image-20190922142554-3.jpeg

ابتکار مدعی شده است که اصلاح طلبان خطرات بسیاری را از سر ایران دور کردند. مستندات بسیاری در رد این ادعا وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ابتکار: اصلاح طلبان، خطرات بسیاری را از سر ایران دور کردند!

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «"معصومه ابتکار" معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:"جریان اصلاحات در پی ائتلاف با اعتدال توانسته بسیاری خطرات را از سر کشور دور کرده و در سطح داخلی هم بسیاری از روندها را اصلاح کند"».

ابتکار مدعی شده است که اصلاح طلبان خطرات بسیاری را از سر ایران دور کردند. مستندات بسیاری در رد این ادعا وجود دارد. اما در اینجا تنها به ۲ نمونه اشاره می‌کنیم.

طیف اصلاح طلب در سال ۸۸، با لگدمال کردن آرای مردم ایران، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را ماهها دچار آشوب و التهاب کردند. این اقدام اصلاح طلبان با ذوق زدگی دشمن مواجه شد و در همین راستا قطعنامه ضدایرانی ۱۹۲۹ دقیقاً در سالگرد فتنه ۸۸ تصویب شد. مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کردند که تحریم‌های فلج کننده با هدف کمک رسانی به جنبش سبز-جریان فتنه- تصویب شده است.

طیف اصلاح طلب در سال ۹۲ و همچنین در سال ۹۶ اکثریت مطلق دولت روحانی را در اختیار گرفت اما به دلیل بی برنامه بودن و مسئولیت ناپذیری سفره مردم را کوچک کرد. افزایش سرسام آور قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن، لوازم خانگی و...تنها بخشی از نتایج کارنامه بسیار ضعیف اصلاح طلبان در ۶ سال اخیر است.

** لیلاز: دلار جهانگیری، بی سابقه ترین فساد ایران را شکل داد

«سعید لیلاز» کارشناس اقتصادی حامی دولت در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «اعلام دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، یکسان کردن نرخ ارز و اعلام اینکه به هر فردی که متقاضی باشد ارز دولتی پرداخت می‌کنیم، سلسله اشتباهاتی بود که نشان می‌دهد بحران را دست کم گرفته بودند و در نهایت دیدیم که قیمت دلار به حدود ۱۸ الی ۱۹ هزار تومان در بازار رسید. این درحالی است که تحت هیچ شرایطی و با هیچ مقیاسی نباید نرخ ارز به بیش از ۸ هزار تومان می‌رسید. این اتفاق یکی از کم سابقه‌ترین میزان دزدی و فساد را در تاریخ اقتصاد ایران ایجاد کرد».

در فروردین ۹۷ و در برهه‌ای که کارشناسان و صاحبنظران بر اشتباه بودن تعیین نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت تاکید داشتند، فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب از این اقدام اشتباه دفاع کرده و تصویر جهانگیری را در لباس «سوپرمن» در صفحه اول روزنامه‌های خود کار کردند.

اقدام اشتباه دولت در تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی، ۱۸ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان را بر باد داد.

«مسعود نیلی» دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، چندی پیش گفته بود: «جز یک عده خاص تقریباً در عرصه عمومی کشور این جمع‌بندی وجود دارد که دلار ۴۲۰۰ تومانی به هدف نخورده است. مردم می‌بینند که باوجود اجرای این سیاست در نهایت کالاهایی حتی با قیمت‌هایی بالاتر به دست آن‌ها رسیده و این سیستم، رفاه بیشتری را برای مردم فراهم نکرده است».

** کارنامه دولت ربطی به اصلاح طلبان ندارد!

«اسماعیل گرامی مقدم» عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با روزنامه آرمان با اشاره به کارنامه دولت گفت: «نمی‌توان ضعف اعتدال را به پای اصلاح طلبان گذاشت».

اصلاح طلبان هیچگاه حاضر نیستند که مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند و به همین دلیل قصور و تقصیرهای خود را

رفتار سیاسی اصلاح طلبان بدین صورت است که در ابتدا سهم خود را تمام و کمال از دولت می‌گیرند و سپس در زنگ حساب، منکر حضور در دولت شده و نسبت به وضع موجود که خود باعث و بانی آن هستند، انتقاد کرده و غر می‌زنند و مدعی می‌شوند که اگر در دولت بودند چنین می‌کردند و چنان!

چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح طلب گفته بود: «قهرا جامعه هر ناکارآمدی در حوزه دولتی را به پای نیروهای پشتیبان آن دولت می‌نویسد و حامیان را هم مورد نقد قرار می‌دهد. در این رابطه چه دولت مقصر باشد و چه ناکارآمدی‌ها با توجه به شرایط بین المللی معطوف به حوزه پیرامونی و فراتر از دولت باشد، فرقی نخواهد کرد. رویکرد جامعه نسبت به دولت و حامیانش و یکی انگاشتن آنها قطعی است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    11 0
    اصحال طلبان هسته ای را در مقابل هیچ و نشاندن خنجر خیانت امریکا در اقتصاد ایران بباد دادند و این بزرگترین خیانت در تاریخ ایران بوده است
  • DE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    8 0
    لیلاز: دلار جهانگیری، بی سابقه ترین فساد ایران را شکل داد//جهانگیری مگه دلار داره منظور خود جهانگیریست روت نمیشه بگی.
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    10 0
    راست میگه از بخور بخوراشون معلومه ... به اسم متحجر و تندرو جنگ طلب ملت رو ترسوندن ... جیب ملت رو چاپیدن
  • FR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    7 1
    اصلاح طلبان خود خطر ومشکل کشور بوده اند منتها گاهی باید با خود خودشان مشکلات را حل کرد !
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    6 0
    هیچوقت کشور اینهمه در خطرات نیافتاد که در دوره اصلاحات افتاد خدا جوابشان رو بدهد.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 0
    راست میگه خطر تبدیل ایران به ابرقدرت اقتصادی و نظامی از همین قسم خطرات بود
  • پیام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    1 0
    همه مشکلاتی که تاکنون برسراین مملکت آمده از پفیوزان شمااصلاح طلبان هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس