نواخته شدن زنگ مدرسه توسط روحانی

رئیس جمهور گفت: همه آینده انقلاب اسلامی در دستان فرزندان این کشور بوده و باید توسط نسل سوم و چهارم ساخته شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که امروز (دوشنبه) به طور رسمی با نواخته شدن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) توسط وی آغاز شد گفت: خوشحالم که در سال ۹۸-۹۹ در جمع شما دانش آموزان هستم. آغاز مهر به عنوان عید نوروز علم و دانش، تحقیق و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.برای ما امروز یک روز بیادماندنی است.

روحانی تصریح کرد: هم برای شما دانش آموزان هرسالی که وارد مدرسه می شوید یک روز به یاد ماندنی در سال تحصیلی شماست و هم برای پدر و مادران و خانواده گرامی شما که از هفته ها و ماهها پیش تلاش می کنند تا ثبت نام کنند نام عزیزانشان کتابها و لباسها تهیه شود و آمادگی روحی پیدا کنند روز مهمی است.

ببینید:

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مهم این است که در کنار تلاش معلمان، تلاش شما دانش آموزان و خانواده ها، دولت تلاش می کند که امروز آن کمبودی که وجود دارد بهتر جبران کند. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمین است و آنها هستند که آینده کشور را می‌سازند. 

وی با تاکید بر اینکه همه آینده کشور در دستان فرزندان آن است افزود: ما از لحاظ دولت همه تلاش ما این است که وزارتخانه آموزش و پرورش و بخش های مدیریتی و آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند و مکان تدریس و درس یعنی مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: کاری که ما باید انجام دهیم مدرسه ها را بسازیم و تعمیر و آماده کنیم، ‌معلمان لازم را استخدام کنیم و بودجه آموزش و پرورش را تهیه کنیم و به موقع بتوانیم پرداخت کنیم و معلمان ما هم در حدی که در توان ما است آنها را یاری و کمک کنیم. آینده کشور باید توسط نسل سوم و چهارم ساخته شود. محیط مدرسه باید برای دانش آموز لذت بخش باشد. 

وی اظهار داشت: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر و شاد و پرنشاط برای دانش آموزان هست؟ اگر محیط مدرسه محیطی پرنشاط است دانش آموزان برای ما بنویسند که این محیط چگونه شادتر و امن تر خواهد شد؟ 

روحانی خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در مدرسه با معلمان خود رابطه پدری و مادری برقرار کردند و محیط کلاس تبدیل به محیط رشد در آن صورت پیشرفت کشور بهتر انجام خواهد شد. 

وی گفت: نباید محیط مدرسه به محیطی دوقطبی تبدیل شده و عده‌ای رنج بکشند و مورد استهزا قرار گیرند و عده‌ای هم طور دیگری باشند. 

رئیس جمهور افزود: همه باید یکدیگر را یاری کنیم تا مدرسه‌ای شاد و پرنشاط داشته باشیم تا بتوانیم آینده ای خوب را با هم بسازیم. در آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امروز بودجه آموزش و پرورش ۴۶ هزار میلیارد تومان است یعنی بودجه آموزش و پرورش در طول این ۶ سال به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: حقوق معلمین به طور متوسط در سال ۹۲ یک میلیون و ۳۰۰ هزارتومان بوده است و امروز حقوق معلمان به طور متوسط ۴ میلیون و صدهزارتومان است، یعنی در طول ۶ سال  حقوق معملین تقریبا ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده است مدرسه بهتر،حقوق بیشتر برای معلمین، و تلاش بیشتر برای کتاب‌های درسی و محیط مناسب برای آموزش و پرورش آماده کند.

وی گفت: در کنار دولت خانواده‌های شما هستند که بی‌تردید همه آرزوی آنها موفقیت شما است، درس خوب خواندن، درس یاد گرفتن و آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده و این که بتوانید در آینده بار مسئولیت سنگینی را بر دوش بگیرید. همه آینده کشور از آن شما است، شما نسل سوم و چهارم انقلاب هستید، نسل اول و دوم در حال پایان مسئولیت و ماموریت خود است. 

رئیس دولت دوازدهم گفت: همه کشور در اختیار شما است،‌ این شما هستید که باید آینده کشور بسازید. بنابراین بی‌تردید خانواده ها باید در زمینه آموزش، شما را یاری کنند و اگر مشکلی در مدرسه دارید، حتما خانواده شما با مسئولین مدرسه بدون تعارف در میان بگذارند چون آموزش، زندگی و آینده شما برای همه ما بسیار اهمیت دارد.

روحانی اضافه کرد: مساله سوم مساله معلمان است که بار اصلی بر دوش آنها است. سنگین‌ترین بار کشور بر دوش معلمان است. آنها هستند که آینده کشور را می سازند و این بوستان و گل‌های زیبای آن را برای این که در سراسر کشور عطر آن به مشام برسد، آماده می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    23 2
    حقوق معلمان کی 4 برابر افزایش یافت؟ حالا خدا رو شکر . ولی چرا پرت و پلا میگه این یارو. نسبت به دولت احمدی نژاد، افزایش 30 درصد هم نیست.
  • زین الدین IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    26 0
    با سلام و عرض ادب و احترام اظهارت اقای روحانی در باره افزایش حقوق معلمان به نسبت چهار برابر در بازه شش ساله واقعیت ندارد. از معلمین با سابقه مصاحبه بگیرید و ببینید چه می گویند ....
  • امین IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    29 1
    حقوق کدام معلم 4برابر شده .یا به شما گزارش دروغ میدهند و از کشور بی خبرید یا به دروغگویی عادت کردید
  • حقیقت IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 17
    با سلام : ما منکر زحمات معلمین نیستیم ام 3 ماه تعطیلی تابستان و 20 رو ز ایام عید رو کدام کارمند داره
    • حسن IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      17 1
      همه کارمندان یک ماه مرخصی دارند که معلمان ندارند.از طرفی کدوم کارمند کار اداره را مجانی تو خونه انجام میده؟در حالیکه معلمان هر روز بخشی از وقتشون در خانه را باید صرف تصحیح اوراق طرح سوال و درس کنند.از طرفی هیچ کارمندی با وسیله شخصی به محل کارش نمیره(بعضا۱۰۰کیلومتر)به جز معلمان روستاهاو...
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      6 0
      کارمندان هم مانند معلمان از حقوق دولتی ومزایا برخوردارند بیچاره کارگران وکسبه که که از یه طرف زیر تیغ شهرداری ومالیات وعوارض هستند و از طرف دیگر تا کارکنند نان شب ندارند بدون امنیت شغلی
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 4
    رییس جمهور" آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر و شاد** و پرنشاط*** برای دانش آموزان هست؟ اگر محیط مدرسه محیطی پرنشاط*** است دانش آموزان برای ما بنویسند که این محیط چگونه شادتر***و امن تر**** خواهد شد" توجه فرمودید یعنی اقای فریدونی فقط زوم کردن روی شادی اونم لابد از نوع ترانه جنتلمن و... فقط موندم با این کارها ایا مدرسه امن تر میشه یا ..... راستی در مورد افت سواد دانش اموزوان نسبت به دهه قبل احیانا نظری ندارند؟
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 4
    به به پروژه ساسی مانکن امسال از روز اول مهر و با سوال فریدونی از دانش اموزان کلید زده شد یعنی از همان اول سال به دانش اموزان جهت گیری و دغدغه ذهنی رو دادن درباره شاد بودن و ترانه و اینا. فکر کنم این جمله را که ماموریتشان در حال اتمام است را راست گفتن ماموریت اجرای 2030
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    15 0
    رییییییییییییس جمهور! هنوز نمیدونه برای دانش اموزان صحبت می کنه و روز معلم نیست که از افزایش حقوق صحبت کنه اونم از افزایش حقوق خیالی.
  • GB ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 10
    معلم ها رسما سه ماه تابستان و یکماه تعطیلات عید و بارندگی و آلودگی هوا حقوق مفت از بیت المال میگیرند که غلط است.دولت باید از معلمان در ایام تعطیلات مدارس در مراکز پژوهشی استفاده کند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    21 1
    دروغ میگه . دکتر نوبخت ومشاورانش اطلاعات دروغ بهش گفتن . دور از شان ریس جمهور یک کشور که به دانش اموزان ابتدایی بگه حقوق معلمانتون چند
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 0
    6/5 صبح بچه رو بیدار کنی از مدرسه درس دانش معلم و حتی پدر و مادر فراریه. ساعت8/5 یا 9 صبح مدرسه باید باز شه. مشق شب باید حذف شه زمان تو مدرسه کم نیستش که بچه رو با مشق شب تا چند ساعت درگیر شه پس کی بچگی کنه. زده میشه آقا . مدرسه جای کشف استعداد و پرورش اونه نه جای میرزا بنویسی اونهم با این همه سیستم های پیشرفته و...
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
      0 0
      همین میرزا بنویسی حذف شده که بچه دبیرستانی پرورش یافته با حذف مشق املای خیلی از کلمات رایج رو بلد نیستن. نه افراط نه تفریط
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    3 0
    تورم چی ؟ اصلا ولش کن حالا بر فرض ما گوسفندیم تو که می گی دکتری چرا یه جور صحبت می کنی انگار داری برا گوسفندا سخنرانی می کنی؟
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 7
    معلمان 4 ماه از سال حقوق الکی میگیرند
  • رضا IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 1
    در دولت حسن روحانی بیشترین فشار به کارمندان دولت است دلیلش را نمیدانم دقیقا یا به علت این است که اینها دم دست هستند و راحت می توانند هر بلایی می خواهند به سرشان بیاورند یا اینکه دولت برای اجرای طرحها و فشارهای سیاسیش و شکستهای برجامیش تنها گزینه دم دستی و راحت که می تواند فشار وارد کند این کارمندان بدبخت هستند که بدون زحمت می تواند حقوق و مزایاشون را کم کند؟؟؟!!!!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 0
    ریاضی هم که بلد نیستی ، اگر فرض شما درست باشه تازه سه برابر شده
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    تورم هم 40برابرافزایش یافته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس