حذف یارانه‌ نمایه

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد، در واکنش به حذف یارانه دهک‌های بالا توسط دولت با بیان اینکه طبق اطلاعات و مستندات افراد مغرضی در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها دست به انجام این کار زده‌اند اظهار داشت: این اقدام عملی کاملاً غیرقانونی است و انتظار داریم دولت سریعاً موضع خود را در این رابطه تغییر دهد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه مجلس چند سالی است که در مورد ضرورت حذف یارانه ثروتمندان و جهت موظف کردن دولت به این کار قانون تصویب می‌کند عنوان کرد: اخیراً دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رسانه و مجلس اعلام کردند، قدرت شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه را ندارند.

بیشتر بخوانید:

کوچکی‌نژاد اقدام اخیر دولت در حذف یارانه برخی افراد را کاری کاملاً برعکس و خلاف قانون اعلام کرد و بیان داشت: آمارها و اطلاعات ما نشان می‌داد که دولت و سازمان‌های وابسته به آن هیچ وقت برای شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه به خودشان زحمت انجام تحقیق و تهیه یک گزارش شفاف و عملی را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه دولت قانون را برعکس اجرا کرده و به جای افراد ثروتمند یارانه افراد محروم و صد در صد نیازمند را حذف کرده است تصریح کرد: امروز در همین شهر رشت هر کجا که برای سرکشی به امور می‌رفتم مورد اعتراض شدید افرادی که یارانه آن‌ها به اشتباه قطع شده قرار گرفتم.

وی از جمله افرادی که یارانه‌ آن‌ها توسط دولت قطع شده را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، قشر کارگر و کارمند ساده اعلام کرد و افزود: به اعتقاد بنده این اقدام دولت با توجه به اطلاعات امروزی که در دست است توسط افراد ضدانقلاب و مغرضی انجام شده است که به یک شکلی می‌خواهند بین مردم و نظام دیوار ایجاد کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ورود مجلس در نخستین جلسه آینده خود به موضوع حذف یارانه دهک‌های نیازمند جامعه خبر داد و اظهار داشت: این رفتار دولت غیرقانونی است و وزارتخانه‌های ذیربط و سازمان برنامه و بودجه که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات دهک‌های بالا را داشتند مقصر هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس نگرانی بسیار شدید مردم از این کار غیرحرفه‌ای و عجیب دولت در حذف یارانه نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: انتظار داریم دولت هرچه سریع‌تر از این موضع خود عقب‌نشینی کرده و ضعف‌های کار خود را برطرف کند و گرنه مجلس در برابر این اقدامات غیرقانونی ساکت نمی‌ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • MAHMOUDSALMANI110 IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    تیغ بران داد گربه دستت روزگار .. اره برقی در نیار!! آقا چرا از یارانه ی مددجوهای امداد کم کردین برای بدهکاری وام!!؟؟
  • Tara IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    1 0
    والا همسر من بعد سه سال بیکاری تازه دوماهه میره سرکار و هنوز بیمه هم نشدیم. فکر کنم دولت فهمیده و یارانه مارو قطع کرده. تو شهر ما میلیاردرایی هستن که یارانه میگیرن و حق خودشون میدونن. حالا چرا مال اونا قطع نشده و واسه ما قطع شده خدا عالم
  • کبری ابوالخیری IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    1 0
    بانویی مطلقه متولد1345ومستعمربگیربعدازفوت پدرم میباشم بیماروزمینگیرومستاجر.لطفاراهنمایی بفرماییدکدلم سازمان رسیدگی مینماید؟زیرابارهاتکرارأمراجعه به دفاترمربوطه نمودم وهیچ پیگیری نگشته.حتی1بازرس برای وضع بیوه بودن ومشگلاتمان کاری نکردند.من دخترآن نظامی وطن هستم که اکنون درعذابم وهیچ شعبه یابازرسی زحمت پیگیری برای امثال من نکردند.لطفاحق الناس نیازمندان رابرسی فرمایید.بخاطرخداوندحداقل تخفیف مشگلمان نشدند؟............
  • عباس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    با سلام کارگر کارخانه ای با قرارداد های شش ماهه هستم بعد از 26 سال سابقه کار حقوق دریافتی ام با اضافه کاری 15 میلیون شده در اولین اقدام مواجه با حذف یارانه و معیشت شده ام. البته منکر اینکه خیلی ها شرایطشان ناگوارتر از بنده میباشند نیستم ولی آیا افزایش حقوق امسال کارگران را با قطع یارانه دولت جبران میکند؟ دولت محترم بنده کارگر را ثروتمند شناسایی کرده است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس