آیا انصارالله می‌تواند رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار دهد؟

موفقیت یمنی‌ها در حملات ضد آرامکو٬ بنا به دلایل مختلف امنیت رژیم صهیونیستی را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره هدف قراردادن پالایشگاه شرکت آرامکو توسط یمنی‌ها٬ نوعی جهش بی‌سابقه در معادله بازدارندگی آنها برابر سعودی‌هایی بود که از هیچ جرم و جنایتی برای تسلیم کردن ملت صبور یمن دریغ نکردند. این پاسخ یمنی‌ها همچنین ضربه‌های دردناکی به عربستان وارد کرد.

لازم به یادآوری است که این نخستین بار نبود که انصارلله موفق به هدف‌گیری مواضع دشمن متجاوز شد٬ بلکه پیش از این نیز در مورد هدف قراردادن امارات و عربستان به منظور تثبیت معادله بازدارندگی خود ضد دشمن و مقابله با ظلم و جنایت و نیز توقف جنگ ضد غیرنظامیان به خوبی عمل کرده بود. با وجود این که یمن از پنج سال گذشته تاکنون همچنان در معرض محاصره و جنگ و ویرانی و گرسنگی بوده٬ مردم این کشور ثابت کردند که انرژی‌های علمی خود را برای چنین روزهایی ذخیره می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

اما نکته قابل توجه این است که انصارالله یمن در این زمینه همانند عربستان و ائتلاف متجاوز آن رفتار نکرده و همه حملات خود را به دور از تجمعات غیرنظامیان ترتیب می دهد. در این میان آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس هم‌پیمان آن موفق نشدند تا افکار عمومی را درباره حواشی این حملات منحرف کنند.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین هدفی که از این تغییر بی‌سابقه در معادله بازدارندگی جدید یمنی‌ها مقابل متجاوزان سعودی حاصل شد٬ این باشد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی قادر به هدف‌گیری دشمن صهیونیستی نیز هستند. علت این امر می‌تواند این مسئله باشد که فاصله میان جنوب دریای سرخ و استان تبوک در شمال غرب عربستان٬تقریبا برابر با فاصله میان این دریا با بندر ایلات اسرائیل است. همین موضوع نشان می‌دهد که امنیت نیروهای اشغالگر صهیونیستی در معرض خطر بوده و امکان مورد هدف قرار گرفتن حاکمیت صهیونیست‌ها توسط انصارالله٬ در یک فرصت مناسب وجود دارد.

همچنین باید اشاره کنیم که موفقیت انصارالله در هدف‌گیری آرامکو٬ نشان‌دهنده دقیق بودن سلاح‌های آنها و هماهنگی گسترده و مناسب میان نیروهای یمنی است که توانستند در یک زمان٬ سه حمله ضد این شرکت ترتیب دهند.

لازم به ذکر است که ضربه سنگینی که به آرامکو وارد شد٬ شکست و ناکامی رادارها و تجهیزات دفاعی آمریکا و غرب را نیز در رهگیری سلاح‌های یمنی نشان داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    تو رو خدا اجازه بديد اين يكى رو كه زائيديم بزرگش كنيم بعد براى اسرائيل نقشه بكشيد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس