کد خبر 995184
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
اسرائیل|نتایج نهایی شمارش آرای کنست ۲۲؛‌ شکست نتانیاهو در برابر گانتس در گام اول

نتایج نهایی شمارش آرای کنست ۲۲؛ از دستیابی ائتلاف ژنرال‌ها به ۳۳ کرسی و حزب لیکود به ۳۱ کرسی حکایت می‌کند تا اولین شکست نتانیاهو در برابر ژنرال گانتس در کسب حداقل پیروزی در انتخابات رژیم صهیونیستی رقم بخورد.

به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه معاریو،  کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات کنست 22 را اعلام کرد که بر اساس آن، حزب آبی سفید معروف به ائتلاف ژنرال‌ها به ریاست بنی گانتس به 33 کرسی، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو به 31 کرسی، فهرست مشترک عربی به 13 کرسی، حزب شاس به 9 کرسی، اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن به 8 کرسی، یهودوت هتوراه به 8 کرسی، یامینا به هفت کرسی، حزب کار-جشر به 6 کرسی و اردوگاه دموکراتیک به 5 کرسی دست یافته‌ اند.

بیشتر بخوانید:

احزاب مهم اسراییل هم نتانیاهو را تنها گذاشتند

بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید در پایان اعلام نتایج نهایی گفته است حزبش پیروز شده و حزب بزرگتر است. وی افزود بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نخست وزیر در کسب فراکسیون اکثریت که به آن چشم دوخته(کسب 61 کرسی کنست) ناکام مانده است که ما را مجبور به مشارکت در انتخابات کرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و رئیس حزب لیکود که در سخت‌ترین شرایط خود به سر می‌برد، در واکنش به نتایج نهایی گفته است هم گفته است هیچ گزینه‌ای در برابر ما جز تشکیل دولت وحدت فراگیر تا حد امکان وجود ندارد، دولتی که از تمام طرف‌ها تشکیل شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس