترین هدف این سرقت بوده‌اند و بسیاری از برنامه‌های ورزشی این شبکه بدون پرداخت حق پخش در شبکه «بی آوت کیو» نیز پخش می‌شود. در اکتبر سال گذشته شرکت «بی ان اسپورتس» قطر از عربستان سعودی خواست تا به علت حمایت از شبکه «بی آوت کیو» یک میلیارد دلار غرامت مالی بدهد.


عمده برنامه‌های ورزشی شبکه «بی آوت کیو» از شبکه «بی ان اسپورتس» قطر سرقت می‌شود

در برنامه‌ای که شبکه الجزیره روز گذشته روی آنتن برد، آمده است که دو شرکت سعودی «سِلِویژن» و «شماس» کار دزدی اطلاعات را برای شبکه «بی اوت کیو» انجام می‌دهند. شبکه‌ای که مقر آن در منطقه «القیروان» ریاض، پایتخت عربستان قرار دارد. این دو شرکت طی قرار دادی، برنامه‌های «بی اوت کیو» را در ازای مبلغ سالیانه یک میلیون و سیصد هزار دلار در ماهواره «عرب سات» پخش می‌کنند.

الجزیره همچنین به اسنادی دست یافته است که نشان از رد و بدل شدن مبالغی میان شرکت‌های دخیل در این سرقت معنوی و سازمان ارتباطات ماهواره‌ای عرب (عرب سات) دارد. همچنین کاشف به عمل آمده است که به علت افزایش فشارها به دولت سعودی، شبکه «بی اوت کیو» قصد دارد مقر خود را به یکی از کشورهای آفریقایی منتقل کند.

در همین حال  «علی بن فطیس المری» دادستان کل قطر نیز در گفت‌وگو با برنامه شبکه الجزیره از بازداشت سه تن از کارمندان شبکه «بی ان اسپورتس» که برای عربستان سعودی و مصر کار می‌کردند خبر داد و گفت که این افراد پس از محاصره قطر به عربستان رفته و با فردی به نام «ماهر المطرب» افسر اطلاعاتی سعودی دیدار کردند و اطلاعات شبکه بی ان اسپورتس را به سعودی‌ها می‌فروختند.

او گفت: ما در برابر یک دزدی دولتی قرار داریم. هدف از دزدی برنامه‌های «بی ان اسپورتس» سیاسی است و نه تجاری و هدف این است که مردم عربستان برنامه شبکه‌های قطری را مشاهده نکنند.

کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پس از محاصره قطر در ژوئن ۲۰۱۷، شبکه «بی ان اسپورتس» را نیز تحریم کرده و دفاتر این شبکه ورزشی را تعطیل کردند. تمامی دستگاهها و اموال و ساختمان این شبکه نیز مصادره شد.

شبکه الجزیره در گزارش خود از دفتر «بی اوت کیو» نوشته است که عمده وسایل استفاده شده در این شبکه همان دستگاههای مصادره شده «بی ان اسپورتس» است 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس