کد خبر 994816
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
بهزاد نبوی

نسل جوان ما اغلب نه این آقا را می شناسد و نه ساختار اقتصاد کشور را. اولا طبق آمار رسمی، 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار مطلق دولت و شرکت های دولتی است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

آقای بهزاد نبوی برای رفع مسئولیت اقتصادی از دولت گفته است " ۶۰ درصد از ثروت ملی ایران در اختیار چهار نهاد ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان است که هیچ یک از آنها ارتباطی با دولت و مجلس ندارند. اختیارات دولت، حدود ۱۰ الی۲۰ درصد کل اختیارات است و باید در همین حد از دولت انتظار داشت".

نسل جوان ما اغلب نه این آقا را می شناسد و نه ساختار اقتصاد کشور را. اولا طبق آمار رسمی، 80 درصد اقتصاد کشور در اختیار مطلق دولت و شرکت های دولتی است.

ثانیا نهادهای مورد اشاره، بدون این که یک ریال بودجه بگیرند، بارهای بزرگی از روی دوش دولت برداشته اند که خدمت رسانی به مناطق و طبقات محروم و همچنین انجام پروژه های بزرگ ملی که دیگران از انجام آن ناتوانند یا حاضر نیستند به خاطر بد حسابی دولت، ریسک پذیرش این پروژه ها را به جان بخرند، از آن جمله است.

قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در بزنگاه های مضیقه اقتصادی و تحریم، بارها به کمک دولت شتافته که پالایشگاه ستاره خلیج فارس با همه دستاوردهای ضد تحریمی اش، یکی از آنهاست. جالب این که دولت به همین قرارگاه 36 هزار میلیارد تومتن بدهکار است.

ثالثا دولت، همه کاره امور اجرایی است: از امضای توافق پر خلل و فرج  و پر خسارت برجام بگیرید تا سوء مدیریت اقتصادی و بر باد دادن 18 میایارد دلار از ذخایر ارزی در سال گذشته. لیلاز عضو مرکزیت کارگزاران در این باره گفت" با اختیاراتی که روحانی دارد، اگر چوب خشک به جای او بود، اقتصاد را بهتر مدیریت می کرد".

نکته چهارم درباره خود بهزاد نبوی است؛عضو مرکزیت سازمان چپ نمای "مجاهدین انقلاب" که دم از عدالت خواهی می زد اما از متهمان تبعیض و رانت در کشور است.

او زمانی که نایب رئیس مجلس ششم بود، همزمان ریاست هیئت مدیره شرکت نفتی پتروپارس را در کنار صفایی فراهانی بر عهده داشت. نفس این دو شغله بودن تخلف بود. اما فراتر از آن، تخلف واگذاری 8 میلیارد دلار قرارداد رانتی به شرکت پتروپارس محل بحث رسانه ها در دوره اصلاحات شد.

در دولت اصلاحات بود که فساد رشوه نفتی شرکت استات اویل  و همچنین قرادداد پر فساد و خسار کرسنت پیش آمد، قراردادهای رانتی 8 میلیارد دلاری - به واسطه ترک مناقصه و سفارش ویژه شورای اقتصاد دولت خاتمی- به شرکت پتروپارس (وابسته به بهزاد نبوی) کادو شد. همین بده بستان ها باعث می شد تا صدایی از امثال بهزاد نبوی درباره عملکرد وزارت نفت بلند نشود.

مرداد سال 1380، وقتی کابینه دوم خاتمی رای اعتماد می گرفت، محتشمی پور ( رئیس فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس ششم ) گفت "مدیریت آقای زنگنه فاجعه است و تخلفاتی در این وزارت رخ می دهد، از جمله قرارداد باشرکت پتروپارس ".

محتشمی بعدها حاضر به مصاحبه و توضیح بیشتر نشد و گفت "هرکه را اسرار حق آموختند_ مهر کردند و دهانش دوختند"!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    دمتون گرم با این مطلبتون در مورد نبوی دهن خیلیا تو گروههای تلگرامی بسته شد
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    نام برچسب جدید شهدا منتشر شود تا کیف و کتاب و تبلت مان را به نام زیبایشان مزین کنیم. زنده باد نام و یاد شهدا
  • ali.ma IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    عمرا اين كار را بكند ؟ جانش به پول بسته است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس