کد خبر 994741
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
وریا غفوری

بازی با نفت مسجدسلیمان را می‌توان بهترین بازی غفوری دانست که به نوعی خط ونشان این بازیکن برای دربی است.

به گزارش مشرق، وریا غفوری این روزها هر چقدر در فضای مجازی و مسائل خارج از زمین فوتبال مقبولیت پیدا کرده و حرفهای او طرفداران زیادی دارد در زمین بازی مورد انتقاد واقع می‌شود. بعضی کارشناسان اعتقاد دارند که در زمان استراماچونی نه تنها مشکلات قبلی استقلال به قوت خود باقی مانده که حتی نقطه قوت همیشگی این تیم یعنی جناح راستش هم افت شدیدی پیدا کرده است. حتی یکی از بازیکنان سابق استقلال در مصاحبه‌ای با انتقاد از کاپیتان فعلی استقلال حضور او در فضای مجازی را مانعی برای درخشش در زمین فوتبال دانسته بود.

استقلال استراماچونی به قدری در سه هفته اول بد بازی کرده که پیدا کردن یک نقطه قوت در جمع نقطه ضعف‌ها کار دشواری است. با این حال بررسی سه بازی ابتدایی استقلال نشان می‌دهد که در میان تمام نقاط ضعف استقلال، جناح راست این تیم همچنان نقطه قوتش است. 

استقلال در سه بازی مقابل نفت مسجدسلیمان، فولاد و ماشین‌سازی موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریفان ایجاد نکرد و خیلی حریف خطرناکی نبود. با این حال، اگر قرار باشد تمام ضرباتی که استقلالی‌ها از داخل محوطه جریمه حریف زده‌اند و تبدیل به موقعیت جدی و یا حتی نصفه و نیمه برای آنها شده را بررسی کنیم وریا غفوری بیشترین سهم را از پایه‌گذاری این موقعیت‌ها دارد. او، بیشترین پاس منجر به موقعیت در داخل محوطه جریمه را داشته است. این آمار شامل کرنرهای ارسالی هم هست.

وریا در بازی با فولاد خوزستان 4 پاس به استقلالی‌ها در محوطه جریمه حریف داد. دیاباته با یک ضربه سر و یک شوت دو پاس را به بیرون زد و برگردان مهدی قائدی و ضربه سر یزدانی هم دو موقعیت دیگر را هدر داد. 

در بازی با ماشین‌سازی هم سهم غفوری 5 پاس بود. البته در این بازی دو پاس هم شجاعیان ارسال کرد که شروع حمله از جناح راست و از همکاری او با غفوری آغاز شد. مرتضی تبریزی، علی کریمی و محسن کریمی و دانشگر بازیکنانی بودند که نتوانستند به خوبی از این پاس‌ها استفاده کنند.

بازی با نفت مسجدسلیمان را می‌توان بهترین بازی غفوری دانست که به نوعی خط ونشان این بازیکن برای دربی است. غفوری در این بازی 4 پاس داشت اما پاس‌های او حساس‌ترین پاس‌هایش در این سه بازی بوده است. پاس اول او به دیاباته رسید که اگرچه او نتوانست آن را تبدیل به گل کند اما در ضربه برگشتی مهدی قائدی این کار را انجام داد و ارزش کار وریا غفوری حفظ شد. دومین پاس او باز هم به دیاباته رسید و این مهاجم در محوطه جریمه سرنگون شد و به گفته کارشناسان داوری باید یک ضربه پنالتی در این صحنه اعلام می‌شد. ارسال سوم باز هم به مقصد دیاباته بود و او با یک ضربه سر توپ را به بیرون فرستاد. یک ارسال او هم با ضربه سر دانشگر به موقعیت خطرناکی تبدیل شد. وریا غفوری خودش هم در دقایق پایانی شانسش را از محوطه جریمه امتحان کرد و یک شوت به سمت دروازه کرد که دروازه‌بان نفت آن را مهار کرد. 

این آمار نشان می‌دهد که با وجود همه بحث‌های مطرح شده وریا غفوری همچنان بهترین و موقعیت‌ساز ترین بازیکن آبی است. مهدی قائدی با فاصله بسیار زیاد با کاپیتان آبی‌ها با 4 پاس در رده دوم قرار دهد و فاصله این دو بازیکن نشان می‌دهد که استقلال بدون وریا به چه مشکل بزرگی مواجه خواهد شد. این آمار و بازی خوب غفوری در بازی با نفت مسجدسلیمان می‌تواند نوید درخشش همیشگی جناح راست را در دربی به استقلالی‌ها بدهد. 

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس